یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
خدری

حوزه/ حجت الاسلام خدری تصریح کرد: امروز تلاش رسانه‌ای غرب این است که بگوید حجاب یک مسأله دینی و عقلی نیست، بلکه اجبار برخی حکومت‌ها است، در حالی که مسأله حجاب و عفاف قبل از اینکه شرعی، قانونی و یا حتی عرفی باشد یک حکم عقلی و فطری است.

حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر با اشاره به جنایت کشف حجاب توسط رضاخان در ۱۷ دی ۱۳۱۴ گفت: امروز امپراتوری رسانه‌ای غرب حقیقت و انسانیت زن را نشانه گرفته است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: امروز تلاش رسانه‌ای غرب این است که بگوید حجاب یک مسأله دینی و عقلی نیست، بلکه اجبار برخی حکومت‌ها است، در حالی که مسأله حجاب و عفاف قبل از اینکه شرعی، قانونی و یا حتی عرفی باشد یک حکم عقلی و فطری است.

حجت الاسلام خدری گفت: هر چه ارزش یک چیز بیشتر باشد به‌ حفاظت و پوشش بیشتری نیاز دارد. این دستور و حکم عقل و سیره عقلایی بشر است که باید شی گران‌بها را از معرض زوال و تعرض حفظ کرد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه پوشیدگی یک میل فطری است تصریح کرد: انسان به‌گونه‌ای آفریده شده که از برهنگی خوشش نمی‌آید و فطرت و گرایش درونی‌اش، پوشش‌خواه است. قرآن در قصه آدم و حوا به این حقیقت اشاره می‌کند.

وی بیان کرد: همچنان که آدمی ذاتاً علم، صداقت و وفاداری را می‌پسندد، پوشیدگی و حیا و عفت را هم می‌پسندد. و همچنان که انسان از جهل، دروغ و خیانت بدش می‌آید از عریانی و ابتذال هم بدش می‌آید. در قدیم، انسان خود را با برگ درخت یا پوست حیوان می‌پوشاند، امروز هم برهنگی در چشم انسان، زشت و قبیح است و حتی در همین جهان غرب که به‌خاطر منافع سیاسی و اقتصادی با حجاب مخالفت می‌کند هم عریان‌شدن در مجامع عمومی جرم محسوب می‌شود.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه غربِ امروز به دنبال دفاع از حقوق زنان نیست، بلکه به دنبال نابودی زن است تا به منافع مادی خود برسد، تاکید کرد: امپراتوری رسانه‌ای غرب امروز در خدمت منافع تجاری و اقتصادی قدرت‌های استکباری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha