جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
سیدحقی

حوزه/ مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم گفت: مسجدمحوری و رویکرد تربیتی باید از جمله شاخصه های اصلی فعالیت گروه های جهادی بسیج طلاب باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سیدروح الله سید حقی، در دیدار مسئولان مؤسسه و گروه جهادی نسیم وصال مهر با اشاره به این که به تعبیر مقام معظم رهبری، بسیج طلاب، امام اقشار دیگر بسیج است، اظهار داشت: بر این اساس باید توجه داشت که رسالت اصلی بسیج طلاب در همه ابعاد و موضوعات، متفاوت از دیگر اقشار بسیج است و لذا ما باید هر چه بیشتر و بهتر خود را مهیای این نقش آفرینی کلیدی و متمایز کنیم.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم، همچنین با اشاره به جایگاه ویژه بسیج طلاب در کلام و رهنمودهای امام و رهبری افزود: به خصوص در برگزاری اردوهای جهادی باید این رویکرد اصلی بر اساس همان رسالت طلبگی مورد نظر باشد و لذا نیازمند تقویت مباحث تربیتی و فرهنگی در این باره هستیم.

وی گفت: از سوی دیگر باید به سمت ارتقای مهارت های تبلیغی و فرهنگی گروه های جهادی بسیج طلاب حرکت کنیم، ضمن آن که برای توفیق در زمینه جهاد تبیین، نیاز به تقویت روحیه انقلابی و جهادی در سطح جامعه به ویژه میان حوزویان داریم.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم ادامه داد: نکته حائز اهمیت دیگر این که به هیچ وجه نباید از اهمیت مساجد و محور بودن آن ها غافل شویم کما این که امام راحل فرمودند مساجد سنگر است و باید سنگرها را پر کنیم و لذا به شدت معتقدیم که مسجد محوری باید از جمله شاخصه ها و مؤلفه های فعالیت های تربیتی و جهادی باشد.

حجت الاسلام وحید ارغوانی، رئیس مؤسسه و مسئول گروه جهادی نسیم وصال مهر نیز با اشاره به این که این گروه جهادی حدود ۱۷ سال در مناطق محروم استان ایلام به فعالیت عمرانی، فرهنگی و تبلیغی اهتمام داشته است، گفت: همچنین در عرصه هایی چون آموزش و پرورش، دانشگاه و مراکز فرهنگی و امامزادگان نیز ورود پیدا کرده ایم، ضمن آن که رویکرد ما در شهر مقدس قم با محوریت مناطق محرومی چون نیروگاه و امامزاده ابراهیم(ع)، رویکرد تبلیغی و تربیتی بوده است.

وی افزود: باید به سمت انجام فعالیت های تربیتی اثرگذار و مستمر برویم ضمن آن که در بحث تربیت نیرو لازم است که با روحیه انقلابی و جهادی به دنبال طرح های تأثیرگذار و خلاقانه باشیم.

وی تأکید کرد: با توجه به قضایای اخیر کشور، بیش از پیش نیاز به جهاد تبیین به عنوان فریضه ای فوری و قطعی داریم که در همین زمینه یکی از برنامه های ما ایجاد حلقه ارتباط میان مسجد، محله، مدرسه و خانواده بوده است که در این زمینه نیز کارهای خوبی را شروع کرده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha