دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
آئین افتتاحیه دفتر نمایندگی خبرگزاری حوزه در استان یزد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: در رسانه اگر بخواهیم جامعه و جوانان را به سمت خدا بکشانیم باید با رعایت سه اصل تدین و تفکر و تعقل برنامه ریزی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، امروز در آیین افتتاحیه دفترنمایندگی خبرگزاری حوزه در استا یزد، با تبریک ایام الله دهه فجر از حضور مسئولان خبرگزاری حوزه و دیگر مهمانان این نشست تقدیر کرد.

وی، با اشاره به آیه ۱۸ سوره زمر «الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَٰئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَٰئِکَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ؛ آن بندگانی که سخن بشنوند و به نیکوتر آن عمل کنند، آنان هستند که خدا آنها را (به لطف خاص خود) هدایت فرموده و هم آنان به حقیقت خردمندان عالمند.»، اظهار داشت: این آیه پرمعنایی است زیرا می‌فرماید «یستمعون» و نمی‌گوید یسمعون چون یسمعون یعنی شنیدنی‌ها مثل ضبط صوت و یستمعون یعنی برنامه ریزی کردن و فکرکردن است.
وی، تصریح کرد: آگاهی‌های ما شامل شنیدنی و قلبی و فکری است، زیرا آگاهی‌های ما در قلب و فکر گسترش می‌یابد و ماندنی و روشنگر و راهنمای انسان است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد، با تسلیت ایام شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع)، گفت: امام موسی کاظم(ع) درباره این آیه می‌فرماید دو موضوع تفکر و تعقل در این آیه مطرح است.
آیت الله ناصری یزدی، بیان کرد: تعقل و تفکر را در شنیدنی‌ها و گفتنی‌ها باید رعایت کنیم و تدین را هم به آن اضافه کنیم.
وی، ابراز کرد: متأسفانه غربی‌ها از ابتدایی که قبل از انقلاب وارد آموزش و پرورش ما شدند، سه اصل تدین، تفکر و تعقل را از ما گرفتند و هنوز بچه‌های ما در مدارس گرفتار آن هستند و از این سه اصل دور هستند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد، خاطرنشان کرد: در ارتباط با رسانه اگر بخواهیم جامعه و جوانان را به سمت خدا بکشانیم باید با رعایت سه اصل تدین، تفکر و تعقل برنامه ریزی کنیم.
آیت الله ناصری یزدی، تأکید کرد: آموزش و پرورش هم باید در این زمینه گسترش تدین، تعقل و تفکر برای نسل آینده برنامه ریزی نماید.
وی، با اشاره به خاطراتی از دوران مبارزات خود در قبل از انقلاب، گفت: امام راحل تأکید داشتند که مردم نباید در جهل باشند و باید مردم آگاه باشند.
امام جمعه یزد، ابراز کرد: این عبارت بسیار مهم است که مردم در جهل نمانند و برای آگاهی مردم تلاش کنیم، همانطور که امام با خدا صادق بود با مردم هم همینطور بود.
آیت الله ناصری یزدی، به خاطره‌ای از خود در ارتباط با امام خمینی(ره) اشاره کرد و یادآور شد: پس از شهادت سید مصطفی فرزند حضرت امام(ره)، یاسر عرفات نامه تسلیتی برای امام از طریق رابطان فرستاده بود که به نجف رسید و ما می‌خواستیم آن را برای گروه رسانه‌ای امام در اروپا بفرستیم، در نامه تسلیت کلمه فوت به جای شهادت برای سید مصطفی نوشته شده بود که حضرت امام با رعایت اصل صداقت و امانت اجازه ندادند که ما متن نامه تسلیت را تغییر دهیم و بر این موضوع تاکید داشتند که هیچ کلمه‌ای تغییر نکند.
در ادامه این نشست، پیام اختصاصی آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا رستمی مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه قرائت شد.
در این محفل رسانه‌ای از فاز دوم سامانه مفتاح و نیز قرارگاه سایبری برهان رونمایی شد و احکام مسئولین این قرارگاه اعطا شد.
در پایان از همکاران رسانه‌ای خبرگزاری حوزه در سال‌های گذشته با اهدای لوح تقدیر شد.
در این نشست، جمعی از مسئولان حوزوی از جمله حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان، مسئولان و معاونان حوزه علمیه یزد از جمله حجت الاسلام والمسلمین شمس مدیر حوزه، عابدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اساتید و حوزویان حضور یافتند.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha