دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
امام جمعه عالیشهر

حوزه/ امام جمعه عالیشهر گفت: طوفان الاقصی نقاب از چهره پلید مدعیان حقوق بشر برداشت و همه دنیا فهمیدند مدعیان حقوق بشر همان جنایتکاران بر علیه بشریت هستند که در غزه ده‌ها هزار نفر که اکثر آنان زن و کودک هستند را به شهادت می‌رسانند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه عالیشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه عالیشهر، با توصیه به رعایت تقوا، اظهار داشت: دستورات خداوند به منظور تأمین خوشبختی و سعادت انسان‌ها در دنیا و آخرت صادر شده، دینداری و تقوا مایه رسیدن به دنیای خوب و تأمین آسایش و آرامش انسان است.

وی ادامه داد: خداوند در آیه ۵۹ سوره احزاب خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید به همسران و دختران خود و زن‌های مومن بگو حجاب کافی داشته باشند و بدن خود را از دید نامحرمان بپوشانند برای اینکه آزار نبینند، یعنی اگر خانمی حجاب نداشته باشد آزار جسمی روحی، روانی و مالی می‌بیند که مانع خوشبختی او در دنیا است.

امام جمعه عالیشهر ابراز کرد: از نظر جسمی شاید به او تجاوز شود یا کشته شود یا به خاطر چشم دوختن مردان به او مریض شود چون همه می‌دانند چشم چه قدرتی در آسیب زدن به دیگران دارد، اما از نظر روحی و روانی ممکن است همسر او زنی بی‌حجاب را ببیند و محبتش به او کم شود یا طلاق عاطفی و یا طلاق واقعی بگیرد که در هر دو مورد به زن از نظر روحی آسیب جدی وارد می‌شود.

حجت الاسلام حمیدی‌نژاد، با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو، با اشاره به چرایی نامگذاری این روز، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۳۲ بعد از ۴ ماه از کودتای آمریکایی انگلیسی که محمدرضا پهلوی را سر کار آوردند، خبر رسید که معاون رئیس جمهور آمریکا برای دیدار رسمی به تهران می‌آید و روابط ایران و انگلیس هم دوباره برقرار می‌شود، اما دانشجویان با بصیرت و استکبار ستیز با هوشیاری تمام شروع به اعتراض کردند و رژیم شاه نیروهای مسلح خود را به دانشگاه فرستاد که صدها نفر زخمی و سه نفر شهید از طرف دانشجویان تقدیم شد.

وی تصریح کرد: این آغاز استکبار ستیزی دانشجویان ۱۰ سال قبل از قیام رسمی امام راحل بود و امروز دانشجویان باید در استکبار ستیزی و عدالت خواهی در صف اول باشند و با جهاد تبیین و مبارزه بر علیه نظام استکباری در جنگ نرم، به عنوان افسران جنگ نرم نقش خود را به خوبی اجرایی کنند.

امام جمعه عالیشهر ادامه داد: امروز استکبار جهانی با شعار حقوق بشر جنایات بر علیه بشریت را حمایت می‌کند، اما طوفان الاقصی نقاب از چهره پلید مدعیان حقوق بشر برداشت و همه دنیا فهمیدند مدعیان حقوق بشر همان جنایتکاران بر علیه بشریت هستند که در غزه ده‌ها هزار نفر که اکثر آنان زن و کودک هستند را به شهادت می‌رسانند.

حجت الاسلام حمیدی نژاد، با اشاره به سفر رئیس جمهور کوبا به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب، گفت: این سفر خشم آمریکا را برانگیخت، آمریکا از اینکه ایران بتواند در نزدیکی او در کشور کوبا یک پایگاه نظامی داشته باشد وحشت دارد.

وی یادآور شد: همراهی کوبا با ایران برای آمریکا بسیار گران تمام می‌شود، مخصوصاً پیشنهاد ایجاد یک ائتلاف ضد آمریکایی با مشارکت همه کشورهایی که در مقابل آمریکا موضع مشترک دارند توسط رهبر معظم انقلاب، بیشتر استکبار جهانی را به خشم آورده است.

امام جمعه عالیشهر بیان کرد: برگ زرین دیگری در راه مبارزه با فساد به افتخارات دولت سیزدهم افزوده شد و ثابت کرد که عزم جزمی برای کشتن اژدهای هفت سر فساد دارد، دستگیری مسئولین گروه صنعتی چای دبش و همراهان آنها در دولت باعث امیدواری مردم و ریشه کن شدن فساد خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha