یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
اراک

حوزه/نشست "بومی سازی حکمرانی متعالی از منظر فقه و حقوق اسلامی" از سلسله نشست های چهارمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی حکمرانی متعالی، در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت مدرسه عالی تخصصی ریحانة النبی (س) اراک پیش از ظهر امروز نشست "بومی سازی حکمرانی متعالی از منظر فقه و حقوق اسلامی" از سلسله نشست های چهارمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی حکمرانی متعالی با حضور محمد رضا جلالی دکترای حقوق کیفری و جرم شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی اراک، خانم منصوره حاج محمد حسینی دکترای فقه خانواده و مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) اراک و خانم محدثه معین سادات دکترای فقه خانواده و مدیر موسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مرکزی برگزار شد.

خانم حاج محمد حسینی با توجه به موضوع نشست که بومی سازی حکمرانی متعالی بود بیان کرد : یکی از سنت های حسنه ای که در زمان گذشته بسیار به چشم می خورد ساخت خانه هایی با معماری اسلامی بود که باید احیاء شود.

وی گفت: مساجد جامع در شهر های اسلامی حرف های زیادی برای گفتن داشت ، مدرسه در کنار مسجد به عنوان یک عنصر فرهنگی کار تبادلات فرهنگی و تمدن سازی را بر عهده داشت .

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) اراک تصریح کرد : از جمله مواردی که در اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته است تامین امنیت روحی و اخلاقی ساکنین ، فضای سبز و ... می باشد .

وی خاطر نشان کرد: مسکن باید طوری ساخته شود که صاحبان آن ها امنیت داشته و در معرض دید دیگران نباشند .

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام که فرمودند : خداوند کراهت می دارد کسی بر خانه دیگری اشراف داشته باشد به اهمین این مسئله پرداخت .

در ادامه دکتر جلالی بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به بحث حکمرانی متعالی و مولفه های آن به بهترین شکل توجه کرده و نسبت به این موضوع غافل نبوده است .

وی افزود : اسلام چیزی غیر از حکمرانی متعالی نیست و در پایان به مولفه های حکمرانی خوب اشاره کرد که از جمله: مشارکت، حاکمیت قانون، توجه به آراء عمومی، توافق جمعی و اثر بخشی و کارایی و ... می باشد .

نشست "بومی سازی حکمرانی متعالی از منظر فقه و حقوق اسلامی" در اراک برگزار شد

نشست "بومی سازی حکمرانی متعالی از منظر فقه و حقوق اسلامی" در اراک برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha