یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
انجمن سواد رسانه‌ای

حوزه/در بیانیه انجمن سواد رسانه‌ای ایران به مناسبت برگزاری مراسم هفته جهانی سواد رسانه ای بر این نکته تأکید شد که تقویت و توسعه سواد رسانه ای باید جزو محورهای اصلی برنامه های آموزشی جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در بخشی از بیانیه انجمن سواد رسانه‌ای ایران به مناسبت برگزاری مراسم هفته جهانی سواد رسانه ای آمده است: توسعه سوادرسانه‌ای جزئی از توسعه اصولی جامعه و نیاز زندگی امروز است. از اینرو باید همسو با روند پیشرفت و فراگیر شدن فناوری‌های ارتباطی، مورد توجه همه اقشار جامعه قرار بگیرد.اندیشه و آگاهی باید همراه با مهارت‌های لازم برای تحلیل و تفسیر اطلاعات رسانه‌ای باشد؛ از این رو، تقویت سواد رسانه‌ای همواره باید در برنامه‌های آموزشی و فرهنگی جامعه مدنظر قرار گیرد.

در ادامه همچنین بر لزوم اهمیت دادن به آموزش کودکان و نوجوانان در زمینه سوادرسانه‌ای تأکید شده و آمده است:فرهنگ سواد رسانه‌ای و تأثیر آن بر توانمندسازی هر فرد در ایجاد ارتباطات موثر و موفقیت آمیز، اهمیت بسیاری دارد، از اینرو لازم است با تمرکز بر توسعه‌ی سواد رسانه‌ای به عنوان یکی از مهمترین فراهم کنندگان بستر آموزش تکنیک‌های ارتباطی، این مهم جزء برنامه‌های آینده نهادها و سازمان‌ها قرار داده شود.
در این بیانیه همچنین تأکید شده است: مواجهه هوشمندانه با رسانه‌ها به رشد اجتماعی و سیاسی و سلامت بیشتر فعالان و همچنین داشتن دیدی حقیقی در جهان خواهد افزود و عملاً زمینه صداقت را درون فضای رسانه‌ها فراهم می‌سازد و به سلامت بیشتر و دستیابی به صلح پایدارتر کمک می کند.

در قسمت دیگری از بیانیه نیز آمده است: انجمن سواد رسانه‌ای ایران و برگزارکنندگان هفته جهانی سواد رسانه ای به عنوان یک راهبرد پویا، راهکارها و برنامه‌هایی را در نظر دارند که این برنامه‌ها به فراگیری سواد رسانه‌ای در جامعه کمک‌ می کنند و در ارزیابی کمبودها و نقص‌ها در مدارس و سایر نهادها بسیار موثرند و نهادهای مختلف می توانند با ارتباط گیری موثر با جامعه شبکه ای فعالان سوادرسانه ای کشور و انجمن سوادرسانه ای ایران به عنوان متولی برگزاری این آموزش‌ها و برقراری این ارتباطات فراسازمانی، از این رهنمودها استفاده کنند. از دولت و سایر نهادها درخواست می‌کنیم تا برنامه‌ها و سیاست‌های جدی‌تری را در نظر بگیرند تا سواد رسانه‌ای در جامعه تقویت شود و توسعه یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha