یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
قرآن

مسئول دارالقرآن بسیج سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) از برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج در آذرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان سرهنگ پاسدار سید امیر ایزدی اظهار کرد: طبق بیانات و تأکیدات مقام معظم رهبری، مساجد پایگاه قرآن برای ورود نوجوانان و جوانان خواهد بود که براین اساس با شعار (قرآن کتاب زندگی) مسابقات سراسری قرآن کریم از آذرماه برگزار می شود .

مسئول دارالقرآن بسیج سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) افزود: مسابقات سراسری قرآن کریم با ابتکار سازمان بسیج در قالب ۲۳ عنوان فردی، گروهی و خانوادگی برگزار می شود و علاقه مندان می توانند از سنین زیر ۷سال تا سنین بالاتر تا ۲۰ آبانماه از طریق سایت دارالقرآن بسیج به نشانی quranbsj.ir ثبت نام می کنند.

ایزدی در این باره گفت: سطح این دوره از مسابقات و رشته‌ها به گونه‌ای در نظر گرفته شده که عموم بسیجیان و آحاد مردم بتوانند در این مسابقات شرکت کنند، جهت بهره‌وری کامل از این رویداد، تلفیقی از آموزش و رقابت را در این طرح در نظر گرفته‌ شده است.

وی تصریح کرد: بین مساجد و پایگاه‌ها در آذرماه مسابقات محلی و ناحیه ای و در دی ماه سطح استانی و در بهمن ماه مصادف با دهه مبارکه فجر مسابقات کشوری این دوره از مسابقات برگزار خواهد شد.

مسئول دارالقرآن بسیج سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) افزود: در مسابقات خانوادگی حداقل شرکت کنندگان باید سه نفر (دارای فرزند) باشند و پدر باید ارائه پنج دقیقه‌ای از سوره حجرات و ترتیل خوانی جزء ۱ و مادر حفظ سوره نور و فرزند زیر ۱۰ سال حفظ ۲۰ سوره آخر قرآن کریم و فرزند بالای ۱۰ سال حفظ دعای ۲۴ صحیفه سجادیه را انجام بدهد.

وی افزود: در عنوان گروهی خواهران و برادران به صورت مجزا به تعداد ۳ نفر یا بیشتر حفظ سوره لقمان و حجرات و ارائه ۵ دقیقه ای از نامه ۵۳ نهج البلاغه و حفظ دعای ۲۴ صحیفه سجادیه به صورت جمع خوانی ، آیات ۱۴ تا ۱۸ سوره لقمان است.

ایزدی بیان کرد: در بخش ایده پردازی قرآنی افراد می‌توانند ، در چهار محور به شرح ایفای نقش مسجد در سطح محله به عنوان پایگاه قرآن، ترویج انس عمومی جامعه با قرآن، تربیت حافظ قرآن کریم با روش‌های نوین و ایجاد فرهنگ عمومی برای استفاده از قرآن، ایده بدهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدرضا صِدّیق IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    0 0
    سلام من رتبه اول قاری قران بودم وقتی سال چهارم دبستان بودم