جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
تصاویر/همایش گرامیداشت روز پرستار و ولادت حضرت زینب (سلام الله علیه) در بندرعباس

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: چتر مهر و محبت پرستاران بر سر بیماران در بیمارستان ها گسترانیده شده و سلامتی را برای مردم به ارمغان می آورند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، روز دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ در مراسم سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار که در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: آرزوی سلامتی برای شما پرستاران دارم که سلامتی را برای مردم به ارمغان می آورید و به انسان ها حیات می بخشید.

وی به تفاوت مکتب اسلام با سایر مکاتب در نگاه به زن اشاره کرد و افزود: زن در فرهنگ اسلام یک نقش پویا ایفا می کند و در بُعد اجتماعی هم جایگاه بسیار مهمی به او داده است.

امام جمعه بندرعباس با ذکر دو نکته درباره زن، ادامه داد: نخست رفتار بانوی اسلام حضرت زهرا(س) است که حتی در مقابل فرد نابینا حجاب خود را رعایت می کند. دومین نکته نیز نقش پرستاری حضرت زهرا(س) در جنگ های صدر اسلام است که در پشت جبهه و نزدیک به میدان جنگ مجروحان را پرستاری می کردند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: حضرت زینب(س) هم با ایثار و فداکاری خود نقش یک زن مسلمان را به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده خاطرنشان کرد: پرستاران مظهر ایثار و از خودگذشتگی در حوادث سخت و ناگوار هستند و از هیچ تلاشی برای خدمت به مردم فرو گذار نیستند.

وی افزود: چتر مهر و محبت پرستاران بر سر بیماران در بیمارستان ها گسترانیده شده و واقعیت زندگی آنها با الهام و الگوی گیری از بانوان اسلام است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha