پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
دولابی

حوزه/ مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت از راه اندازی مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در نهاد ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی پیش از ظهر امروز در نشستی با مسئولان نهادهای حوزوی استان فارس که در مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد، با اشاره به فعالیت های دولت اظهار کرد: اخیرا مرکزی تحت عنوان مرکز ارتباطات دولت و روحانیت با رسالت های مهمی راه اندازی شده است.

وی به رسالت های مرکز ارتباطات دولت و روحانیت اشاره کرد و افزود: مرکز ارتباطات دولت و روحانیت به ایجاد هماهنگی میان دولت و روحانیت می‌پردازد و تلاش می‌کند تا علما، فضلاء و طلاب از ظرفیتها و اقدامات طرفین مطلع شوند.

مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه نظرات علما به دولت منعکس می‌شود، تصریح کرد: رئیس‌جمهور، وزرا و معاونان رئیس‌جمهور از نقطه نظرات علما و روحانیون آگاه می‌شوند، همچنین این مرکز به آموزشهای بصیرتی و دینی به کارکنان دولت ارائه خواهد داد.

وی از دیگر اقدامات مرکز ارتباطات دولت و روحانیت را جمع آوری راهبردهای حوزویان در بخش‌های مختلف متناسب با اقدامات دولت از جمله فرهنگی دانست و ادامه داد: رئیس‌جمهور اهتمام جدّی به استفاده از نظرات طلاب و روحانیون دارد.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت همچنین از راه اندازی نمایشگاهی در قم خبرداد و عنوان کرد: برای معرفی اقدامات دولت، به زودی نمایشگاهی در قم برگزار می‌شود که امکان برگزاری این نمایشگاه در استان ها نیز وجود دارد.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت درباره نمایشگاه روایت خدمت هم گفت: مردم، ولی‌نعمت ما هستند و باید بدانند خادمان آنها چه اقداماتی انجام داده‌اند. دولت سیزدهم در بیان اقدامات خود به قوت عمل نکرده و سبب شده تا دشمنان ما در فضای مجازی این موضوع را القا کنند که دولت خدماتی انجام نداده است و وقتی مردم مطلع نباشند، غبار یأس بر جامعه حاکم می‌شود.

وی این نمایشگاه را در راستای جهاد تبیین دانست و اضافه کرد: اقدامات انجام شده در این دولت بسیار بیشتر از آنچه هست که برای مردم نمایش داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین دولابی در خصوص فعالیت های دولت بیان کرد: در طول دهه ۹۰ کشور دچار عقب ماندگی شد این مطلبی بود که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره کرد، موضوع مسکن از جمله موارد عقب ماندگی دهه نود است.

وی افزود: دو هزار کارخانه در اواخر دولت قبل تعطیل شد، افزایش نقدینگی حدود ۴۸ درصد در سال آخر دولت بود. این مسائل کشور را دچار تورم ۶۰ درصد کرد، مهار تورم در یک شب امکان پذیر نیست اکنون دولت باید افزایش تولید داشته باشد که ۵ هزار کارگاه تولیدی در دوسال احیا شد، اما برای طبقات پایین باید اقدامی انجام داد از جمله آن اقدامات کالابرگ الکترونیکی و بیمه سلامت برای ۷ میلیون نفر است.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت گفت: در حوزه مسکن نیز تلاش دولت بسیار است امیدواریم در پایان ۴ سال وعده دولت محقق شود رویکرد دولت انجام کار با استفاده از ظرفیت مردم است.

وی عنوان کرد: فضای مجازی، شبکه ملی اطلاعات و طرح امین نیز از جمله کارهایی است که در این دولت پیگیری می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دولابی در خصوص ظرفیت مساجد نیز متذکر شد: اولویت اصلی حوزه ها بر اساس فرمایش رهبری تبلیغ است و مساجد بهترین پایگاه برای تبلیغ به شمار میروند، در این راستا زمینه سازی برای طرح تاسیس خانه عالم را نیز پیگیری کرده ایم.

مشاور رئیس جمهور مشکلات مساجد را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: مخالف مؤسسات فرهنگی نیستیم اما مسجد نباید تعطیل شود و باید از ظرفیت های مسجد استفاده کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha