سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
اداره كل تبليغات اسلامي مازندران

حوزه/مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: عرفه یعنی شناخت و معرفت، تکرار اسامی دلنشین خداوند متعال و معبود حقیقی و بیان نعمت‌ها.

حجت الاسلام محمدمهدی شریف‌تبار، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به مناسبت روز عرفه اظهار کرد: عرفه فرصت بیداری دوباره بندگان و بازسازی قلوب است، قلب انسان در میان روزمرگی‌ها و مشغله‌های متعدد و مختلف نیازمند بازسازی و غفلت زدایی است.

وی ادامه داد: عرفه یعنی شناخت و معرفت؛ عرفه فرصت بازسازی معرفت به خداوند، تکرار اسامی دلنشین خداوند متعال و معبود حقیقی و بیان نعمت‌ها، لطف و خطاپوشی خداوند متعال همه و همه موجبات صفای دل و آشتی دوباره با خداوند و حرکت دل زنگار گرفته به سمت تقرب الی الله است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: همین مفهوم را در آیات متعدد قرآن از جمله آیه ۴۱ سوره اسرا آمده که میفرماید «وَلَقَدْ صَرَّفْنَا فِی هَٰذَا الْقُرْآنِ لِیَذَّکَّرُوا وَمَا یَزِیدُهُمْ إِلَّا نُفُورًا / و به یقین ما در این قرآن (حقایق را با بیان‌های گوناگون و) مکرّر بیان کردیم، تا پند گیرند، و جز بر رمیدگی آنان نیفزود.»

وی ادامه داد: واژه صرّفنا یعنی بیان گوناگون و متنوّع و تکرارهای مختلف گفتار در جهت روشن‌تر شدن موضوع؛ دعای عرفه نیز سراسر تکرارهای به انحای مختلف است که بیدار کننده می‌باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران اظهار کرد: در استان مازندران مردم با معرفت و ولایتمدار دیار علویان در روز عرفه در مجالس مناجات با محوریت مساجد و امامزادگان و بقاع متبرکه شرکت می‌کنند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha