جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
1

حوزه / یک تهیه‌کننده سینما و تلویزیون گفت: سینمای دفاع مقدس هیچگاه تکراری نخواهد شد، زیرا آموزه‌هایش بر پایه اخلاق و انسانیت شکل گرفته است.

امیرحسین شریفی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه بیان کرد: فیلم‌های دفاع مقدس گونه‌ای مهجور واقع شده در سینمای کشورمان است درصورتی‌که آموزه‌های نهفته در دفاع مقدس می‌تواند تا سال‌ها منبعی برای تولید کارهای سینمایی و تلویزیونی باشد.


وی افزود: برای اینکه فیلم‌های دفاع مقدسی بتواند کیفیت لازم را داشته باشد باید زبان بیان آن را بلد باشید. در این حوزه نباید روی جلوه‌های ویژه تاکید کنیم بلکه باید روی مفاهیم کنیم چون پیام‌های نهفته در داستان‌های دفاع مقدس، انسانی بوده و در هر زمانی قادر است مخاطب را جذب خود کند.


شریفی با بیان بر اینکه فیلم‌های دفاع مقدسی می‌توانند مخاطب جهانی نیز داشته باشند، تاکید کرد: سینمای دفاع مقدس قابلیت جهانی شدن را دارد من این موضوع را در نمایش‌های فیلم «هور در آتش» مشاهده کردم. این کار در آمریکا توانست جایزه حقوق بشر را دریافت کند. همچنین فیلم «اشک سرما» هم‌اکنون در دانشگاه‌های هند تدریس می‌شود این امر نشان از جذابیت بین‌المللی موضوعات دفاع مقدسی دارد.


کارگردان فیلم «ضیافت» با بیان اینکه مدیران فرهنگی درک درستی از سینمای دفاع مقدس ندارند، گفت: متاسفانه یکی از مهم‌ترین دلایل افت سینمای دفاع مقدس در زمان حال به عدم شناخت مدیران فرهنگی برمی‌گردد. آنها با عدم حمایت‌های خود باعث شده‌اند این ژانر از روزهای خوب خود فاصله بگیرد. برای مثال طرحی سینمایی درباره دفاع مقدس دارد اما به دلیل عدم حمایت ساخت آن ممکن نشد.

وی در انتها خاطرنشان کرد: سینمای دفاع مقدس را باید تنها گونه ملی سینمای ایران نام برد که تمام شاخص‌هایش مبتنی بر فرهنگ ایرانی است بنابراین حمایت از این شکل سینما قادر است برای کلیت هنر هفتم، تبعات مثبت به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha