سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کد خبر: 1084362
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
راهیان نور

حوزه / فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور گفت: برکات هشت سال دفاع مقدس بسیار است. یکی از مهمترین آنها درس ایستادگی است که ملت ما به واسطه آن امروز در جهان با صلابت و قدرت هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، امروز ۱۲ اردیبهشت، نشست خبری قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با حضور سردار سید قاسم قریشی جانشین سازمان بسیج و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور و سردار مجید سوری مسئول سازمان اردوی راهیان نور در سالن شهید سلیمانی مجتمع فرهنگی و آموزشی حضرت ولی‌عصر(عج) برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار قریشی با بیان اینکه, رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود بارها بر پرداختن به دستاوردهای دفاع مقدس تاکید داشتند، بیان کرد: حضرت آقا؛راهیان نور، کنگره شهدا و به تصویر کشیدن دستاوردهای دفاع مقدس را از جمله راهکارهای پرداختن به فرهنگ دفاع مقدس می دانند.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس به ملت ما درس ایستادگی و آزادگی آموخت. برای همین هم ایران اسلامی امروز در جهان یکی از کشورهای قدرتمند و با صلابت است. این نکته را حتی دشمنان انقلاب اسلامی نیز معترف هستند برای نمونه برخی از مقامات آمریکای بارها در اظهار نظرهای خود بیان کرده‌اند با روش نظامی نمی‌توان ملت ایران را شکست داد چون هیچ قدرتی در مقابل عزم و اراده ملت و انقلاب ایران توان ایستادگی را ندارند.

سردار قریشی بیان کرد: صلابت و پیشرفت ملت ایران علاوه بر حوزه‌های نظامی بخش‌های دانشی و علمی را هم دربر می‌گیرد. برای نمونه در زمینه سدسازی ما جز سه کشور برتر هستیم این پیشرفت را در عرصه‌های دیگری چون ساخت دارو و هوا و فضا نیز می‌توانیم مشاهده کنیم. این پیشرفت‌ها کاملا به صورت مستقل به دست آمده در حالی که کشورهای که از سوی آمریکا حمایت می‌شوند به چنین دستاوردهای نرسیده‌اند. جالب است بدانید جوانان بیش از ۸۰ درصد از حاضران سفر راهیان نور را تشکیل می‌دهند. این امر نشان از علاقه نسل جوان به انقلاب دارد. درباره تاثیرات این سفر ارزشی باید بگویم در دوره قبل، ما از برخی از افراد که با انقلاب زاویه داشتند دعوت کردیم در این سفر همراه ما باشند. جالب است بدانید بعد از پایان این مراسم آنها همراه انقلاب شدند که این امر نشان از تاثیرگذاری سفر راهیان نور دارد.

وی در انتهای سخنانش تاکید کرد: سفر راهیان نور در مناطق غرب و شمال غرب کشور خواهد بود و فرمانده کل سپاه در مراسم افتتاحیه سخنرانی خواهد کرد. نحو حضور در این سفر دو گونه است. ابتدا خانوادهای که با وسیله شخصی به سفر راهیان نور می‌آیند. دوم افرادی که با ثبت نام در کاروانها به این سفر مشرف می‌شوند.

سردار سوری مسئول سازمان اردوی راهیان نور نیز در ادامه جلسه گفت: امسال بنا داریم با تدبیری که سردار قریشی اندیشیده‌اند الگوهای راهیان نور را با راهیان پیشرفت تلفیق کنیم. زیرا باور داریم که دفاع مقدس گامی موثر در جهت پیشرفت این سرزمین بوده است. در همین راستا بازدید از مناطق جنگی ما را با مظاهر و پیشرفت‌های انقلاب آشنا می‌کند. در این سفرها تنها یک قشر و یک گروه حضور ندارد بلکه از هر شکل و سلیقه‌ای می‌توان مشاهده کرد. این امر نشان می‌دهد اگر پیرامون این سفر کارهای فرهنگی و هنری مناسبی صورت گیرد دستاوردهای آن بسیار گسترده خواهد بود.

سردار سوری علت انتخاب منطقه غرب کشور را برای سفر راهیان نور را چنین توضیح داد: در غرب کشور، ما تنها با دشمن بعثی روبرو نبودیم بلکه با مزدورانی که با بعثیان همراه بودند می‌جنگیدیم. این گروهک‌های ضد انقلاب که امروز شعار زن، زندگی، آزادی سر می‌دهند در ایام جنگ زنان را به شهادت می‌رساندند. دلیل انتخاب این منطقه از کشور برای سفر راهیان نور آگاه سازی مردم بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضایی IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    1 0
    با وجود سردار سوری تحولی جدید در راهیان نور کشور ایجاد خواهد شد