جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت الاسلام میرزایی

حوزه/ مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی جهادتبیین را وظیفه ذاتی ائمه جمعه عنوان کرد و گفت: قرارگاه‌های ائمه جمعه با شناخت عمیق از مسائل و مشکلات مردم، در مسیر اعتلای دینی و سیاسی جامعه حرکت می‌کنند.

حجت الاسلام هادی میرزایی مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اراک، اظهار داشت: همواره وظیفه ذاتی ائمه جمعه در تاریخ انقلاب، روشنگری و ابهام زدایی بوده است و پس از آنکه رهبر انقلاب جهاد تبیین را یک فریضه فوری قلمداد کردند، این مسئله با حساسیت و توجه بیشتر دنبال شد و امروز با جدیت در حال پیگیری‌ است.

وی ادامه داد: قرارگاه‌های ائمه جمعه با هدف اجرای کامل و دقیق جهاد تبیین کار خود را به صورت تشکیلاتی آغاز کرده و در همین راستا با شناسایی اولویت‌های تبیین در سطح جامعه و شناخت عمیق از مسائل و حقایق، معضلات و مشکلات مردم را مورد بررسی قرارداده و در مسیر اعتلای دینی و سیاسی جامعه حرکت می‌کنند.

مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی درباره اهمیت جهاد تبیین، گفت: یکی از دغدغه‌های پر تکرار رهبر انقلاب در ملاقات با گروه‌های مختلف جامعه، مسئله جهاد تبیین و روشنگری است و با بیان‌های مختلف بر اهمیت این مسئله تاکید شده‌ به‌طوری‌که قرار گرفتن مسئله جهاد تبیین در کنار مفاهیم مهمی نظیر سبک زندگی ایرانی اسلامی، حوزه فرهنگ و تهاجم فرهنگی، اهمیت بسیار بالای این موضوع را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به نقش رسانه در حوادث و اغتشاشات اخیر، یادآور شد: در اتفاقات روزهای اخیر شاهد یک جنگ رسانه‌ای علیه انقلاب بودیم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، با یک جنگ ترکیبی و همه جانبه مواجه شدیم و لذا لازم است در مقابل این جریان با یک حرکت همه‌جانبه تبلیغی تحت عنوان جهادتبیین، به روشنگری و ابهام‌زدایی بپردازیم.

حجت‌الاسلام میزایی، جوان امروز را جوان اهل فکر و تمدن‌ساز معرفی کرد و افزود: همانطور که مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند، باید نسبت به زدودن ابهامات و شبهات موجود در ذهن جوانان توجه داشت چه بسا اگر زودتر نسبت به تبیین مسائل اقدام می‌شد، دشمنان این سرزمین نمی‌توانستند از هیجانات برخی از جوانان ما سوءاستفاده کنند.

وی راه عملیاتی شدن جهاد تبیین را مجهز شدن به سلاح علم و تقوا دانست و خاطرنشان کرد: انتخاب و استفاده از یک سیر مطالعاتی مفید، با هدف دستیابی به مبانی فکری اندیشه اسلامی و معارف انقلاب اسلامی در مسیر جهاد تبیین، در شرایط فعلی بسیار راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha