پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024
سید صدرالدین قبانچی

حوزه/ حجت الاسلام قبانچی گفت: اتفاقی که در جشنواره بین المللی هنر بغداد افتاد با فرهنگ عراقی ما فاصله زیادی داشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف در خطبه‌های نماز جمعه که در حسینیه اعظم فاطمیه برگزار شد گفت: اتفاقی که در جشنواره بین المللی هنر بغداد افتاد با فرهنگ عراقی ما فاصله زیادی داشت، عراقی که شاهد بزرگترین راهپیمایی جهان در اربعین بود؛ کشوری که شاهد بزرگترین پیروزی حماسی مردمش بر داعش بود؛ عراقی که کشور مرجعیت است.

وی در ادامه با اشاره به برخی کوتاهی‌ها در این جشنواره افزود: گرامیداشت شهدا در این جشنواره کجا بود؟ آیا گرامیداشت قهرمانان در آن بود؟ تکریم جوانان وجود داشت؟ تجلیل از ورزشکاران بود؟ گرامیداشت شخصیتهای طوایف در آن بود؟ تکریم اهل فرهنگ بود؟ تجلیل از شاعران بود؟ گرامیداشت مبتکران وجود داشت؟ تجلیل از بانوان پاکدامن کجا بود؟

امام جمعه نجف در بخشی دیگر از سخنان خود به حمله پهپادی به مراسم فارغ التحصیلی دانشکده افسری استان حمص سوریه پرداخت و گفت: ما حمله اسرائیل به این دانشکده را محکوم می‌کنیم.

وی به مناسبت ۱۳ مهر روز جهانی معلم خاطرنشان کرد: امروزه آموزش و پرورش در جهان به بهانه آزادی کودک شاهد افول است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی همچنین نسبت به تبلیغ حزب بعث هشدار داد و گفت: تلاش‌هایی برای تبلیغ حزب بعث با انتشار پوسترها و تبلیغات از طریق رسانه‌های اجتماعی وجود دارد.

وی در این راستا با تأکید بر اینکه اینجا عراق حسین بن علی (ع) است نه عراق میشل عفلق، تصریح کرد: بازگشتی برای آنها وجود ندارد و ما از تلاش‌های سرویس امنیت ملی در دستگیری این افراد تشکر می‌کنیم.

او در ادامه از عشایر ذی قار که با درخواست مرجعیت عالی دینی به نزاع خود پایان دادند قدردانی نمود.

امام جمعه نجف در بخشی دیگر از سخنان خود به دو فرهنگ مولد بودن و مصرف‌گرایی پرداخت و تصریح کرد: آنچه اسلام آن را فریاد می‌زند فرهنگ تولید است و آنچه غرب خواهان آن برای ماست فرهنگ مصرف‌گرایی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha