پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
ساوه

حوزه/ دوره مقدماتی "تربیت کنشگر و مبلّغ فعال عفاف و حجاب" در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (سلام الله علیها) ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، دوره مقدماتی "تربیت کنشگر و مبلغ فعال عفاف و حجاب" با سخنرانی خانم نعیمه اسلاملو مدرس دوره های تخصصی آموزش و تربیت مبلغ حجاب و محمد حسن زمان وزیری از فعالان حوزه زن و حجاب و مدیر موسسه عفاف و حجاب خیبر در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (سلام الله علیها) ساوه برگزار شد.

خانم مهاجرانی مسئول کارگروه زیست عفیفانه هیئت اندیشه ورز دفتر امور بانوان استانداری استان مرکزی به توضیحاتی پیرامون دوره آموزشی و رسالت کنشگران عفاف و حجاب در سطح جامعه پرداخت.

سپس خانم اسلاملو با طرح سؤالاتی به شبهات پیرامون عفاف و حجاب پرداخته و گفت: علل بی حجابی افراد، تحت رسانه ها قرار گرفتن، رفتار بد متدینین، تربیت غلط خانوادگی، آگاهی نداشتن، راحت طلبی می باشد و لازمه ارائه یک راهکار درست برای مشکل، ریشه یابی شناخت جامع علل بوجود آمده می باشد.

وی در ادامه به بیان دو راهبرد اصلی عفاف و حجاب برای کنشگران اشاره نمود و افزود: اقدامات فرهنگ ساز به معنی تبیین در حوزه نگرش با کار فرهنگی و اقدامات بازدارنده به معنی مطالبه در حوزه کنترل رفتار با مطالبه از مسئولین و تذکر لسانی به مردم دو راهبرد اصلی کنشگران عفاف و حجاب می باشد.

محمد حسن زمان وزیری از فعالان حوزه زن و حجاب در کارگاه "شیوه های تبلیغ حجاب" به انواع ارتباط اشاره و اضافه کرد: ارتباط شامل کلامی و غیر کلامی و موثر و غیر موثر می باشد و در تبلیغ باید آنچه را موضوع تبلیغ است با ارتباط موثر در دل مخاطب جای داد. وی در بیان موثرتر شدن ارتباط تصریح کرد: شناخت فرهنگ و رعایت نکات فرهنگی، هماهنگی پیام های کلامی و غیر کلامی، ارزیابی پیام های دیگران، ابهام زدایی و گوش دادن فعال و همدلانه ارتباط را مؤثرتر خواهد نمود.

این دوره آموزشی با همکاری دفتر تبلیغات به مدت ۸ ساعت در صبح و عصر و با برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی عفاف و حجاب برگزار گردید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha