جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
اغتشاشات

یکی از لیدرهای اغتشاشگران جوان ۲۷ ساله ای بود که تابعیت‌های اسرائیل و انگلستان را داشت اعتراف کرد نقشه دشمن این بود که با کشته سازی و کشاندن مردم به خیابان‌ها و وارد کردن ضربه های کاری از نقطه جنوب شرق، کشور را دچار اختلال کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، کرسی آزاد اندیشی صبح امروز با موضوع علل اغتشاشات اخیر و راهکارهای رفع آن ویژه طلاب مدرسه علمیه صدر بازار برگزار شد.

در ابتدا، حجت الاسلام حیدر ملائی، دبیر علمی کرسی ضمن اشاره به پیامدهای فرهنگی اجتماعی و اقتصادی اغتشاشات اخیر، مواضع علما و صاحب نظران درباره علل اغتشاشات را به صورت مختصر بیان کرد.

وی براساس دیدگاه آیت الله العظمی مکارم شیرازی، تصریح کرد: دشمنان خارجی، فضای مجازی رها و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم عوامل اصلی اغتشاشات اخیر است.

دبیر علمی این کرسی آزاداندیشی اذعان کرد: در بیان علل و عوامل اغتشاشات اخیر، نظرات متعددی در جامعه مطرح است، برخی از صاحب نظران این اغتشاشات را فتنه جدیدی دانسته‌ و بعضی عامل آن را عملکرد گشت ارشاد عنوان می کنند و عده ای هم انباشت ناراحتی‌ها، عقده‌ها و مطالبات پاسخ داده نشده مردم می دانند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان فصل الخطاب، در مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه های افسری نیروهای مسلح گفت: این اغتشاشات برنامه‌ریزی شده بود، اگر قضیه مرگ این دختر جوان هم نبود، دشمنان بهانه دیگری به وجود می آوردند تا امسال در اول مهر ماه در کشور ناامنی و اغتشاش ایجاد کنند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حسین میرزایی، نماینده مردم اصفهان درمجلس به عنوان استاد این کرسی آزاداندیشی، اغتشاشات اخیر را دارای سه لایه دانست و ابراز کرد: نخستین لایه هدف، براندازی، دوم تحت فشار قرار دادن نظام برای پذیرش خواسته های آمریکا و استکبار جهانی و سوم تحت الشعاع قرار دادن حضور ریاست جمهوری در اجلاس شانگها وموفقیت های سیاست خارجی دولت بود.

وی عنوان کرد: توطئه اخیر دشمن همانند اغتشاشات داعش در سوریه بود که در مدت زمان محدودی دو سوم سوریه را تصرف کردند؛ یکی از لیدرهای اغتشاشگران جوان ۲۷ ساله ای بود که تابعیت‌های اسرائیل و انگلستان را داشت. او اعتراف کرد که نقشه این بود که با کشته سازی و کشاندن مردم به خیابان‌ها و وارد کردن ضربه های کاری از نقطه جنوب شرق کشور توسط دشمنان، کشور را دچار اختلال کنند، اما با درایت نیروی انتظامی و نیروهای بسیج که بدون سلاح گرم در صحنه حاضر شدند، این توطئه با شکست مواجه شد.

در پایان نماینده مردم اصفهان به سؤالات و ابهامات طلاب حاضر پاسخ داد.

 اعترافات جوان ۲۷ ساله دو تابعیتی لیدر اغتشاشات

 اعترافات جوان ۲۷ ساله دو تابعیتی لیدر اغتشاشات

 اعترافات جوان ۲۷ ساله دو تابعیتی لیدر اغتشاشات

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha