یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
انتخابات

حوزه/ مناظره‌های انتخاباتی با حضور نامزدهای انتخابات مجلس در ۲۰۰ کانال انتخاباتی پخش می‌شود؛ ستاد انتخابات صداوسیما اعلام کرد ثبت‌نام از داوطلبان برای مناظره بزودی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، انتخابات دوره‌ دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبرینیز برای ۸۸ کرسی، ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد که همه احزاب، گروه ها، جناح های سیاسی و اجتماعی در کشور در تکاپوی برگزاری یک انتخابات پرشور و رقابتی هستند.

خبرگزاری حوزه نیز برای اطلاع مخاطبان فهیم خود از اخبار، اطلاعیه ها، بیانیه ها و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اقدام به تهیه بسته خبری کرده که مخاطبان را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای انتخاباتی قرار دهد.

۷۰۰ ظرفیت تبلیغاتی ویژه انتخابات در استان سمنان احصا شد

معاون سیاسی استاندار سمنان بابیان اینکه ۷۰۰ ظرفیت تبلیغاتی ویژه انتخابات در استان احصا شد، گفت: این مهم در اختیار ستاد انتخابات اصلی و فرعی قرار خواهد گرفت

ریواده در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی سالن جلسات یادگار امام استانداری سمنان ضمن بیان اینکه یکی از مهمترین مؤلفه‌های قدرت ملی در نظام جمهوری اسلامی مردم سالاری دینی است، گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای گام نخست انقلاب بدون شک با تأکیدات رهبر معظم انقلاب انتخابات یازدهم اسفندماه امسال است.

وی ضمن بیان اینکه برگزاری انتخابات ۲۵ فرایند قانونی دارد، افزود: ۲۴ فرایند به صورت تمام الکترونیک در حال اجرا است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه اجرای قانون شفافیت مالی برای نامزدها در دستور کار ستاد انتخابات است، تصریح کرد: طبق قانون ماده ۸۱ استاندار سمنان به عنوان رئیس هیأت بررسی تبلیغات است و ظرفیت‌های تبلیغاتی باید در اختیار این هیئت قرار گیرد.

برگزاری مناظره‌های انتخاباتی در ۲۰۰ کانال تلویزیون

مناظره‌های انتخاباتی با حضور نامزدهای انتخابات مجلس در ۲۰۰ کانال انتخاباتی پخش می‌شود. ستاد انتخابات صداوسیما اعلام کرد ثبت‌نام از داوطلبان برای مناظره بزودی آغاز خواهد شد.

ستاد تبلیغات انتخاباتی سازمان صداوسیما در اطلاعیه شماره ۳ خود از برگزاری مناظره‌های انتخاباتی بین نامزدهای انتخابات مجلس خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: در اجرای طرح ایجاد کانال‌های تلویزیونی تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، از نامزدهایی که در پایگاه ستاد انتخابات صداوسیما ثبت نام کرده‌اند، دعوت می‌شود برای شرکت در مناظره‌های تلویزیونی که از این کانال‌ها پخش خواهد شد در سامانه ستاد تبلیغات سازمان به آدرس https://panel.em۱۴۰۲.ir ثبت‌نام کنند.

توجه به نکات ذیل ضروری است:

۱- مناظره به صورت ضبطی خواهد بود.

۲- در حوزه های انتخابیه تهران، اصفهان و تبریز به علت تعداد زیاد نامزدها برگزاری مناظره مقدور نیست.

تأیید صلاحیت ۶۲۳ کاندایدای انتخابات مجلس در اصفهان

مهدی سلیمانی، دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان اظهار کرد: با تأیید صلاحیت ۵۰ نفر دیگر از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان، مجموع افراد تأیید صلاحیت شده استان به ۶۲۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: ۲۱ نفر در حوزه انتخابیه اصفهان، جرقویه، کوهپایه، ورزنه و هرند، ۷ نفر در حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل، پنج نفر در حوزه انتخابیه گلپایگان و خوانسار، چهار نفر در حوزه انتخابیه مبارکه، سه نفر در حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار، سه نفر در حوزه انتخابیه فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت، دو نفر در حوزه انتخابیه خمینی شهر، دو نفر در حوزه انتخابیه سمیرم، دو نفر در حوزه انتخابیه نایین و خوروبیابانک، یک نفر در حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان و مجموعاً ۵۰ نفر به افراد تأیید صلاحیت شده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی استان افزوده شد.

حضور ۲ هزار و ۵۰۰ ناظر انتخاباتی در انتخابات

حجت الاسلام یعقوبی، رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات خراسان جنوبی گفت: در اجرای اصل ۹۹ قانون اساسی و بند ۱۱ سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی رهبر معظم انقلاب، نظارت شورای نگهبان در فرایند مراحل انتخابات به منظور تامین سلامت انتخابات، جلب مشارکت حداکثری و تامین حقوق داوطلبان و رای دهندگان صورت می‌گیرد.

او با بیان اینکه این نظارت شامل تمام مراحل اجرایی انتخابات می‌شود افزود: اعضای فعال شبکه نظارت بر انتخابات استان۳ هزار و ۸۰۰ نفر هستند که از این تعداد در انتخابات روز ۱۱ اسفند ماه در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری را بر عهده خواهند داشت.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار کرد: این افراد در ۷۶۶ شعبه اخذ رای در امر نظارت بر انتخابات به کارگیری خواهند شد.

لیست مشترک جامعتین در انتخابات خبرگان

حجت‌الاسلام «حسین ابراهیمی» عضو جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به برنامه‌های این تشکل برای انتخابات خبرگان رهبری در حوزه تهران اظهار کرد: جامعه روحانیت مبارز به همراه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، قطعاً برای ارائه لیست مشترک برای انتخابات خبرگان رهبری در تهران، به تفاهم خواهند رسید. در سایر استان‌ها هم این روند ادامه خواهد داشت.

آنگونه که مهر روایت کرده، عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به لزوم وحدت اصولگرایان برای انتخابات مجلس گفت: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ان‌شاءالله اصولگرایان به وحدت می‌رسند چراکه وجود تفرقه چیزی جز ضرر و زیان نخواهد داشت. احساس مسؤولیت شرعی و دینی و حفظ نظام، از اولویت‌های ما است.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه با وحدت به نتایج مورد نظر خواهیم رسید، گفت: باید تلاش کرد تا مردم پای صندوق‌های رأی بیایند. اگر سهم‌خواهی مطرح شود، نتیجه‌ای برای هیچیک از جریانات نخواهد داشت.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: اصولگرایان و اصلاح‌طلبان باید به فکر «حفظ اقتدار نظام و کشور» باشند؛ کشور در حال رشد است لذا همه باید کمک کنند؛ الان وقت اختلاف نیست.

تمهیدات برقراری امنیت انتخابات ۱۱ اسفند در کشور فراهم است

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در حاشیه سفر به کردستان در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: برابر فرمایش رهبرمعظم انقلاب(مدظله العالی) انتخابات باید چهار مولفه سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت را خود جا بدهد و در حوزه امنیت که مسئولیت انتظامی کل کشور است تمام تمهیدات برای اینکه بتوانیم انتخاباتی خوب، امن و در خور شان مردم داشته باشیم پیش بینی شده است.

وی افزود: این تمهیدات در همه حوزه ها، صندوق‌های شعب، صندوق‌های سیار و ثابت و حتی مراکزی که باید در حوزه نگهداری صندوق‌ها قبل و بعد از انتخابات عمل کنند، بصورت کامل و کافی پیش بینی شده است.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: بی شک ۱۱ اسفندماه جاری مردم بدون دغدغه در حوزه امنیت، پای صندوق‌های رای حاضر می شوند و رای خود را به کاندیداهای مورد نظر خواهند داد.

قرارگاه انتخاباتی در دانشگاه‌ها تشکیل شود

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب حاتمی کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی ولی‌ فقیه در دانشگاه‌های لرستان، ۱۰ بهمن‌ماه در شورای فرهنگی دانشگاه‌های لرستان که در سالن جلسات جهاد دانشگاهی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: اگر مشارکت دانشگاهیان در انتخابات ۱۰ درصد بالاتر برود به طبع آن مشارکت مردم نیز ۲۰ درصد بالاتر می‌رود.

وی با اشاره به تعطیلات بین دو ترم در دانشگاه‌ها افزود: این بازه زمانی بهترین فرصت است که کارکنان را پای کار بیاوریم و هم‌اندیشی شود و دوره‌های ضمن خدمت با پیوست انتخاباتی برای کارکنان برگزار و برای اساتید نیز هم‌اندیشی و ضیافت اندیشه را برگزار کنیم. زمان خالی میان دو ترم که دانشجو نداریم فرصت طلایی کار با کارکنان و اساتید است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان ادامه داد: بعد از ۲۲ بهمن تا انتخابات، ۲۰ روز فرصت داریم که مناظرات دانشجویی و تریبون آزاد را برگزار کنیم و نشست‌ها و کنفرانس‌ها و برنامه‌های جدی تریبون آزاد در داخل دانشگاه و بیرون و مناظرات کاندیداها در دانشگاه را داشته باشیم، این ۲۰ روز طلایی را از الان باید جدی بگیریم.

وی تصریح کرد: پنج هفته تا روز انتخابات وقت داریم، لازم است هر دانشگاه قرارگاه انتخاباتی خود را فعال کند تا بتوانیم از این طریق دانشجویان و اساتید را پای کار بیاوریم.

تایید صلاحیت‌شدگان خراسان‌رضوی در انتخابات ۱۱ اسفند ۹۵۶ نفر شدند

امیر فریدنیا، سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضو به تشریح آخرین آمار تاییدصلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس از حوزه‌های دوازده‌گانه خراسان رضوی پرداخت و اظهار کرد: شورای نگهبان در جدیدترین اعلامیه خود، صلاحیت ۷۴ نامزد دیگر از خراسان رضوی را تایید کرد و بر این اساس در مرحله بررسی اعتراضات توسط شورای نگهبان، تا کنون مجموعا ۱۷۶ نفر تاییدصلاحیت شده‌اند که از این تعداد ۱۴ نفر خانم و ۱۶۲ نفر آقا هستند.

وی افزود: از این ۱۷۶ نفر، از حوزه انتخابیه تربت حیدریه ۱۳ نفر، از حوزه انتخابیه تربت جام ۷ نفر، از حوزه انتخابیه چناران ۱۴ نفر، از حوزه انتخابیه خواف ۷ نفر، از حوزه انتخابیه درگز ۴ نفر، از حوزه انتخابیه سبزوار ۴ نفر، از حوزه انتخابیه فریمان ۵ نفر، از حوزه انتخابیه قوچان ۵ نفر، از حوزه انتخابیه کاشمر ۹ نفر، از حوزه انتخابیه گناباد ۳ نفر، از حوزه انتخابیه نیشابور ۱۴ نفر و از حوزه انتخابیه مشهد ۹۱ نفر هستند. با احتساب ۷۸۰ نفری که توسط هیات‌های نظارت تایید صلاحیت شده‌اند، کلا ۹۵۶ نفر تا این لحظه از خراسان رضوی برای حضور در انتخابات مجلس تاییدصلاحیت شده‌اند.

سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی بیان کرد: در لیست‌های جدیدی که به استانداری وصول شده، هیچ کدام از نمایندگان فعلی خراسان رضوی در مجلس که در مراحل قبلی رد یا عدم احراز صلاحیت شده‌اند، تایید نشده‌اند.

ویژه برنامه انتخاباتی «سپیدِ قانون» از شبکه سلامت

شبکه سلامت سیما برنامه‌ای به نام سپید قانون را از شنبه ۷ بهمن در کنداکتور خود قرار داده که به بررسی قوانین و مصوبات حوزه سلامت در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی می‌پردازد.

این برنامه به بررسی قوانین و مصوبات ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی، پیرامون موضوعات مرتبط با سلامت، بهداشت، درمان و محیط زیست با محور تحلیل دستاوردها، کمبودها و نیاز در ارتباط با اصلاح یا تدوین قوانین جدید.

اولین قسمت این برنامه به تهیه کنندگی علیرضا سماورچی طهرانی و با اجرای مصطفی مصطفوی ۷ بهمن ساعت ۱۷ روی آنتن شبکه سلامت سیما رفت.

نهادینه کردن مطالبه مردمی جهت برنامه داشتن کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه بهداشت، درمان و محیط زیست، ایجاد شور و انگیزه در راستای حضور حداکثری مردم در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌پردازد.

لازم به ذکر است این برنامه تا روز دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روزهای زوج ساعت ۱۷ از شبکه سلامت سیما تقدیم مخاطبان خواهد شد.

نامزدهای انتخابات مجلس در همدان و فامنین به ۱۰۱ نفر رسید

ایرج تیموری، رئیس ستاد انتخابات شهرستان همدان گفت: در مجموع ۹۶ نفر از داوطلبان ثبت‌نامی برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه همدان و فامنین مورد تأیید هیأت نظارت مرکزی قرار گرفتند.

او گفت: از بین افرادی که تأیید صلاحیت نشده بودند، تعدادی اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کردند که در نتیجه تاکنون صلاحیت ۹ نفر از داوطلبان تأیید شده است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان همدان گفت: در حین روند کار نیز چهار نفر از داوطلبان، انصراف خود را از شرکت در رقابت‌های انتخابات اعلام کردند، در نتیجه تاکنون ۱۰۱ نفر داوطلب نمایندگی برای حضور در انتخابات مجلس حضور دارند.

تیموری گفت: تا این لحظه هیچ یک از داوطلبان شرکت در انتخابات که در محلی غیر از همدان ثبت‌نام کرده‌اند، حوزه انتخابیه خود را به همدان تغییر نداده است.

بیش از ۴۰۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات شهرستان اردبیل نظارت می‌کنند

رئیس هیات بازرسی انتخابات اردبیل گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه و سالم انتخابات در این شهرستان انجام شده و در برگزاری این انتخابات در این حوزه انتخابیه بیش از ۴۰۰ نفر عوامل اجرایی مشارکت خواهند کرد.

ایرج فتحی اظهار کرد: برای صیانت و حفاظت از آرای مردم ۳۷۷ بازرس و ۲۵ سربازرس در شعبات اخذ رای بخش مرکزی شهرستان اردبیل حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات سال ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و رعایت چهار اصل رقابت، مشارکت، سلامت و امنیت انتخاباتی، گفت: برای تحقق این امر در شهرستان برنامه‌ریزی شده و اهتمام همگانی در این راستا وجود دارد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و در مجلس شورای اسلامی هفت کرسی و در مجلس خبرگان رهبری ۲ کرسی دارد.

شهرستان اردل آماده برگزاری انتخابات

کیانی، رئیس هیئت اجرایی انتخابات اردل گفت: شهرستان اردل دارای دو بخش مرکزی و میانکوه و چهار شهر است.

وی افزود: ۶۷ شعبه اخذ رأی شامل ۴۲ شعبه ثابت و ۲۵ شعبه سیار برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه امسال در شهرستان اردل در نظر گرفته شده است.

کیانی اضافه کرد: ۳۴۳ عوامل نظارتی فعال شامل ۲ سرناظر، ۴ ضابط قضایی، ۶۷ ناظر مسئول و بقیه به عنوان ناظر صندوق اخذ رأی در برگزاری انتخابات مشارکت دارند.

وی ادامه داد: برای هرشعبه ۳ ناظر در نظر گرفته شده است.

تایید صلاحیت شدن سه نفر در انتخابات مجلس خبرگان رهبری قزوین

دبیر ستاد انتخابات استان قزوین گفت: در استان قزوین از ۱۹ ثبت نام کننده، صلاحیت سه نفر برای مجلس خبرگان رهبری تایید شد.

حامد فتوحی، دبیر ستاد انتخابات استان قزوین گفت: مهلت اعتراض به بررسی صلاحیت داوطلبان خبرگان رهبری روز یکشنبه به پایان رسید و برابر قانون ۱۰ روز شورای نگهبان فرصت دارد صلاحیت‌ها را بررسی کند.

فتوحی افزود: در استان قزوین ۱۹ نفر ثبت نام کردند که شش نفر انصراف دادند و صلاحیت سه نفر هم تایید شد و ۱۰ نفر هم عدم تایید شدند.

دبیر ستاد انتخابات استان قزوین گفت: تا قبل از مرحله بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان ۲۲۶ نفر در استان تایید شده بودند که ۱۲ نفر دیگر هم تا الان اضافه شدند و این فرایند تا ۱۹ بهمن ادامه دارد.

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده، ۹۵ درصد از رد صلاحیت‌شدگان مجلس خبرگان به دلیل شرایط علمی احراز صلاحیت نشدند.

توصیه انتخاباتی پژمانفر به شورای نگهبان

حجت‌الاسلام «نصرالله پژمانفر» رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از افرادی که این روزها به علت عدم احراز صلاحیت برای انتخابات مجلس دوازدهم یا مجلس خبرگان رهبری به شورای نگهبان هجمه وارد می‌کنند، اظهار کرد: در چارچوب قوانین کشور، شورای نگهبان به عنوان مرجع اصلی برای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات است و همه ما وظیفه همراهی و تمکین از قانون را داریم.

وی افزود: با توجه به اینکه رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هستم و در جریان برخی مسایل و پرونده‌ها قرار دارم، باید بگویم که عدم احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات بر اساس موارد مستند است؛ البته شورای نگهبان مکلف است و مجاز نیست که مسایل شخصی افراد را رسانه‌ای و دلایل رد صلاحیت آنان را رسانه‌ای کند.

پژمانفر اضافه کرد: بعضاً می‌بینیم که چون دست شورای نگهبان برای اعلام دلایل عدم احراز صلاحیت‌ها باز نیست، افرادی که صلاحیت‌شان احراز نشده، می‌گویند که به ما ظلم شده است.

پژمانفر ادامه داد: توصیه من به شورای نگهبان آن است که اگر فردی رد صلاحیت شده است و به شورای نگهبان ایراد وارد می‌کند که نمی‌دانیم چرا رد صلاحیت شده‌ایم و تقاضای اعلام عمومی دلیل ردصلاحیتش را دارد، شورای نگهبان دلیل رد صلاحیت آن فرد را رسانه‌ای کند.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همه ما ملزم به رعایت و پیروی از قانون هستیم، گفت: توصیه من به افراد طیف‌های مختلف سیاسی آن است که اگر صلاحیت خودشان یا هم حزبی‌هاشان برای انتخابات تأیید نشده، فضای جامعه را به هم نریزند و در شرایطی که همه ما باید برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنیم، نباید به صرف آنکه خودمان یا دوستان و هم‌حزبی‌هامان رد صلاحیت شده‌اند، فضای جامعه را ملتهب کنیم.

تاکنون ۱۰ تذکر تخلفات انتخاباتی صادر کرده ایم

دادستان جیرفت گفت: دادستانی تاکنون ۱۰ تذکر در خصوص تخلفات انتخاباتی خطاب به نامزدهای انتخاباتی و هواداران آن‌ها صادر کرده و ۳ مکان عمومی به دلیل توجه نکردن به تذکرات پلمب شده است.

افشین صالحی نژاد در ستاد مشترک پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاب شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست به حداقل رساندن جرائم و تخلفات انتخاباتی در حوزه جیرفت و عنبرآباد است.

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان جیرفت ابراز کرد: مطالبه مردم از ما این است که فعالیت کاندیدای انتخاباتی را رصد کنیم و هر کجا چه در فضای مجازی و چه فضای حقیقی تخلفی مشاهده کردیم، طبق قانون با متخلفین برخورد کنیم.

صالحی نژاد تاکید کرد: اظهار نظرها و بیانات کاندیدا باید منطبق با واقعیت و تکیه بر برنامه‌های خود باشد تا تعرض به دیگران؛ بنابراین کاندیدا باید اخلاق مداری و قانونمندی را اولویت قرار دهند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی جیرفت با اشاره به این که حرکت کاندیدا باید در بستر قانون باشد، تصریح کرد: بهترین تبلیغ برای یک کاندیدا قانون مداری است نه تبلیغات زود هنگام؛ بنابراین کاندیدا در باره زمانی که قانون تعیین کرده باید تبلیغات خود را انجام دهند.

تایید صلاحیت ۸۳۳ نامزد انتخابات مجلس در خوزستان

رئیس ستاد انتخابات خوزستان: تایید صلاحیت ۸۳۳ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره‌های گذشته بی سابقه است.

عبدالله افرازه شهاوند در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خوزستان گفت: در مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نام نویسی کردند که نسبت به دوره قبل فقط ۹۱۰ نفر در استان برای انتخابات نامزد شده بودند.

وی افزود: تاکنون از سوی شورای نگهبان صلاحیت ۸۳۳ نامزد انتخابات تایید شده است که نسبت به دوره‌های قبل بی سابقه می‌باشد.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان بیان کرد: استان خوزستان دارای ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس است که با آمار فعلی تایید صلاحیت شدگان ۴۶ نفر برای هر کرسی با هم به رقابت می‌پردازند.

افرازه شهاوند با اشاره به بررسی تایید صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری گفت: تاکنون صلاحیت ۸ نفر از داوطلبان از سوی شورای نگهبان تایید و بررسی اعتراضات داوطلبان احراز صلاحیت نشده در حال انجام است.

۵۰۰ بازرس بر روند انتخابات شهرستان ری نظارت می‌کنند

رئیس هیات بازرسی انتخابات شهرستان ری گفت: تعداد ۵۰۰ بازرس بر روند انتخابات این شهرستان نظارت خواهند داشت که در این راستا ضروری است بازرسان اشراف کامل و کافی بر قوانین انتخابات داشته باشند.

محمود بهارلو روز سه شنبه در چهارمین نشست اعضای هیات بازرسی شهرستان ری اظهار داشت: با حرکت در چارچوب قانون و طبق آیین نامه مقررات، در جهت ساماندهی و ایجاد فضای مناسب برای تحقق انتخابات رقابتی سالم تلاش می شود.

وی افزود: بازرسان این هیأت می بایست ماده ۲۸ قانون انتخابات که شامل نظارت بر حسن جریان انتخابات است را به دقت اجرا کنند تا زمینه حضور حداکثری فراهم شود.

این مسئول تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف بازرسی انتخابات، پیشگیری از تخلف و کنترل انحراف از مسیر قانون انتخابات است و بازرسین در کنار هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات تلاش می کند تا همگان شاهد انتخاباتی سالم و پرشور باشیم.

شهرستان ری با یک میلیون نفر جمعیت و پنج بخش در حوزه انتخابیه تهران ۳۰ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

۷۴ نامزد دیگر انتخابات مجلس در خراسان رضوی تایید شدند

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: صلاحیت ۷۴ نامزد دیگر این استان برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید قرار گرفت و بدین ترتیب شمار نامزدهای تایید صلاحیت شده به ۹۵۶ نفر رسید.

کمال سرویها افزود: هیات نظارت خراسان رضوی در مرحله نخست تایید صلاحیتها، ۷۸۰ نامزد را برای کسب ۱۸ کرسی نمایندگی مجلس در خراسان رضوی تایید صلاحیت کرد که هفته گذشته ۶۴ نامزد و روز شنبه نیز ۳۸ نامزد تایید صلاحیت شده دیگر به این فهرست افزوده شد و اکنون این تعداد به ۹۵۶ نامزد افزایش یافت.

وی گفت: با توجه به آمار ذکر شده و ۱۸ کرسی مجلس شورای اسلامی برای ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی، هم اکنون به طور متوسط ۵۳ نامزد برای کسب هر کرسی نمایندگی مجلس در این استان رقابت خواهند کرد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند همزمان در سراسر کشور در چهار هزار و ۵۴۵ شعبه اخذ رای در خراسان رضوی برگزار می شود.

استان خراسان رضوی با ۱۲ حوزه انتخابیه، ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

منتجب نیا: نه لیست داریم نه ائتلاف می کنیم /جبهه اصلاحات وارد انتخابات نمی‌شود

رسول منتجب نیا، دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی می گوید حزب متبوعش نه بنای لیست دادن دارد نه وارد ائتلاف های انتخاباتی خواهد شد.

وی درباره رویکرد حزب جمهوریت ایران اسلامی در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما کاندیدای خاصی در انتخابات نداریم فقط یکی دو نفر از حزب ما تایید شده‌اند و سایر اعضای حزب تاییدصلاحیت نشده‌اند.

وی گفت: ممکن است از همین اعضای تایید صلاحیت شده خود حمایت کنیم. ما مثل شهروندان عادی در انتخابات شرکت می‌کنیم ولی نمی‌توانیم لیست بدهیم.

این چهره اصلاح طلب در ادامه درباره امکان ائتلاف با سایر احزاب اصلاح طلب، تصریح کرد: جبهه اصلاحات که وارد انتخابات نمی‌شود ولی چند حزب دیگر اصلاح طلب ممکن است لیست بدهند البته به این شرط که داوطلب کافی داشته باشند و هنوز وضع آنها روشن نیست. ما بنای ائتلاف با سایر احزاب را نداریم و داوطلب تایید صلاحیت شده‌ای هم نداریم که لیست بدهیم.

داوطلبان انتخابات مجلس در آذربایجان‌غربی به ۳۴۸ نفر افزایش یافت

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان با تاییدهای جدید صورت گرفته به ۳۴۸ نفر رسید.

رضا ابراهیمی، رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: در آمار جدیدی که از سوی شورای نگهبان در خصوص تایید صلاحیت‌های داوطلبان مجلس شورای اسلامی صادر شده، ۲۴ نفر دیگر به جمع تایید صلاحیت شده‌ها در شهرستان‌های مختلف استان اضافه شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به این آمار، تاکنون برای هر کرسی مجلس شورای اسلامی مربوط به آذربایجان‌غربی ۲۹ نفر با هم رقابت خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی ادامه داد: مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت، چهار راهبرد انتخابات آتی طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان است.

ابراهیمی گفت: در پایان این مرحله همچنین سه نفر از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان‌غربی تایید صلاحیت شده اند.

در ۲ مرحله پیشین تایید صلاحیت‌های جدید انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز ۸۹ نفر تایید صلاحیت شده بودند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه یازدهم اسفند امسال همزمان با سراسر کشور در ۱۰ حوزه انتخابیه آذربایجان‌غربی برگزار خواهد شد.

تائید صلاحیت ۱۸ نفر دیگر از داوطلبان انتخابات مجلس در یزد

سعید رستگاری دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: ۱۸ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در این مرحله به تایید شورای محترم نگهبان رسیده اند و تعداد کلی تأیید صلاحیت‌شده‌ها در حال حاضر در استان به ۲۲۶ نفر رسید.

او افزود: در این مرحله تعداد سه نفر در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر و زارچ، تعداد پنج نفر در حوزه تفت و میبد، تعداد شش نفر در حوزه اردکان، تعداد چهار نفر در حوزه مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد و مروست مورد تایید قرار گرفته اند.

دبیر ستاد انتخابات استان ادامه داد: در مجموع تاکنون در استان در حوزه های، یزد ۹۷ نفر، تفت ۴۶نفر، اردکان ۲۸ نفر، مهریز ۵۵ که در مجموعه ۲۲۶ نفر داوطلب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید قرار گرفته اند.

برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در ملایر

فرماندار ملایر گفت: پتانسیل بالای ملایر باعث شده تا انتخابات مجلس در آن تمام الکترونیک برگزار شود.

سلمان اسماعیلی در همایش آموزشی و توجیهی نمایندگان فرمانداری ملایر در شعب اخذ رأی، با تأکید بر اینکه همه ما مجریان انتخابات شرعأ، قانونأ و اخلاقأ موظف به رعایت اصل مهم بی‌طرفی و استقلال هستیم، اظهار کرد: تعداد شعب اخذ رأی را برای راحتی و سهولت امر مشارکت مردم در انتخابات از ۱۹۹ شعبه به ۲۲۰ شعبه رساندیم.

او با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری، نقشه دشمن را در ضربه به نظام اسلامی خنثی می‌کند، گفت: همه ما به عنوان شهروندان جمهوری اسلامی ایران وظیفه داریم ضمن مشارکت فردی باعث ایجاد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشیم و در این کمتر از ۳۲ روز باقی مانده، باید جانانه در دفاع از انقلاب عمل کنیم.

فرماندار ملایر گفت: انتخابات در ملایر به عنوان یکی از چهار حوزه انتخابیه پایلوت به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد و این نشان از پتانسیل بالای شهرستان ملایر دارد.

۴۵ هنرمند گلستانی در تولید برنامه های انتخاباتی مشارکت می کنند

مدیر کل صدا و سیمای گلستان گفت: با رویکردی انتخاباتی و مشارکت ۴۵ هنرمند برنامه های متنوعی جهت حضور پرشور مردم در انتخاباتی آتی از شبکه گلستان پخش می شود.

رسول شکری نیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکسی خنده ۴ با عنوان تاکسی بهارستان سریالی ۱۳ قسمتی و تله فیلم وسواسی با رویکردی انتخاباتی و مشارکت ۴۵ هنرمند در حال تولید در سیمای این مرکز است.

شکری نیا ادامه داد: تاکسی بهارستان با دست مایه‌ای طنز به تهیه کنندگی و کارگردانی روح الله بنی عقیل، ماجرای مردی است که نامزد انتخابات می‌شود و در از قضا، خواهرش نیز به عنوان رقیب ثبت نام می‌کند.

وی افزود: مجتبی طالبی نویسنده و بازیگردان این سریال است و مسلم اسماعیلی، الله قلی نظری، داوود سعیدی، میلاد گیلانی، زهرا امامی، احمدرضا جندقی، مریم عبادی و انیسه نیشابوری هم در آن نقش آفرینی می‌کنند.

مدیرکل صداوسیمای گلستان اضافه کرد: تله فیلم وسواسی هم به کارگردانی و تهیه کنندگی احسان رجبلو و نویسندگی زهرا ایزدی، ماجرای زنی است که باید به عنوان ناظر انتخاباتی پای صندوق‌های رای حاضر شود، اما در این مسیر ماجراهایی برای او بوجود می‌آید.

شکری نیا گفت: پروین ملکی، رقیه اصلانی، حمید میرزایی، حسین فدایی، زهرا کوهساریان، مهناز قانع و محبوبه بارانی در این تله فیلم ایفای نقش می‌کنند.

وی اضافه کرد: پخش سریال تاکسی بهارستان و تله فیلم وسواسی از اواخر بهمن از سیمای مرکز گلستان آغاز شود.

برگزاری جلسات انتخاباتی اصلاح‌طلبان با نزدیکان لاریجانی و روحانی

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با بیان این‌که «با برخی احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرایان معتدل جلسه داریم»، گفت: ایجاد ائتلاف یک ضرورت سیاسی است.

جواد هروی درباره فعالیت انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه، اظهار کرد: ما جلسات متعددی با برخی گروه‌های اطلاح‌طلب و اصولگرای معتدل داشته‌ایم که برخی احزاب حضور جدی و برخی احزاب حضور منفعل در این جلسات داشته‌اند. در مجموع تلاش ما این بوده است که برای ارائه لیست با این احزاب به توافق برسیم اما ردصلاحیت‌ها و کاهش داوطلبان موجب ایجاد خللی در توافقات شد.

وی ادامه داد: اعتدال و توسعه با حزب کارگزاران سازندگی، اعتماد ملی، ندای ایرانیان و خانه کارگر و مجموعه اصولگرایان معتدل نزدیک به علی لاریجانی و نمایندگان ادوار به مدیریت منصور حقیقت‌پور جلسه دارد.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: فعلا توافق اعتدال و توسعه با سایر احزاب و جریان‌ها با توجه به ردصلاحیت‌ها متوقف شده و تصمیم‌گیری به بعد از ۱۹ بهمن که نتایج نهایی بررسی ردصلاحیت ها توسط شورای نگهبان اعلام خواهد شد ، موکول شده است.

هروی در پایان درباره احتمال ارائه لیست مشترک، گفت: با توجه به شرایطی که بوجود آمده است، ائتلاف برای حزب ما ضرورتی سیاسی است.

گرم شدن تنور انتخابات با تبلیغات غیررسمی نامزدها در مازندران

تنور تبلیغات غیر رسمی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در شهرستان های غرب مازندران روز به روز داغ‌تر و بیشتر می‌شود.

اعلام نتایج بررسی اولیه صلاحیت نامزدها و سپس تایید صلاحیت شده ها از سوی هیات های اجرایی و نظارت استانی، روند تبلیغات غیر رسمی نامزدها را در شهرستان های غرب مازندران افزایش داده است.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در ۲ مرحله توسط هیئت اجرایی در استان و هیئت نظارت بر انتخابات کشور، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۴۶۱ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

مازندران ۹ حوزه انتخابیه شامل "ساری و میاندورود"، "قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار" دارد که از این ۹ حوزه در مجموع ۱۲ نماینده راهی بهارستان می‌شوند که غرب مازندران در مجلس شواری اسلامی سه نماینده دارد.

استان مازندران بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفر جمعیت دارد.

کار انتخابات در تهران با ۱۸ استان برابری می‌کند

سیدعباس جوهری، معاون سیاسی استانداری تهران در نشست شورای اداری استان تهران که عصر امروز در سالن جلسات حرم امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت انتخابات از ۹ ماه قبل، گفت: در انتخابات امسال جنگ تمام عیار را شاهد هستیم لذا امروز در جهاد تبیین باید به فریضه انتخابات بپردازیم و به تسلیحات منطق قوی مسلح شویم.

معاون سیاسی استانداری تهران با اشاره به اینکه بیش از یک سال است که فرایند انتخابات را آغاز کرده‌ایم، افزود: کار انتخابات در استان تهران با ۱۸ استان برابری می‌کند لذا مدیران اجرایی استان باید با تمام ظرفیت خود مشارکت داشته باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: تبلیغات ادارات برای برخی کاندیداها خط قرمز ستاد انتخابات است و اگر از ظرفیت‌های دولتی برای کاندیداها تبلیغ شود، برخورد می‌کنیم.

جوهری با بیان اینکه انتخابات آبروی نظام است، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها موظف هستند برای افزایش مشارکت در انتخابات تلاش کنند و در این خصوص ابتکار داشته باشند، با هیچ دستگاهی تعارف نداریم و اسامی دستگاه‌هایی که مشارکت نداشته باشند اعلام خواهد شد.

وی عنوان کرد: امسال بیش از ۳ هزار نفر تایید صلاحیت شدند که بیش از ۵۲ درصد ثبت نام کنندگان را شامل می‌شود که این آمار در دوره گذشته ۳۴ درصد بوده است.

مردم کردستان حماسه‌ساز انتخابات پیش‌رو خواهند بود

امام جمعه سنندج گفت: مردم کردستان با حضور حداکثری و پرشور در انتخابات ۱۱ اسفند حماسه بزرگ دیگری را در تاریخ افتخارات خود ثبت خواهند کرد.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج ظهر امروز در ششمین شورای اداری شهرستان سنندج، با اشاره به راهبردهای رهبری در زمینه انتخابات گریزی زد و اظهار کرد: ملت ما آزمون بزرگی در پیش دارد که امیدواریم بتوانیم از این آزمون با موفقیت بیرون بیایم.

وی عرصه انتخابات را میدانی برای حضور و نقش‌آفرینی مردم در تصمیم‌گیری برای سرنوشت خود نام برد و گفت: باید با پایبندی به دستورات اسلامی و تلاش و کوشش سعی کنیم به بهترین شیوه از این آزمون بزرگ سربلند و موفق بیرون بیاییم.

امام جمعه سنندج افزود: مردم کردستان در طول تاریخ همیشه با خلق حماسه‌های بزرگ و حضور در صحنه سمپاشی‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند و در دفاع از انقلاب و سرزمین در این خطه مرزی از تمام وجود خود مایه گذاشته‌اند.

وی با تاکید براینکه همه مردم کردستان در این آزمون بزرگ شرکت می‌کنند و حماسه بزرگ دیگری در این استان خلق می‌شود، گفت: حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات زمینه را برای توجه بیشتر به رفع مشکلات این استان و توسعه در حوزه‌های مختلف فراهم می‌سازد.

افزایش تعداد داوطلبان انتخابات مجلس در قم

عباس ذاکریان، فرماندار قم از افزایش تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده نمایندگی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۶۱ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قم ، کهک و جعفرآباد برای به دست آوردن سه کرسی مجلس در قم با هم رقابت می‌کنند.

وی افزود: پیش از این و در مرحله نخست اعلام اسامی نامزدها، ۲۲۸ نفر و پس از آن ۲۵۵ نفر تایید صلاحیت شده بودند که پس از تکمیل بررسی‌های شورای نگهبان این تعداد به ۲۶۶ نفر رسیده است.

هشدار معاون استاندار زنجان در مورد تخلفات انتخاباتی

ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در واکنش به تبلیغات زودتر از موعد برخی کاندیداها، اظهار داشت: ما ممنوعیت‌ها را داریم و در قانون هم ذکر شده است که تبلیغات زودتر از موعد تخلف و جرم آشکار است که با متخلفان در این رابطه برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات زودهنگام داوطلبان مجلس شورای اسلامی در استان با جدیت رصد و با متخلفان برخورد می‌شود، تصریح کرد: حتی نحوه تبلیغات در مهلت مجاز هم بحث دیگری است که باید کاندیداها به آن توجه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه در استان نهادهای برای بحث بررسی، مستند سازی و پیگیری تخلفات مشخص شده است، گفت: فرمانداری‌ها تخلفات را به ویژه در بحث تبلیغات زود هنگام به هیات بررسی تبلیغات استان گزارش می‌دهند و این هیات اقدام به بررسی و پیگیری می‌کند.

رفیعی با اشاره به اینکه تبلیغ زودتر از موعد یک جرم آشکار است، افزود: کانال دیگری که این موضوع و تخلفات را مورد بررسی قرار می‌دهد ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی است در خود مرجع قضائی تشکیل شده است که در آنجا هم با حضور اعضای نظارتی تخلفات تبلیغاتی ذکر و مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

توجه: انتشار این مطالب مورد تأیید یا رد خبرگزاری حوزه نیست و صرفا نقل قول از رسانه‌های جمعی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha