یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
photo_2022-11-13_09-40-26.jpg

معاون فرهنگی - تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور در دیدار با طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران استان اردبیل تأکید ‌کرد: در شرایط پیچیده‌ فرهنگی امروز، بانوان مبلّغ همزمان با کسب علم، بایستی در بستر تحول زمان حرکت کرده و به‌روز باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌الاسلام‌ آرش رجبی در همایش طلیعه حضور طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران اردبیل که روز یکشنبه در سالن همایش سردار شهید سلیمانی حوزه خواهران استان برگزار شد، با اشاره به آیه ۱۲۲ سوره‌ توبه، گفت: هجرت برای کسب علوم دینی، تفقه در دین و در نهایت رجعت عالم دینی به متن جامعه، سه دستور خداوند به مبلغان دین است.

وی افزود: در شرایط پیچیده‌ فرهنگی امروز، طلاب همگام با فراگیری علوم دینی باید در بستر متحول زمان حرکت کنند و افق دید خود را در سطح جهانی توسعه داده و هدفشان احیاء جهان و جهانیان باشد.

معاون فرهنگی - تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور، بیان و قلم را دو ابزار کلیدی برای انتقال بهتر پیام‌ها دانست و افزود: مطالعه و انس‌گرفتن با ادبیات کهن و فاخر اسلامی می‌تواند به کیفیت تبلیغ کمک شایانی کند.

حجت‌الاسلام‌ رجبی اضافه کرد: بیان و قلم دو سلاح قدرتمند انتقال پیام می‌باشد و بر مُبلّغ دین لازم است به بهترین ابزارها مجهز شود و پیام‌های الهی را به مردم منتقل کند.

معاون فرهنگی - تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با استناد به روایات، طلبگی را مرزبانی از عقاید و معنویت دانست و گفت: طبق فرموده ائمه معصومین(علیهم‌السلام)، ارزش هدایت و نجات ابدی یک انسان، برابر با نجات همه انسان‌هاست بنابراین طلاب باید کارهای علمی، پژوهشی و تبلیغی خود را مخلصانه و به نیت یاری دین خدا انجام دهند.

وی با تاکید بر لزوم خودسازی طلاب، تصریح کرد: هدایت جامعه قبل از خودسازی و تهذیب نفس ممکن نیست، بلکه رفتار خاضعانه طلاب در برابر خداوند و همدلی آنان نسبت به مردم است که دلهای انسان‌ها را نسبت به دین نرم کرده و مردم را مشتاق مذهب می‌کند.

بانوان طلبه در بستر تحولی زمان حرکت کنند

بانوان طلبه در بستر تحولی زمان حرکت کنند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha