چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی

حوزه/ معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین گفت: مردم نقطه قوت این نظام هستند و همیشه ثابت کرده‌اند که پای کار این انقلاب ایستاده‌اند. این نقطه قوت باید بیش از پیش تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اعضای هیئت مدیره بنیاد فرزانگان استان قم با حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا آشتیانی دیدار و گفت و گو کردند.

معاون جامعه و مردم با اشاره به در صحنه بودن مردم در حوادث مختلف گفت: مردم نقطه قوت این نظام هستند و همیشه ثابت کرده‌اند که پای کار این انقلاب ایستاده‌اند. این نقطه قوت باید بیش از پیش تقویت شود.

وی افزود: برای حفاظت از این مرز و بوم باید فارغ از دین و مذهب دست به دست هم بدهیم؛ چرا که دشمن تنها با جمهوری اسلامی سر جنگ نداشته و با این ملت و کشور مخالف است. دشمنان نشان داده‌اند که به هیچ کسی رحم نخواهند کرد و اگر جمهوری اسلامی از قدرت کافی برخوردار نبود، یک شبه آن را بلعیده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی لزوم توجه به دست آوردهای کشور را مورد تأکید قرار داد و خاطر نشان کرد: دشمن امروز با استقلال ما مخالف است و در دشمنی خود نیز بسیار جدی است. از طرف مقابل ما نیز باید دست به دست هم دهیم و عامل تزریق امید در جامعه باشیم. امروز اگر چه کشور مشکلات و ضعف‌هایی دارد؛ اما باید نقاط قوت نیز در نظر گرفته شود و باید توجه داشت که حل برخی از مشکلات زمان بر است و نمی‌توان انتظار داشت که یک شبه این مشکلات مرتفع گردد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تقویت روحیه تعاون در جامعه را از ابزارهای حل مشکلات کشور دانست و اظهار داشت: روحیه تعاون و کمک به هم نوع باید در جامعه نهادینه شود. خداوند نیز به این گونه حرکات جمعی برکت خواهد داد. قرآن می‌فرماید «تَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَی وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَی الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ.»

وی در بخشی دیگر از سخنان خود برنامه ریزی برای اوقات فراغت سالمندان را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: سالمندان روحیه بسیار شکننده‌ای دارند و باید برای به جنب و جوش درآوردن آن‌ها با استفاده از ظرفیت خیرین و مردم، برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد؛ چرا که روزمرگی انسان را از پای در خواهد آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha