سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
شهید غفوری

حوزه/ شهید «سید احمد غفوری» در سال ۱۳۳۷ در تهران متولد شد و تحصیلات خود را تا کلاس پنجم ابتدایی در دزفول و ششم ابتدایی را در سبزوار گذراند و پس از آن دوره دبیرستان را در بوشهر به تحصیل پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، استان بوشهر در حماسه دفاع مقدس نقش بسزایی داشت و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کرده است؛ بزرگترین پایگاه‌های نظامی کشور در استان بوشهر قرار دارد و طی هشت سال دفاع مقدس این استان در جبهه‌های زمینی، هوایی و دریایی نقش ویژه و مهمی ایفا کرده هرچند که شهدای آن آنچنان که باید و شاید به نسل امروز همچون دهه هشتادی ها و نودی ها معرفی نشده اند. خبرگزاری حوزه قصد دارد در قالب پرونده ای ویژه و نگاه به تاریخ مجاهدت شهدای این استان در دوران دفاع مقدس، به معرفی آنان بپردازد.

شهید سید احمد غفوری

شهید «سید احمد غفوری» در سال ۱۳۳۷ در تهران متولد شد و تحصیلات خود را تا کلاس پنجم ابتدایی در دزفول و ششم ابتدایی را در سبزوار گذراند و پس از آن دوره دبیرستان را در بوشهر به تحصیل اشتغال پرداخت.

وی از خدمت مقدس سربازی معاف شدو پس از دو سال به عضو معلمین پیمانی جم درآمد. شهید غفوری در دوران انقلاب به فعالیت‌هایی از قبیل پخش اعلامیه و نوار کتاب پرداخت و در دوره خدمت خود در منطقه جم برای ایجاد مدرسه با جهاد سازندگی فعالیت بسیار نزدیکی داشت.

شهید «سیداحمد غفوری» به روایت خواهرش

خواهر شهید «سید احمد غفوری» از شهدای فرهنگی استان بوشهر از برادر شهید خود اینگونه روایت می کند: احمد همیشه به من متذکر می‌شد که درباره هر مسئله‌ای که بخواهی قضاوت کنی، همانطور که می‌بینی حق را بگو و در گفتارت خود همیشه دارای اخلاص باش.

قرائت قرآن را برادر شهیدم توسط نوار به من آموخت. طرز تفکر و بینش احمد طوری بود که خیلی خوب و بد را همیشه به من متذکر می شد. احمد به من می گفت: درباره هر مسئله‌ای که می خواهی قضاوت کنی، همانطور که میبینی حق را بگو و در گفتار خود همیشه دارای اخلاص باش.

نظرش در مورد جنگ اخیر ایران و عراق این بود که وقتی دشمن در خاک کشورت نفوذ کرد وظیفه هر مسلمانی این است که به دفاع و جهاد برخیزد و بر طبق همین نگرش و عقیده بود که در اسفند ماه ۱۳۶۰ به جبهه جنگ رفت و داوطلبانه به جنگ علیه بعثی ها پرداخت و در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

خواهر شهید «سید احمد غفوری» می گوید: تصمیم دارم برای ادامه راهش و حفاظت از خون پاکش اطلاعات مکتبی خود را افزایش داده و نصیحت‌های او را همیشه در کارها و اعمالم بکار گیرم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha