یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: آنچه مقاومت انجام داد از جهت حقوقی یک دفاع مشروع است؛ صهیونیست‌ها ۷۰ سال است که در حال کشتن اطفال و زنان و آواره‌کردن انسانها هستند، ۷۰ سال است اشغال کرده اند، قتل و غارت و شکنجه و تحقیر می کنند. آیا توقع دارند که فلسطینیان دست روی دست بگذارند؟.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه های نماز جمعه شهر خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: بمباران مردم عادی و بی دفاع غزه توسط رژیم منحوس صهیونیستی از سر استیصال و درماندگی است، چرا که وضعیت خود را به اعتراف خودشان در شرف فروپاشی می بینند به مرحله جنون رسیده اند و دیوانه وار تلاش می کنند که معادلات را عوض کنند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی عملیاتی که این روزها در فکر آن بود علیه غزه و محور مقاومت با تمرکز بر پروژه عادی سازی آغاز کند با هوشیاری محور مقاومت و عملیات طوفان الاقصی بر باد رفت و سرویسهای جاسوسی نظام سلطه مثل موساد و ام ای سیکس هم در شوک فرو رفتند و شکست مفتضحانه تمام سرویسهای جاسوسی و امنیتی نظام استکبار از آن جهت سنگین بود که فلسطین بدون مشارکت هیچ قدرتی توانست ضربه هولناکی را به دستگاه اطلاعاتی و ارتش رژیم وارد کند و افسانه ساخته‌شده شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را باطل کند.

امام جمعه خوی تصریح کرد: آنچه مقاومت انجام داد از جهت حقوقی یک دفاع مشروع است؛ صهیونیست‌ها ۷۰ سال است که در حال کشتن اطفال و زنان و آواره‌کردن انسانها هستند، ۷۰ سال است اشغال کرده اند، قتل و غارت و شکنجه و تحقیر می کنند. آیا توقع دارند که فلسطینیان دست رو دست بگذارند؟ و سرشان را خم کنند تا اینها ببرند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی با حمله به بیمارستان المعمدانی احساسات و عواطف بشریت را جریحه دار کرد و کشتار و نسل کشی حدود ۱۵۰۰ نفر بی‌گناه جز از دست این رژیم بر نمی آید و این رژیم غاصب در این کشتار ها سابقه دارد و برای شهروندان فلسطینی «حق حیات» قائل نیست، کما این که خودشان به این مسئله اعتراف کردند.

حجت الاسلام قاسم خانی در ادامه به دیپلماسی سیاسی فعال ایران انقلابی در حمایت عملی و عینی از مقاومت و آرمان فلسطین اشاره کرد و بیان داشت: دیپلماسی ایران به عنوان نمادی از راهبردهای دائمی انقلاب اسلامی و نیز نشانه‌ای روشن از رویکردهای قابل تحسین دولت انقلابی سیزدهم است و سفرهای منطقه‌ای وزیر امور خارجه و تماس تلفنی رئیس جمهور و نیز لحن قاطع و بدون لکنت مسئولان ایرانی در این مقطع حساس قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: رژیم سفاک برای جبران شکست بزرگ و بی‌سابقه، وحشیانه به کشتار غیرنظامیان روی آورده و این مسأله باعث شده تا محور مقاومت هشدارهای لازم برای توقف این کشتار را به اسرائیل بدهند و گروههای مقاومت عراق هم در حمایت از مردم غزه، به حالت آماده باش درآمده‌اند و به آمریکا هشدار دادند که در صورت مداخله در نبرد گروههای فلسطینی و ارتش صهیونیستی، تمام پایگاههای این کشور در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.

امام جمعه خوی افزود: اکنون حشدالشعبی به‌دلیل توانایی‌های گسترده نظامی و کسب تجارب بزرگ در برابر گروههای تروریستی، یکی از قویترین بازوهای مقاومت در منطقه به شمار می‌رود و اگر شرایط اقتضا کند، می‌تواند ضربات سنگینی را به دشمن صهیونیستی و حامیان غربی آن در منطقه وارد کنند.

وی اضافه کرد: وزیر امور خارجه کشورمان در سفر منطقه ای از بیروت خطاب به رهبران کاخ سفید هشدار داد:«آمریکاییها همه را به خویشتنداری فرا می‌خوانند، اما به اسرائیل سلاح و کمک می‌دهند و دست نتانیاهو را برای ادامه جنایت باز گذاشته‌اند. آمریکا می‌خواهد به رژیم صهیونیستی فرصت دهد که غزه را ویران کند و این خطای کامل آمریکاست و اگر به‌دنبال این هستند که جنگ در منطقه توسعه نیابد، باید اسرائیل را کنترل کنند.»

حجت الاسلام قاسم خانی ادامه داد: سفر وزیر امور خارجه کشورمان به منطقه از این جهت مهم به نظر می‌رسد که تهران درصدد است تا این پیام را به رژیم صهیونیستی انتقال دهد که اضلاع محور مقاومت در منطقه کاملاً متحد و آماده سناریوهای مختلف هستند.

وی افزود: در حالی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده که با حمله زمینی به غزه شکل خاورمیانه را تغییر خواهد داد پیام محور مقاومت در پی سفرهای وزیر امور خارجه آن است که دست بردن به گزینه تهاجم زمینی به غزه همانگونه که نتانیاهو گفته به تغییر شکل خاورمیانه بدون رژیم اشغالگر صهیونیستی خواهد انجامید.

امام جمعه خوی در پایان تصریح کرد: ایران با توسعه شیوه‌ها و دیپلماسی سیاسی منطقه‌ای در حمایت از ملت فلسطین، درصدد است تا پویش بین‌المللی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها ایجاد کند و تلاش برای برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی و گفتگو با مقامات ملل مسلمان در روزهای اخیر در این راستا انجام شده است. امیرعبداللهیان در بیروت از همه دولت‌های اسلامی خواست با صدای بلند اعلام و خواستار پایان جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و توقف محاصره زنان، کودکان و غیرنظامیان در غزه شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha