چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
فیروزان

حوزه/ یک کارگردان گفت: مخاطب اصلی تولیدات نمایشی خانواده‌ها هستند بنابراین کلیت تولیدات باید به این سمت متمایل باشد.

عبدالرضا فیروزان، کارگردان تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه اظهار کرد: معتقدم بخش اعظمی از تولیدات تلویزیون به آثار خانوادگی باید اختصاص پیدا کند زیرا مخاطب اصلی، خانواده‌ها هستند البته ممکن است اقشار دیگری چون مجردها هم تماشاگر تلویزیون باشند اما آنها نیز به نوعی با خانواده در ارتباط هستند. نگاه ویژه رسانه ملی به خانواده علاوه بر اینکه در امر فرهنگ‌سازی دخیل خواهد بود می تواند در جذب مخاطب هم موفق باشد.

وی افزود: برای اینکه تصویرگر درستی از خانواده باشیم باید واقع‌نگری را سرلوحه تولیداتمان کنیم. منظور اینکه تلاش نکنیم تنها یک وجه از خانواده را مورد نظر قرار دهیم بلکه باید اوج و فرودهای خانواده را توامان در تولیدات مدنظر قرار دهیم.

این کارگردان تصریح کرد: در تولیدات خانوادگی حتما یک نکته را باید مدنظر قرار داد آنهم اینکه ارزش‌های اخلاقی خانواده در آثار حفظ شود. برای مثال احترام به والدین که در توصیه‌های دینی مورد تاکید قرار گرفته، نباید خدشه ببیند. درباره توصیه‌های دینی در برنامه‌های نمایشی باید دقت کنیم هر آنچه داریم از دین است پس پرداختن به این موضوع باید با دقت و آگاهی همراه باشد.

فیروزان ادامه داد: قرآن در کارهای دینی می‌تواند بهترین الگو برای ساخت کارهای گوناگون باشد چون هر آنچه نیاز داریم در قرآن وجود دارد و می‌شود با اتکا به آن هم آموزهای دینی را مد نظر قرار داد هم اینکه توصیه‌های اخلاقی را در برنامه‌های نمایشی تصویرسازی کرد.

وی تاکید کرد: وقتی از پرداختن به آموزه‌های دینی در آثار نمایشی حرف می‌زنیم حتما باید این مهم را مد نظر داشته باشیم که در بستر قصه، مفاهیم مورد توجه قرار گیرد. برای مثال اگر می‌خواهیم انصاف را مورد نظر قرار دهیم توصیه کلامی جوابگو نیست بلکه باید قصه روایتگر مفهوم مورد نظرمان باشد.

فیروزان در خاتمه تصریح کرد: کلام ائمه، احادیث و حتی آموزه‌هایی که در اشعار شعرایی چون سعدی آمده است هم انتظار می‌رود ما را به سمت کارهای دینی و اخلاقی هدایت کند. همچنین باید توصیه‌های دینی تنها در مناسبت مورد توجه قرار نگیرد بلکه در تمام ایام سال مورد نظر باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha