یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
حجت‌الاسلام محسن صبوری فیروزآبادی

حوزه/ امام‌ جمعه کهک گفت: ضرورت دارد که پروژه محور ورجان پردیسان با تلاش مسئولان هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی امام‌جمعه کهک در ابتدای خطبه اول نمازجمعه این هفته و در ادامه مبحث فضائل و رذائل اخلاقی، روایاتی را پیرامون آثار منفی رذیله اخلاقی حسادت بیان کرد.

وی با استناد به روایات، حسادت را ریشه کفر و موجب زوال ایمان برشمرد و گفت: امام باقر (ع) می‌فرمایند: حسادت ایمان را می‌خورد، همان گونه که آتش هیزم را می‌خورد.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی تصریح کرد: دومین پیامد منفی حسادت عبارت است از سلب آرامش روحی و آسیب‌دیدن سلامت روانی شخص حسود؛ امام صادق (ع) می‌فرمایند: «لا راحه لحسود»؛ حسود هرگز آسایش ندارد.

وی ابراز داشت: آسیب به جسم و بیمار شدن، سومین پیامدی بود که دررابطه‌با رذیله اخلاقی حسادت مطرح گردید؛ قال علی (ع):«الحَسدُ لا یَجْلِبُ إلاّ مَضرَّةً و غَیْظا ، یُوهِنُ قَلبَکَ و یُمْرِضُ جِسمَکَ»؛ امام علی (ع) می فرمایند: حسادت، نتیجه ای جز زیان و ناراحتی که دلت را سست و تنت را بیمار می گرداند، به بار نمی آورد .

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی تصریح کرد: اما آخرین نتیجه شوم حسادت عبارت است از انزوا و تنهایی در جامعه. چرا که شخص حسود به‌واسطه بددلی و حسادتش نمی‌تواند با کسی دوستی کند، امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند: حسود را دوستی و رفاقت نیست.

امام‌جمعه کهک در ابتدای خطبه دوم نمازجمعه این هفته ضمن تقدیر از پیشرفت قابل‌توجه پروژه دو بانده شدن محور مواصلاتی ورجان به پردیسان خاطرنشان کرد: آنچه باعث می‌شود تا این گونه اقدامات مهم، کام مردم را شیرین کند، به‌موقع انجام‌شدن این نوع کارها است؛ لذا از مسئولان بی‌ربط در استان می‌خواهیم که در اتمام این پروژه مهم همت لازم را به کار گیرند.

وی در ادامه خطبه‌های نمازجمعه این هفته ضمن اشاره به سفر مهم ریاست محترم جمهور به قاره آفریقا، به تبیین اهمیت این سفر پرداخت. حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی گفت: قاره آفریقا دارای ۳۰٪ منابع معدنی جهان، رتبه نخست منابع طلا و الماس و دربردارنده ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی است که برخلاف کشورهایی همچون چین و ترکیه که از این طریق منفعت زیادی برده‌اند، کشور ما از این ظرفیت مهم عقب نگه داشته شده بود و همه توجه سیاست خارجی در سال‌های گذشته معطوف به چند کشور مستکبر غربی بود.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و ایام عزای سیدالشهدا ابراز داشت: همه ما باید به اهداف بلند قیام عاشورا توجه کرده و سعی کنیم در مسیر این امام همام گام برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha