یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
کد خبر: 1111349
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
بنیاد

حوزه/معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: موسیقی حماسه ساز لرستان شناخته شده است و به نوازندگان موسیقی، ایثار و مقاومت که غیرت و دیانت را آواز می‌کنید، افتخار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، سید محمد هاشمی معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، امروز در آیین اختتامیه همایش موسیقی بین المللی ایثار با عنوان مهر، اظهار داشت: موسیقی حماسه ساز لرستان شناخته شده است و به نوازندگان موسیقی، ایثار و مقاومت که غیرت و دیانت را آواز می‌کنید، افتخار می‌کنیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه ۶ هزار و ۵۵۵ شهید استان لرستان، گفت: غنی‌ترین میراث سرزمین ایران و ماناترین دستاورد همه کشورهای جهان، هنر، هنر ورزی و هنرنمایی است.

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید وامور ایثارگران کشور افزود: از میان همه هنرهای زیبا که خداوند در فطرت بهشتی انسان نهاده، موسیقی وجهی ظریف‌تر، روحی بالاتر و طبعی لطیف‌تر دارد.

هاشمی با بیان اینکه موسیقی حرکت و هندسه، عبادت و ضرب آهنگ زیستن است، عنوان کرد: اسلام از آغاز ظهور کریمانه‌اش این منبع پر تپش و با ارزش را ارج نهاد، موسیقی صوتی زیبا بود که توحید را بر کفر و مکارم اخلاق را بر رذالت و خشونت پیروز ساخت.

وی اظهار کرد: موسیقی همچون رودخانه‌ای زلال در بستر تاریخ پیش آمد تا ناملایمات زمانه را بساید و زندگی را برایمان نرم و شیرین و متعالی سازد.

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید وامور ایثارگران کشور، با بیان اینکه کسی نمی‌تواند نقش مهم موسیقی در وقایع دوران ساز اخیر و شکل‌گیری انقلاب اسلامی را انکار کند، ادامه داد: کسی نمی‌تواند نقش مهم موسیقی را در تشویق و ترغیب رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس و همچنین تأثیر مهم موسیقی در پیشرفت حزب الله در میدان نبرد با صهیونیسم انکار کند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب و جنبش مقاومت در کشورهای مسلمان، شعر و شعار و شعور را در هم آمیخت و از حماسه عرفان چنان معجونی به کام جوانان ریخت که بزرگترین ایثار، فداکاری، جهاد و صلح طلبی را ترسیم کرد.

هاشمی، اظهار کرد: امروز اهالی موسیقی ایثار و مقاومت به نمایندگی از جامعه هنری امت اسلام در یکی از کهن‌ترین، فرهنگی‌ترین و حماسه سازترین استان‌های کشور، لرستان شهر خرم آباد گرد هم آمدند تا هنر اصیل و ستم ستیزانه را بزدایند و چشم‌های خواب آلوده و گوش‌های بسته‌ای را بگشایند، آنهایی که ایران، انقلاب، جمهوری اسلامی و ملل مسلمان را به مخالفت با هنر موسیقی متهم می‌کنند.

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، با اینکه به نوازندگان موسیقی، ایثار و مقاومت که غیرت و دیانت را آواز می‌کنید افتخار می‌کنیم، گفت: ما با تأسی به توصیه‌های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، در بنیاد شهید و امور ایثارگران در هر نقطه از محور مقاومت که انسانیت و حریت را بسرایید همراه و پشتیبان شما خواهیم بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha