یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/ مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه؛ مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه بیانیه ای منتشر کرد که خلاصه این بیانیه به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا... » آل عمران، ۱۰۳

وحدت حوزه و دانشگاه خیلی دشمن دارد. از کثرت دشمن، کشف کنید کثرت اهمیت را.
مقام معظم رهبری مدظله العالی ۲۶/۱۲/۱۳۹۱
سالروز شهادت دانشمند مجاهد و استاد گرانمایه شهید آیت الله دکتر محمد مفتح (رضوان الله تعالی علیه) و روز وحدت حوزه و دانشگاه، تقریب اهداف و آرمان های متعالی فکری، فرهنگی، روحیی، معنوی، سیاسی و اجتماعی جامعه دانشگاهی و حوزوی بر همه امت انقلابی به ویژه اندیشمندان این دو مجموعه مبارک باشد.  
امام خمینی(قدس الله سره الشریف) بنیانگذار جمهوری اسلامی، شعار وحدت حوزه و دانشگاه را یکی از دستاوردهای مهم و ارزشمند انقلاب اسلامی می‌دانستند، زیرا؛ حوزه و دانشگاه مغز متفکر جامعه هستند،  و غفلت از آن بستری برای توطئه‌های مخرب دشمنان انقلاب اسلامی است. تجربه عینی نشان داده که نزدیکی و ارتباط هر چه بیشتر دو قشر دانشجو و روحانی، و دو سنگر حوزه و دانشگاه، به هر چه بارورتر شدن اندیشه‌های این دو سنگر، کمک شایانی نموده و در نهایت جامعه نیز از برکات آن بهره‌مند می‌شود، همان گونه که دوری و جدایی این دو نیز به زیان خودشان و جامعه خواهد بود.
در ماه‌های اخیر و با آغاز سال تحصیلی، غول رسانه‌ای دشمنان ایران قوی، به کمک جریانات معاند، سلطنت‌طلب، منافق و تجزیه‌طلب، پس از عدم توفیق در همراه کردن قاطبه ملت ایران و اردو کشی خیابانی، تلاطم و تهییج را به داخل دانشگاه‌ها کشانده تا به زعم خود بتوانند جامعه را نیز ملتهب سازند که با الطاف الهی؛ قاطبه اساتید و دانشجویان، که افرادی مومن به اسلام و نظام اسلامی و جهادگر در عرصه علم و علاقمند به پیشرفت کشور بوده و به احکام دین و قوانین ملی پایبند هستند، در مسیر تعالی حرکت نموده، به موقع و آگاهانه؛ فرصت سوء استفاده از دشمنان را سلب و به هیچ عنوان اجازه ندادند که این حرکات، باعث تعطیلی کلاس و دانشگاه شود و جریان علمی کشور -که همواره مورد هدف وخشم دشمنان نظام بوده – را مختل نمایند.
دانشجویان هر چه بیشتر کوشش کنند تا در محیط دانشگاه، ارزشهای معنوی و دینی را تحقّق بخشند و حاکم کنند. این، همان عاملی است که دشمن را ناکام می کند. امید است با حرکت جهشی به سمت تحوّل در روش ها و شیوه‌ها و کیفیّت کار و حضور فعّال در مسائل عمده‌ی علمی جهانی، پیشرفت خارق‌العاده‌ای نصیب جامعه و نظام اسلامی گردد.
مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم انتظار دارد؛ این بنای مبارکی که امام عزیز و راحل مان(قدس سره) گذاشته‌اند و مرحوم شهید والا مقام آیت‌الله شهید دکتر مفتح  و همچنین آیات و فرزانگان شهیدی همچون علامه مرتضی مطهری و بهشتی و باهنر(رضوان الله تعالی علیهم) به عنوان چهره‌های شاخص حوزه و دانشگاه، تلاش‌ها و مجاهدت‌ها نمودند، این خط نورانی در حوزه و دانشگاه هر چه بیشتر مستحکم و تداوم یافته تا مقدرات جامعه‌ی اسلامی به واسطه این دو مرکز علمی گسترش و وسعت یابد و راه برای تحقق تمدن بزرگ اسلامی هموارتر و سرعت داده شود. انشاءالله  
۲۷ آذر ۱۴۰۱
مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha