یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
اقبال شاکری

حوزه/ قائم مقام کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه ما برای توسعه شهری هیچ مرجعی برای تایید و نظارت نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، اقبال شاکری، قائم مقام کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عصر امروز یکشنبه ۳۰ بهمن ماه در نشست ضرورت تجدید نظر جدی در سیاست های جاری معماری و شهرسازی در کلانشهرهای قم، مشهد و تهران که در سالن جلسات آیت الله حائری(ره) مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، اظهارکرد: ابتدا لازم است از برگزارکنندگان این نشست ارزشمند تشکر داشته باشم، چرا که امروز عمران و سازندگی در کشور نیازمند الگوهایی اسلامی وایرانی متناسب با هویت اسلامی ما دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: آنچه امروز مورد نیاز مسکن و شهرسازی وعمران کشور است، ارائه الگوهایی اسلامی ایرانی متناسب با ذائقه جامعه است که حوزه علمیه می تواند با ارائه الگوهای مؤثر این نقش را ایفا کند و کمیسیون عمران مجلس نیز در کنار حوزه علمیه خواهد بود.

نماینده مردم استان تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بازدیدها و بررسی های صورت گرفته از طرح های عمرانی و ساخت و سازهای اطراف تهران متاسفانه فاصله زیادی با معماری اسلامی ایرانی داریم و این خود باعث تخریب ها و آسیب های اخلاقی و اجتماعی در آینده است.

شاکری تصریح کرد: از این فرصت استفاده می کنم و از ستاد راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت حوزه‌های علمیه درخواست دارم با ارائه الگوهای مناسب ما را در بهبود شرایط یاری کنند و مباحث نظارتی و کنترلی را نسبت به این مسائل داشته باشند. متاسفانه کنترل های چهارگانه نظام مهندسی در هیچ کجای توسعه های شهری وجود ندارد و ما نمی بینیم، لذا نیازمند مرجعی برای تایید هستیم و بهتر است یکی از خروجی های این نشست مشخص کردن مرجعی برای تایید توسعه های شهری باشد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رسول ملکیان اصفهانی IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 0
    با عرض سلام و احترام الگوی شهرسازی اسلامی در یک جمله این همه زمین به اشخاص فاقد زمین 500 متر بدهید. ودولت طراحی و امکانات برسند و.... شما ببینید از طرف شمال به شمال غربی اصفهان چندین هکتارزمین وجود دارد. نمی خواهید گوش شنوا داشته باشید.؟؟؟ ........