دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ |۱۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 27, 2024
سید علیرضا ادیانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ادیانی گفت: دشمنان نظام اسلامی تمام قد به میدان آمده‌اند و با همه ابزار رسانه ای خود در جنگ شناختی و ترکیبی تلاش می‌کنند تا حقایق را باالعکس جلوه دهند تا مردم بخصوص نسل جوان را دچار خطای در تحلیل و محاسبه کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی ج.ا.ایران، در کارگاه تخصصی هم اندیشی و هم افزایی سازمان های عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح اظهار داشت: مسئله تعلیم و تربیت نسل جوان یکی از اساسی ترین اهداف سازمان های عقیدتی سیاسی نیروی های مسلح است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه تعلیم و تربیت گفت: معظم له فرمودند: «مسئله تعلیم و تربیت، مسئله زندگی بخشیدن و ولادت بخشیدن به یک مخاطب و به یک انسان است.»

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی خاطر نشان کرد: اساسا مسئله تعلیم و تربیت و آموزش در حوزه های اعتقادی، مذهبی و معنوی در نیروهای مسلح نباید مغفول بماند. این مهم قطعا توسط شما همکاران عزیز در حوزه معاونت آموزش محقق خواهد شد همه تلاش شما باید این باشد که کارکنانی معتقد و مؤمن و انقلابی تربیت کنید.

وی گفت: سازمان عقیدتی سیاسی باید یک سازمان محتوایی باشد. یعنی سازمان از مسیر اصلی خود که نقش تعلیمی و تربیتی است خارج نشود و به سمت اداری بودن نرود. شرط تاثیرگذاری و پیشتازی در سازمان عقیدتی سیاسی، فقاهت و عدالت است. داناشدن، عالم شدن و با تقوا بودن از خصوصیات مربی است و تا این خصوصیات را نداشته باشد در دل و جان مخاطب اثر گذار نخواهد بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا اظهار کرد: اساسی ترین جایی که می تواند در نیروهای مسلح تحول ایجاد کند و نسل جوان را آنگونه که باید تربیت کند معاونت تربیت و آموزش است.

وی ادامه داد: مهمترین ویژگی معاونت آموزش؛ تربیت مربی بصیر، آگاه به علم روز و دارای شم آموزشی توأم‌ با علم و عمل دارای مهارت و دانش تخصصی لازم، دارای قابلیت اثربخش، منسجم و روزآمد، دارای قابلیت تعامل و همکاری آموزشی پژوهشی کارا و اثربخش برای سایر کارکنان است.

به گفته رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا امروز دشمنان نظام اسلامی تمام قد به میدان آمده‌اند و با همه ابزار رسانه ای خود در جنگ شناختی و ترکیبی تلاش می‌کنند تا حقایق را بلعکس جلوه دهند تا مردم بخصوص نسل جوان را دچار خطای در تحلیل و محاسبه کنند. هدف آنها تغییر باورهاست و ما نباید اجازه دهیم به اهداف شیطانی خود دست یابند.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی گفت: معنویت باید در رفتار ما دیده شود؛ تزکیه و تعلیم از مفاهیم کلیدی در تعلیم و تربیت اسلامی هستند و واژگان اصیلی چون مربی و معلم بر پایه این دو مفهوم اساسی معنی پیدا خواهند کرد. تعلیم و تربیت همیشه نیاز ضروری بشر بوده است. دعوت الهی و تربیت معنوی از دیدگاه اسلام مهمترین رسالت یک معلم و مربی است.

وی اظهار کرد: رکن رکین ارکان اصلی تربیت و آموزش اساتید و مربیان می‌باشند که می‌توان گفت با داشتن اساتید و مربیان تزکیه شده و عالم دستیابی به یک سازمان محتوایی و رسیدن به نیروهایی در تراز انقلاب اسلامی محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha