یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
photo_2023-08-18_00-49-55.jpg

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: در برنامه پنج‌ساله‌ای که برای مدارس علمیه خواهران مهندسی و تدوین شده است، خواهران طلبه در تمامی امور مربوط به بانوان به مرجعیت علمی و دینی خواهند رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور شامگاه پنجشنبه در دیدار با کادر و اساتید مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اردبیل اظهار کرد: در برنامه پنج‌ساله‌ای که برای مدارس علمیه خواهران مهندسی و تدوین شده است، خواهران طلبه در تمامی امور مربوط به بانوان به مرجعیت علمی و دینی خواهند رسید و این افتخار بزرگی برای این مجموعه دینی است.

وی افزود: به‌طور قطع عملیاتی‌شدن برنامه پنج‌ساله مدارس علمیه خواهران رشد و تعالی این مجموعه علمی - تربیتی را در همه عرصه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی رقم خواهد زد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: همه ارکان واحدهای حوزوی برای پاسخگویی به نیازهای جامعه بایستی رشد و ترقی یکنواختی داشته باشند چرا که به‌عنوان مثال اگر فقط در زمینه آموزش فعال باشند و از بحث پژوهش و فرهنگی غافل شوند به‌طور قطع برنامه پنج‌ساله محقق نخواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل شاخصه‌های توسعه کیفی واحدهای حوزوی خواهران کشور را برشمرد و تصریح کرد: تقسیم کار، یکی از راهکارهای تقویت مدارس علمیه بانوان در عرصه‌های مختلف است و تمامی اساتید و کارکنان باید به این امر حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور به جایگاه کارکنان و اساتید اشاره کرد و بیان داشت: همه رفتار و کردار مسئولان حوزوی باید متناسب با فرهنگ اسلامی باشد در این زمینه فقط گفتار و تذکر کفایت نمی‌کند بلکه مقیدبودن به اصول اخلاقی و رفتاری اسباب تحقق فرهنگ اسلامی را فراهم می‌کند.

تدوین برنامه پنج ساله برای تبدیل حوزه خواهران به مرجعیت علمی و دینی بانوان

تدوین برنامه پنج ساله برای تبدیل حوزه خواهران به مرجعیت علمی و دینی بانوان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha