یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
مصاحبه با مهتا صانعی

کارشناس و پژوهشگر سواد رسانه تصریح کرد: از جمله مهم ترین الزامات در راستای موفقیت در جنگ روایت ها، فعالیت رسانه ای هدفمند و مؤثر است.

مهتا صانعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: در عرصه کار رسانه ای هر چند که توجه به کمیت در جای خود حائز اهمیت است اما فراتر از این بحث ما باید روی کیفیت و بخصوص از منظر اثرگذاری فعالیت رسانه ای تمرکز کنیم که متأسفانه گاه در این زمینه ها دچار ضعف هستیم.

وی افزود: هدفمندی و داشتن برنامه در این زمینه از جمله مهم ترین مؤلفه های توفیق در فعالیت رسانه ای به شمار می رود، ضمن آن که باید روی کار جبهه ای و اثربخش نیز به طور خاص تمرکز کنیم.

این فعال رسانه ای و فرهنگی همچنین با بیان این که بسیاری از نظریه پردازان علم ارتباطات، جنگ امروز رسانه ها را جنگ روایت ها برمی شمارند، گفت: امروز به معنای واقعی کلمه، درگیر جنگ روایت ها هستیم که این مساله به خصوص در بستر رسانه و فضای مجازی رخ می دهد.

وی لازمه دفع حملات دشمن در جبهه رسانه و فضای مجازی را اهتمام به جهاد تبیین دانست و افزود: ما باید از همه ظرفیت های هنری و رسانه ای در راستای تحقق اهداف جهاد تبیین به عنوان فریضه فوری و قطعی استفاده کنیم و این را هم بدانیم که کوتاهی و سستی در این زمینه به تضعیف جبهه انقلاب در مواجهه با دشمن منجر خواهد شد.

صانعی تأکید کرد: نکته حائز اهمیت دیگر این که در رابطه با علوم رسانه ای، سواد رسانه و تئوری های مربوط به آن می بایست بیش از پیش خود را قوی کنیم و از سویی به شدت مراقب باشیم که در دام فضاسازی های گمراه کننده و ساخته شده توسط دشمنان و ایادی آن ها نیفتیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha