چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
انتخابات

حوزه/ همزمان با آغاز تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در کشور، سازه‌های انتخاباتی در همه شهرها و استان‌ها با هدف حفظ زیبایی سیما و منظر شهرها نصب شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، انتخابات دوره‌ دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبرینیز برای ۸۸ کرسی، ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد که همه احزاب، گروه ها، جناح های سیاسی و اجتماعی در کشور در تکاپوی برگزاری یک انتخابات پرشور و رقابتی هستند.

خبرگزاری حوزه نیز برای اطلاع مخاطبان فهیم خود از اخبار، اطلاعیه ها، بیانیه ها و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اقدام به تهیه بسته خبری کرده که مخاطبان را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای انتخاباتی قرار دهد.

نصب هزار سازه انتخاباتی در پایتخت

همزمان با آغاز تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری سازمان زیباسازی شهر تهران با نصب ۱۰۰۰ سازه انتخاباتی در ۱۰۰۰ منطقه به پیشواز تبلیغات انتخاباتی رفت.

سازه‌های انتخاباتی به منظور حفظ زیبایی ظاهر شهر و مناسب تبلیغات انتخاباتی تهیه و ساخته شده و در اختیار شهرداری‌های مناطق برای نصب قرار گرفته است تا بر اساس نیاز هر منطقه در سطح شهر تهران نصب شود.

پیش‌بینی بیش از ۶۴۰ جایگاه تبلیغاتی انتخابات ۱۱ اسفند در سطح شهر مشهد

مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد از پیش‌بینی ۶۴۰ جایگاه و سازه تبلیغاتی انتخابات در سطح شهر مشهد خبر داد.

احسان نجاری مقدم مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: فضاهایی برای تبلیغات محیطی کاندیدای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سطح شهر مشهد آماده شده است تا با شروع تبلیغات انتخاباتی، به فضای بصری شهر آسیبی وارد نشود و از طرفی هم فضای انتخابات و پرنشاط آن همراه با مشارکت حداکثری مردم حفظ شود.

وی افزود: برای این موضوع دو فضا برای نصب پوسترهای تبلیغاتی در نظر گرفته شده که شامل جایگاه‌های ثابت و سازه‌های موقت در سطح شهر است. علاوه بر وجود ۳۴۰ جایگاه ثابت در ۱۶۶ نقطه سطح شهر، ۳۰۱ سازه موقت نیز برای نصب پوسترها و بنرهای تبلیغاتی پیش‌بینی شده است.

مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد یادآور شد: همچنین به منظور حفظ زیبایی بصری شهر، بلافاصله بعد از برگزاری انتخابات، نیروهای خدمات شهری شهرداری مشهد کار خود را برای پاکسازی و نظافت منظر شهری از پوسترها و بنرهای تبلیغاتی آغاز خواهند کرد.

۶۱ مکان برای تبلیغات انتخاباتی در گناباد و بجستان جانمایی شد

فرماندار گناباد و رییس حوزه انتخابیه گناباد و بجستان گفت: ۶۱ نقطه و مکان برای تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستانهای گناباد و بجستان در نظر گرفته شده است.

رضا نصیری افزود: از این میزان ۳۱ بیلبورد تبلیغاتی در معابر عمومی، هشت مسجد و حسینیه، ۱۰ سالن همایش و اجتماعات ادارات و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و ۱۲ سالن ورزشی برای انجام تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرهای گناباد، بجستان، یونسی، کاخک، روشناوند، بیدخت و روستای بیلند تعیین شد.

وی ادامه داد: قرعه کشی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی برای سخنرانی در مساجد شهرستانهای گناباد و بجستان و همچنین نصب تبلیغات بر روی بیلبورد تبلیغاتی انجام شده است، در مدت انجام قانونی تبلیغات به تفکیک در نوبت صبح و عصر و شب نامزدها به ارایه برنامه های خود می پردازند.

نصیری گفت: با انصراف ۲ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان، ۳۸ نفر از نامزدها در این عرصه با هم به رقابت سالم انتخاباتی می پردازند.

در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ۵۷ نفر داوطلب نمایندگی از حوزه انتخابیه گناباد و بجستان شدند که هیات نظارت شورای نگهبان شرایط ۴۰ نفر را تایید کرد و با انصراف یک نفر از این نامزدها ۳۹ نفر در عرصه انتخابات حضور دارند.

۲ هزار و ۸۰۰ نفر نیز عوامل اجرایی و نظارتی دست اندرکار برگزاری انتخابات یازدهم اسفندماه سال جاری در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان هستند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، یازدهم اسفندماه امسال همزمان با سراسر کشور در ۱۳۱ شعبه اخذ رای حوزه انتخابیه گناباد و بجستان برگزار می شود.

حذف مهر انتخابات از شناسنامه در انتخابات اسفند ۱۴۰۲

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ملاک عمل برای رأی گیری سیستم های احراز هویت است و دیگر نیاز به مهر شدن شناسنامه نیست.

سید جواد هاشمی مهر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: با توجه به اینکه با درج مهر در شناسنامه برخی رسانه‌های معاند سعی در سو استفاده برای تشویش اذهان عمومی را داشتند امسال برای رفع ابهام برای عدم اجباری بودن شرکت در انتخابات ثبت مهر در شناسنامه حذف شده است.

وی با بیان اینکه رفتارهای انتخاباتی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی رصد می‌شود، افزود: تبلیغات زود هنگام توسط داوطلبان انتخابات مجلس ممنوع است

هاشمی مهر آخرین لیست افراد تائید صلاحیت شده برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد و ادامه داد: در شرایط حاضر ۱۰۴ نفر خروجی تأیید صلاحیت‌ها است که ۳۳ نفر در حوزه انتخابیه گچساران و باشت، ۳۸ نفر در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون و ۳۳ نفر در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده به رقابت می‌پردازند.

آغاز رقابت و تبلیغات میان ۲۸۱ کاندید در قم

فرماندار قم از انتشار لیست نهایی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه استان قم خبر داد.

عباس ذاکریان فرماندار فم گفت: ۸۶۶ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در قم پیش ثبت نام کردند و در نهایت ثبت نام نهایی ۴۰۱ نفر محقق شد که این رقم نسبت به دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۰۰ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: از این تعداد، در مجموع فرآیند بررسی صلاحیت ها، ۲۷۴ نفر تا این لحظه وارد عرصه رقابت مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قم شدند.

فرماندار قم با بیان اینکه تعداد کل شعب اخذ رأی را ۷۴۷ شعبه عنوان کرد و گفت: تبلیغات نامزدها از سوم تا نهم اسفندماه به صورت قانونی ادامه خواهد شد.

ذاکریان بیان کرد: طبق ماده ۶۸ قانون انتخابات کشور با توجه به این‌ که‌ در استان قم سه منتخب برای مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت، نامزدها به ازای هر سه صندوق می توانند یک نماینده به هیات نظارت برای حضور در شعب اخذ رأی معرفی کنند.

۱۳۵ نقطه همدان برای تبلیغات انتخاباتی داوطلبان مجلس جانمایی شد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان گفت: ۱۳۵ نقطه سطح این شهر برای تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان جانمایی شد.

حسین خانجانی اظهار کرد: این مکان‌ها در نقاطی جانمایی شده که بیشترین میزان تردد شهروندان را دارند و اغلب در تقاطع‌ها و میادین اصلی شهر همدان است.

وی بیان کرد: جانمایی‌های صورت گرفته با گونی و داربست و به متراژ ۴۰ تا ۷۰ متر در نقاط پر رفت و آمد انجام شده و کاندیداها می‌توانند پوسترها و تراکت‌های تبلیغاتی خود را نصب کنند.

خانجانی خاطرنشان کرد: نصب هرگونه تبلیغات توسط کاندیداها و طرفداران آن‌ها در دیواره‌های نقاشی شده شهری، جداره‌ها و پایه‌های بیلبوردها ممنوع است.

وی افزود: هرگونه تخلف در تبلیغات محیطی و خسارت به اموال عمومی سطح شهر به مراجع قضایی همدان گزارش خواهد شد و کاندیداها در مقابل تبلیغات خود مسئول هستند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری همدان یادآور شد: نصب اقلام تبلیغاتی کاندیداها خارج از نقاط تعیین شده باعث برهم زدن چهره شهر شده و فضای شهری را مخدوش می‌کند.

آغاز رقابت ۳۵۰ نامزد انتخابات مجلس در لرستان

کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات لرستان از آغاز رقابت ۳۵۰ نفری برای ۹ کرسی مجلس در این استان خبر داد.

تا کنون ۳۵ نفر از داوطلبین حوزه‌های انتخابیه استان به صورت رسمی انصراف خود را از ادامه داوطلبی اعلام کردند.

بر اساس آخرین آمار در حوزه انتخابیه الیگودرز ۳۷ نفر، بروجرد ۷۶ نفر، خرم آباد و چگنی ۱۰۰ نفر، دلفان و سلسله ۲۷ نفر، دورود و ازنا ۴۶ نفر، پلدختر و معمولان ۱۲ نفر و کوهدشت و رومشکان ۵۲ نفر رقابت خواهند کرد.

۱۱۴ نامزد انتخابات مجلس در خراسان جنوبی وارد گود رقابت شدند

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی گفت: شمار پایانی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان ۱۱۴ نفر است که از امروز سوم اسفند به طور رسمی وارد گود رقابت شدند.

حجت‌ الاسلام مهدی یعقوبی افزود: ۲۴۵ نفر برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند که ۲۱ نفر از آنها زن بودند و از این تعداد ۱۵ نفر به رای هیات‌های اجرایی که عدم تایید یا عدم احراز صلاحیت بود اعتراضی نکردند لذا از چرخه انتخابات خارج شدند.

وی گفت: ۲۳۰ نفر باقیمانده در این مرحله شامل ۱۷ زن و ۲۱۳ مرد بودند که ۶ نفر از آنان انصراف دادند لذا ۲۲۴ پرونده به هیات نظارت استان رسید.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه ۱۰ نفر قبل از اعلام نظر شورای نگهبان انصراف دادند لذا ۱۱۸ نفر تایید نهایی داشتیم که یک نفر واجد شرایط اولیه ثبت نام شناخته شد، ۳۱ نفر عدم احراز و ۷۰ نفر هم عدم تایید صلاحیت شدند.

وی با اشاره به ۱۰ درخواست تغییر حوزه انتخابیه در استان بیان کرد: با همه این درخواست ها موافقت شد که پنج درخواست انتقال از خراسان جنوبی به سایر استان ها و چهار درخواست از دیگر استان ها به خراسان جنوبی بوده است.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: با روند انتقالات ۱۱۷ نفر تایید صلاحیت شده داشتیم که در این مرحله هم سه نفر انصراف دادند و الان ۱۱۴ نفر نامزد حاضر در صحنه رقابت که چهار نفر خانم و بقیه مرد هستند.

استقرار ۲۸ شعبه رای در کیش/ یکی از سه نامزد انتخاباتی جزیره انصراف داد

بخشدار کیش گفت: ۲۸ شعبه اخذ رای در روز برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری آرای مردم در جزیره کیش را جمع آوری می‌کنند.

محبوبه کرمی اظهار کرد: ۶ شعبه سیار و ۱۹ شعبه ثابت در جزیره کیش برای جمع آوری رای کیشوندان و گردشگران در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: سه شعبه اخذ رای نیز به جزایر لاوان و هندورابی اختصاص یافته است.

«کرمی» در رابطه با تعداد نامزدهای مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: براساس اعلام ستاد انتخابات کشور سه نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان هرمزگان تایید صلاحیت شده‌اند.

وی با اشاره به تایید صلاحیت ۲۴ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان بندرلنگه، افزود: از این تعداد ۲ نفر در حوزه انتخابیه کیش هستند.

تعداد نامزدهای انتخاباتی تایید صلاحیت شده از کیش سه نفر بود که «سید عاطفه خرم آبادی» صبح امروز استعفاء خود را به صورت کتبی اعلام کرده است.

