یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
هرمزگان

مدیرحوزه علمیه خواهران هرمزگان در جلسه اداری این مدیریت گفت: خوش خُلقی به معنای معاشرت نیکو و برخورد نیک با دیگران است که از بهترین عوامل پیشرفت برای فرد و جامعه می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، راضیه سلطان عباسی ندوشن مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان در جلسه شورای اداری مدیریت حوزه خواهران استان که روز گذشته با حضور معاونین فرهنگی، پژوهشی و آموزش این مدیریت برگزار شد، بیان داشت: خوش خلقی به معنای معاشرت نیکو و برخورد نیک با دیگران است، این صفت ارزنده یکی از بهترین عوامل پیشرفت برای فرد و جامعه می باشد که سبب گرمی و صفا و صمیمیت میان افراد جامعه می شود.

وی خاطر نشان کرد: اخلاق خوب هم برای اجتماع فایده دارد و هم برای خود انسان و علاوه بر آرامش روحی موجب از بین رفتن گناهان انسان می گردد.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان با اشاره به اینکه از لحاظ روان شناسی اجتماعی، مجاورت و نزدیکی مکانی موجب ارتباط مکرر می شود و اگر ارتباط بر مبنای احترام متقابل و رعایت آداب همجواری باشد باعث جاذبه می شود، ادامه داد: اگر ارتباط بر مبنای احترام نباشد در روابط خلل ایجاد می شود و نتیجه آن سلب آسایش و آرامش روانی و گاه جسمی انسان خواهد بود.

وی با استناد به حدیث پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم)" الا اَخبرکم باَشبَهکُم بی خُلقا..." آیا خبر ندهم به شما که چه کسی از نظر اخلاق به من شبیه تر است ؟ اصحاب عرض کردند بله یا رسول الله . حضرت فرمودند که شبیه ترین شما به من خوش اخلاق ترین شماست. از فواید اخلاق خوب آرامش روانی اجتماع، آرامش روانی فرد، پاک شدن گناهان، شباهت به رسول گرامی (ص) است .

عباسی در پایان به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره وحدت و اتحاد مسلمانان اشاره کرد،" اتّحاد مسلمانان درمان بسیاری از دردهای امّت اسلامی است، آنچه که امروز من بر روی آن تکیه میکنم، که یکی از وظائف بزرگ و درجه‌ی اول ما مسلمانهاست، مسئله‌ی اتحاد و وحدت است".

در حاشیه این جلسه معاونین فرهنگی و آموزشی و پژوهش در مورد طرح‌های تبلیغی صحبت کردند و در پایان جشنی به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و امام صادق(علیه السلام) برگزار و کارکنان مدیریت حوزه خواهران استان با اهدای هدیه ای انتخاب خانم عباسی ندوشن به عنوان مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان را تبریک گفتند.

توجه به اخلاق شرط پیشرفت جامعه است

توجه به اخلاق شرط پیشرفت جامعه است

توجه به اخلاق شرط پیشرفت جامعه است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha