پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
تبریز

حوزه/ نشست "آیین همسرداری و فرزندداری حضرت فاطمه(س)" با حضور امام جمعه جلفا در مدرسه علمیه فاطمیه جلفا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، نشست "آیین همسرداری و فرزندداری حضرت فاطمه(س)" امروز با سخنرانی حجت الاسلام هادویی امام جمعه جلفا و با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه فاطمیه در حسینیه این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام هادویی، امام جمعه جلفا در این نشست با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه(س) به مقایسه فرهنگ غرب و فرهنگ اسلام و ارزش زن در اسلام پرداخت و گفت: تلاش غرب بر این است که داشته های زن مسلمان را از زن گرفته و او را تحقیر کرده و ارزش های دینی را بعنوان ضد ارزش برای زن، جلوه دهد.

امام جمعه جلفا ادامه داد: در چنین شرایطی بنا به فرموده مقام معظم رهبری، وظیفه ما جهاد تبیین است و باید تمام مسئولان، خصوصا طلاب عزیز به وظیفه جهاد تبیین عمل کرده و ارزش های مربوط به بانوان را به آنان معرفی کرده و این ارزشها را ترقی دهند.

وی خاطرنشان کرد: ارزشهایی که اسلام به زن داد و برخوردهایی که پیامبر گرامی اسلام(ص) به دخت گرامی خود به عنوان دختر و زن جامعه داشت، باید در متن جامعه، ترقی داده شود تا همگان با ارزش وجودی زن، آشنا گردند.

حجت الاسلام هادویی در ادامه به برخی از راهها و فنون تبلیغ، جهت اثرگذار بودن تبلیغ اشاره کرد و گفت: نباید در نبرد با دشمن سکوت کرد، زیرا سکوت یعنی عرصه را به دست دشمن سپردن که در نهایت به پیروزی دشمن می انجامد، بلکه باید به جهاد تبیین پرداخت و نگاهی که جامعه اسلامی و دین، به زن و یه دختر دارد را در جامعه، نهادینه کرد.

وی در پایان گفت: فرزند آوری برای زن، باید به عنوان بزرگترین جهاد و بزرگترین وظیفه، نهادینه گردد زیرا وظیفه اصلی زن، خانه داری، همسرداری و فرزندآوری است.

نشست "آیین همسرداری و فرزندداری حضرت فاطمه(س)" در جلفا برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha