دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ |۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 10, 2024
سالک

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سالک با بیان اینکه در رابطه با ترویج نهج البلاغه یک حرکت چند منظوره از سوی موسسه ایجاد شده گفت:هدف اصلی ترویج نهج البلاغه در جهان معاصر است که از نیازهای اساسی تربیت مربی آموزش نهج البلاغه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان ، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک پیش از ظهرامروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی موسسه نهج البلاغه اصفهان اظهار کرد: نهج البلاغه معروف به اخ القرآن است، براین اساس در تلاش هستیم با کمک کمیته های مختلف در موسسه نهج البلاغه اصفهان به اهداف ترسمی دست یابیم و جامعه بیش از گذشته با این کلام امیرالمومنین آشنا شود.

وی با بیان این که خدمت به نهج البلاغه خدمت بسیار بزرگی است گفت: موسسه نهج البلاغه به طور مستمر در استان اصفهان و در دیگر نقاط کشور فعالیت خود را شروع کرده است و تلاش بر این است که در وهله اول شأن نهج البلاغه را در تراز انقلاب اسلامی و در سطح جهانی رقم بزنیم و مقدمات این کار نیز فراهم است.

رئیس هیئت مدیره موسسه نهج‌البلاغه اصفهان تصریح کرد: موسسه نهج البلاغه استان اصفهان براین اساس تاسیس شد واساسنامه نهج البلاغه به تصویب رسید .

وی تذکر داد: در رابطه با ترویج نهج البلاغه یک حرکت چند منظوره از سوی موسسه ایجاد شده و در وهله نخست دستگاه های اجرایی داخل استان مورد توجه قرار گرفت و حتی در بدنه نیروهای مسلح برنامه های آموزشی اجراشد.

حجت الاسلام والمسلمین سالک با بیان اینکه هدف اصلی ترویج نهج البلاغه در جهان معاصر است که از نیازهای اساسی تربیت مربی آموزش نهج البلاغه است گفت: تربیت مربی و کادر لازم برای تدریس در محافل مختلف نهج البلاغه در اولویت قرار گرفت، ارگان هایی چون آموزش و پرورش ، دانشگاه ها و حوزه های علمیه نیز برای تحقق چشم انداز، هدف گذاری گشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه هزار دانشجو استان در کلاس ها، نهج‌البلاغه را می گذرانند، عنوان کرد:پیش ازاین برای تحقق اهداف جهانی و خارج کردن نهج البلاغه از حجاب مظلومیت، دو کنگره بین المللی نهج البلاغه را با موضوع انسان در تراز نهج البلاغه و ابعاد شخصیت حضرت علی(ع) در اصفهان برگزار کردیم که بیش از 300مقاله حاصل آن بود.

رئیس هیئت مدیره موسسه نهج‌البلاغه اصفهان افزود: کنگره سوم بین المللی نهج‌البلاغه تحت عنوان زیست شرافتمندانه با کارگروه های فرهنگی-اجتماعی سیاسی، جهاد ومقاومت، اقتصادی و مدنی و حقوقی برگزار می شود.

وی یادآور شد: بناهایی برای گسترش نهج البلاغه در کشور بنیاد شده است و تلاش داریم با برگزاری کنگره های بین المللی که با نگاه جهانی طراحی شده است در راستای تحقق اهداف، پیش نشست هایی در این رابطه برگزار کنیم که پیش نشست ها شامل اقتصاد و نهج‌البلاغه ، جوانان از نگاه نهج‌البلاغه و..است.

حجت الاسلام والمسلمین سالک خاطرنشان کرد: قرارگاه نهج البلاغه در عرصه های مختلف راه اندازی شده است، برگزاری مفاهیم نهج البلاغه در ادارات و ارگان ها از نقاط هدف بوده است که با کمک امام جمعه به سرانجام خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha