سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: باید عاشورا را با نگاه گفتمان ساز و فرهنگ‌ ساز ببینیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام محمدجواد قائمی در جمع عزاداران حسینی مدرسه علمیه حضرت نرجس(سلام الله علیها) ساری، با اشاره به قیام ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) بیان کرد: آنچه از کلام ابا عبدالله(علیه السلام) در طول قیام به دست می‌آید این است که باید عاشورا را با نگاه گفتمان ساز و فرهنگ‌ ساز ببینیم تا به تعبیر امروز به یک قاعده انگاری برسیم و با کنش به موقع بتوانیم در موقعیت‌های زمانی، یزید زمان و حسین زمان را به درستی شناسایی و براساس آن عمل کنیم تا بار دیگر کربلا تکرار نشود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران ادامه داد: سه مقوله جدایی از ولایت، بدعت‌های عقیدتی و رواج فساد، مسائلی هستند که امام حسین(علیه السلام) برای مقابله با آنها قیام کرد. حضرت می فرماید «إِنَّما خَرجْتُ لِطَلَبِ إلاصلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی».

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در رابطه با جهاد تبیین تصریح کرد: یکی از وظایف شرعی، جهاد تبیین است و باید از این اصل مهم عبرت بگیریم تا از وقوع کربلای دیگری جلوگیری شود.

حجت الاسلام قائمی افزود: در قوم پیامبر(صلی الله علیه و آله) سه اتفاق رخ داد و اگر جهاد تبیین و هوشیاری دلسوختگان نظام اسلامی نباشد، در انقلاب ما نیز ممکن است اتفاق بیفتد و آن سه اتفاق مسئله سکولارسازی، آندولس سازی و پروتستان ‌سازی است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha