یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اهمیت خطبه های نماز جمعه در جذب جوانان و مردم بسیار زیاد است و آیات الهی و نام اهل بیت علیهم السلام در خطبه های نماز جمعه موجی از برکت و جذب مردم را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین در ششمین گردهمایی ائمه جمعه ۵ استان در تبریز با عنوان «عهد حضور» با اشاره به آیات الهی؛ قرآن و اهل بیت علیهم السلام را اذکار الهی دانست که موجب نجات انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه هرچیزی حد و مرزی دارد ادامه داد: نماز جمعه از آنجایی که از ذکر خدا منبعث شده و حد و مرزی ندارد.

وی با بیان اینکه در حج و نماز جمعه ذکر خدا مداومت دارد تصریح کرد: هم قرآن عزیز و قرآن های ناطق ذکر الهی هستند .

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به آثار ذکر الهی در دوران دفاع مقدس بیان داشت: دفاع و جبهه و جنگ نیز هرکدام داری از اذکار الهی بودند که به موشک های رزمندگان قدرت می بخشد.

وی گفت: قرآن و اهل بیت با همدیگر شناخته می شوند،قرآن بدون اهل بیت قرآن نیست و اهل بیت بدون قرآن اهل بیت نیست .

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره موضوع مسجد اظهار کرد: هر مسجدی مانند یک چشمه جوشان است که با اتصال همدیگر نحری شده به دریای نماز جمعه متصل می شود .

وی با اشاره به اهمیت خطبه های نماز جمعه در جذب جوانان و مردم گفت: آیات الهی و نام اهل بیت علیهم السلام در خطبه های نماز جمعه موجی برکت و جذب مردم را در پی خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ‌تأکید کرد: در نمازهای جمعه خیلی راحت و روان باید صبحت کرد تا همه بتوانند متوجه بشوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha