شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024
ر

حوزه/ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجایی که دشمن نمی‌خواهد ایران قوی داشته باشیم، بنابراین مانع پیشرفت و حرکت رو به جلو کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، سردار محمد اسماعیل کوثری عصر امروز در نشست بصیرتی تحلیل حوادث اخیر کشور در جمع مسئولان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، به مرور حوادث انقلاب اسلامی از آغاز حرکت تا پیروزی پرداخت و اظهار داشت: آگاهی، مطالبه مردمی و رهبری امام خمینی(ره) در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی بسیار موثر بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: این انقلاب با وجود همه کمبودها و دشمنی‌ها، فضا را برای جوانان و پیشرفت آنها فراهم نموده است.

سردار کوثری، به نقش شهید طهرانی مقدم، تلاش و همت والای ایشان در ساخت موشک و به نتیجه رساندن آن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب با توطئه‌های دشمنان روبرو بوده‌ایم، تصریح کرد: دشمن به دلیل ناکام ماندن در رسیدن به اهداف شوم خود، اینبار به صورت ترکیبی همزمان با بازگشایی مدارس با استفاده از ظرفیت رسانه‌های خود، اغتشاشات را آغاز کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دشمنان در اغتشاشات اخیر فوت مهسی امینی را بهانه قرار داده بودند، گفت: نقش رهبری، هوشیاری به موقع مردم و کارگزاران نظام عامل اصلی شکست دشمن در آشوب‌های اخیر بود.

وی تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر آمریکا، اروپا و اسرائیل با کمک مالی عربستان سعودی و امارات، تمام توان خود را علیه کشورمان به گرفته بودند.

کوثری، به برخورد دوگانه غرب با ایران نسبت به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و یادآور شد: آمریکا و عربستان از تظاهرات مردم فرانسه، انگلیس و آلمان حمایت نمی‌کنند ولی از اغتشاشگران در ایران حمایت می‌کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالات دانشجویان حاضر در جلسه، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر پایه برادری شکل گرفته است و لازم است تا در چهارچوب قانون حرکت و مطالبه‌گری داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس اسلامی، با تأکید بر اینکه امنیت مردم و کشور، اولویت تمام برنامه‌ها است، اظهار داشت: باید بدانیم که امروز همه در یک کشتی نشسته‌ایم و نباید به کسی اجازه دهیم تا این کشتی را سوراخ کند و لازم است تا همه برای رسیدن به اهداف موجود تلاش کنیم.

کوثری، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران باید براساس تفکر و فرهنگ داخلی جلو برود، یادآور شد: از آنجایی که دشمن نمی‌خواهند ایران قوی داشته باشیم، بنابراین مانع پیشرفت و حرکت رو به جلو کشور می‌شود.

حجت الاسلام ابن علی مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این نشست، گزارشی از عملکرد این نهاد در ایام اغتشاشات ارائه کرد.

حجت الاسلام ابن علی، با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی کاشان دومین دانشگاه کشور در برگزاری کرسی آزاد اندیشی در ایام اغتشاشات بود، اظهار داشت: این امر نشان از اهل گفت‌وگو بودن دانشجویان این دانشگاه است.

در ادامه نمایندگان تشکل‌های انجمن اسلامی، بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی و هیات دانشجویی این دانشگاه به بیان سوالات خود پرداختند و خواستار ادامه این نشست‌ها در دانشگاه علوم پزشکی کاشان شدند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha