جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد در گردهمایی مبلغین و هیئات مذهبی گفت: اگر جهاد تبیین نباشد و معرفت‌افزایی در این محافل شکل نگیرد ممکن است ما در همین عزای امام‌حسین(ع) برخلاف منویات آن حضرت عمل کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد عصر شنبه در گردهمایی مبلغین و هیئات مذهبی که به مناسبت ماه محرم در مسجد صاحب الزمان (عج) یاسوج برگزار شد، گفت: بیشتر از آن چیزی که انسان‌ها در عزای حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) عزاداری کنند، فرشتگان، ملائک، انبیاء و ... مشارکت می‌کنند.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه همه عالم وجود در این ایام عزادار هستند و متحول می‌شوند، افزود: ما هم جزو این گروه کثیری هستیم که برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنیم تا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در دنیا و آخرت شفاعت کننده ما باشند.

وی با تأکید بر اینکه عزاداری برای اهل بیت علیهم السلام یک عبادت است، خاطرنشان کرد: فراهم کردن این بستر و محفل اجر و پاداش بزرگی دارد که شما مکانی را فراهم کنید تا مردم برای امام‌ حسین(ع) عزاداری و عبادت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این امر در راستای ترفیع فرهنگ و اخلاق جامعه امر مهمی است و از هر جهت نگاه کنیم مسئله‌ای ارزشمند است واز جهت اجتماعی یک همگرایی و مساعدت اجتماعی صورت می‌گیرد. از طرفی روایات بسیاری داریم که مشارکت در عزای حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) پاداش و اجر عظیمی دارد.

امام جمعه یاسوج بیان کرد: باید برای هیأت مذهبی و مکان برگزاری مراسم اباعبدالله الحسین(ع) مدیریت لازم صورت بگیرد و مسئله امنیت برای حضور خانواده‌ها جدی گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه برنامه‌های سخنرانی، نوحه‌خوانی، مدیحه‌سرایی و ادعیه خوانی باید متناسب با منزلت و شأن ماه محرم باشد، ادامه داد: سبک نوحه‌سرایی باید وزین، متین و درخور و شایسته این ماه باشد.

وی به خصوصیات فردی مداحان هم اشاره کرد و گفت: مداحان به گونه‌ای نباشد که به‌عنوان مثال اگر کسی در مراسم عروسی خواننده باشد اینجا نیز مرثیه سرایی کند. سبک و محتوای نوحه‌ها حتما باید مدنظر قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: سخنرانی حتما در جلسات هیئات عزاداری گنجانده شود و مسئله جهاد تبیین مدنظر قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: اگر جهاد تبیین نباشد و معرفت‌افزایی در محافل حسینی شکل نگیرد ممکن است ما در همین عزای امام‌حسین(ع) برخلاف منویات حضرت عمل کنیم.

وی تصریح کرد: برای اینکه ولایت و حقیقت اهل‌بیت(ع) تبیین نشد و جهاد تبیین صورت نگرفت، حادثه عاشورا رخ‌داد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تبلیغ، تبیین و تحلیل سیاسی حتما در مراسم عزاداری محرم باشد، خاطرنشان کرد: امروز رسانه‌ها دشمن علیه همه ارزش‌ها و باورهای دینی از جمله حجاب، قرآن، توحید، امامت و باورهای ما در حال هجمه هستند. عزاداری آقا امام حسین(ع) فرصت بزرگ و مناسبی است تا مردم را به آگاهی برساند.

امام جمعه شهر یاسوج افزود :حتما باید مسئله سخنران و سخنرانی در این ایام مدنظر قرار بگیرد و وقت برگزاری مراسم عزاداری نیز مدیریت شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: حضور مردم در عزاداری حضرت امام حسین(ع) حضور پر شوری است و این حضور سرشار از آدم‌های پاک است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha