شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
تصاویر / دیدار نماینده ویژه ایران در امور افغانستان با آیت الله فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه گفت: لایحه حجاب ریشه ای نیست و نتیجه ای ندارد. مسئولان باید ماده فساد را از بین ببرند نه اینکه صرفا کارهای روبنایی کنند. با جریمه فرد بی حجاب، او می گوید اگر پول می خواستید زودتر می گفتید خودم به شما صد تومان می دادم!

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله محسن فقیهی با اشاره به لایحه عفاف و حجاب گفت: لایحه حجاب ریشه ای نیست و نتیجه ای ندارد. مسئولان باید ماده فساد را از بین ببرند نه اینکه صرفا کارهای روبنایی کنند. با جریمه فرد بی حجاب، او می گوید اگر پول می خواستید زودتر می گفتید خودم به شما صد تومان می دادم!

وی افزود: ما در بحث پیش گیری از ظلم گفتیم که دفع المنکر واجبٌ، حذف ماده الفساد باید انجام بگیرد، در جامعه بیش تر می گوییم: امربه معروف و نهی از منکر. ما می گوییم بالاتر از این : دفع المنکر واجب است.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: حوزه های علمیه وظیفه دارند دفع منکر کنند. وزارت فرهنگ ما و وزارت آموزش و پرورش ما باید کار کنند و بچه ها را خوب تربیت کنند که گناهی در جامعه وجود پیدا نکند، فرهنگ غربی در جامعه وجود پیدا نکند. نه اینکه بگذاریم وجود پیدا بکند بعد بگوییم آقا چرا این گناه را انجام داد.

وی گفت: این فرهنگی که بچه های ما در مدارس با آن تربیت شدند فرهنگ غربی است که در مدارس حاکم بوده است. متأسفانه در این چهل سال هم با این فرهنگ مبارزه نشده است. فرهنگ ما هنوز همان فرهنگ است. درس های ما هنوز همان درس هاست.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم افزود: دفع المنکر نکردیم، فقط رفع المنکر کردیم. ماده فساد را از بین نبردیم، بلکه باید قبل از هر چیزی ماده فساد را از بین ببریم . وزارت فرهنگ و آموزش و پرورش موظفند عقاید اسلامی و فرهنگ اسلامی را به بچه ها یاد بدهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید محسن موسوی IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 1
    بسمه تعالی با سلام به همه خصوصا حضور آیت الله فقیهی خیلی عالی و صحيح صبحگاه برای بچه هامون موسیقی و رقص به نام نرمش می‌گذارند بچه های ابتدایی دخترانه را بردن اردو مدیر و ناظم موسیقی گذاشتن رسما رقصیده اند اعتراض کردیم گفتن نامه بنویسیم امضا کنیم که این کار را بکنیم پدر صاحب بچه را در میارن و یا ثبت نام نمیکنن بخاطر همین خیلی ها امضا نمی‌کنند
    • سوق الجیشی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      0 1
      تا صدا و سیما اصلاح، پاک سازی و تصحیح مدیریت نشود هیچ کجا از جمله آموزش و پرورش در امان نیست. اگر مجلس خبرگان در صدر اهتماماتش رصد دقیق صدا و سیما و رصد شایستگان مدیریت این کلان سازمان و پیشنهاد بهترین ها به رهبری معظم انقلاب باشد خیلی می تواند موثر واقع شود.
  • خ IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    1 1
    در سر عقل میباید بی کلاهی عار نیست