آغاز رقابت ۴۸ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در بوشهر

صالح رحیمی، فرماندار بوشهر و رییس حوزه انتخابیه شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به اینکه تبلیغات انتخاباتی با شور مناسب در این حوزه آغاز شده، داوطلبان و طرفداران آنها در چارچوب قانون نسبت به معرفی برنامه ها و اهداف خود بپردازند.

وی افزود: فعالیت ستادهای انتخاباتی و داوطلبان در مدت تبلیغات رصد می شود و در صورت تخلف پرونده تشکیل خواهد شد.

فرماندار بوشهر تصریح کرد: بر اساس فهرست نهایی ارسالی شورای نگهبان به وزارت کشور ۴۹ داوطلب نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه تایید صلاحیت شده اند که صبح امروز یکی از داوطلبان انصراف خود را از ادامه رقابت اعلام کرد.

وی بیان کرد: از مجموع داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم ۹ نفر زن هستند.

رییس حوزه انتخابیه شهرستان های بوشهر ، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ۲۴۵ شعبه اخذ رای برای این دوره انتخاباتی پیش بینی شده که از این شمار ۱۱۴ شعبه مربوط به شهر بوشهر و بخش مرکزی است.

رحیمی تصریح کرد: برای حوزه های انتخابیه شهرستان های گناوه و دیلم نیز به ترتیب ۷۱ و ۳۳ شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه ۷۱ درصد داوطلبان نمایندگی در حوزه انتخابیه بوشهر ، گناوه و دیلم تایید صلاحیت شده اند از همه گرایش های سیاسی داوطلب وجود دارد.

۴۰ مکان برای تبلیغات نامزدهای انتخابات در تایباد خراسان رضوی جانمایی شد

فرماندار تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: بیش از ۴۰ مکان با همکاری بخشداری‌ها و شهرداری‌های این شهرستان برای تبلیغات داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرهای «تایباد، کاریز و مشهدریزه» جانمایی و پیش‌بینی شده است.

مهدی شیردل افزود: نامزدها فقط در محلهای تعیین شده سطح شهرها که از سوی شهرداری ها و بخشداری ها مشخص شده برنامه های تبلیغاتی خود را انجام دهند و از نصب پوسترهای خود در سایر نقاط شهری خودداری کنند.

وی بیان کرد: برای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۸۰ شعبه اخذ رای در شهرستان تایباد پیش بینی شده که نسبت به دوره گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

شیردل اضافه کرد: حدود ۹۰ هزار نفر در شهرستان تایباد با جمعیت ۱۴۵ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند، مشارکت در دوره قبل ۷۳ درصد بوده است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، به همراه شهرستان های تربت جام، باخرز و صالح آباد به صورت مشترک دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

۳۱ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی استان مرکزی انصراف دادند

دبیر ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: ۳۱ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از آغاز فرآیند انتخابات در ۱۲ حوزه انتخابیه استان از ادامه رقابت منصرف شدند.

«محمدرضا ناظری» روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: این تعداد انصرافی از مجموع ۵۲۴ نامزد است که از گردونه رقابت خارج شدند.

وی بیان کرد: در جریان بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات نظارت بر انتخابات ۳۶۲ نفر در استان تایید صلاحیت شدند و صلاحیت تعدادی از داوطلبان نمایندگی هم تایید نشد و تعدادی هم به علت عدم تکمیل و نقص مدارک عملا ثبت نام شان کامل نشد.

دبیر ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: براساس تبصره یک ماده ۷۰ قانون جدید انتخابات، وزارت کشور و سایر نهادهای ذی‌صلاح موظفند جرائم انتخاباتی را بررسی و به شورای نگهبان و مراجع قضایی ارسال کنند، تصمیم‌گیری برعهده آنان خواهد بود از این‌رو هیات‌های اجرایی در این خصوص روزانه اقدامات غیر قانونی را گزارش می‌کنند.

رقابت ۲۳۱نفر در قزوین برای انتخابات مجلس شورای اسلامی

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: براساس اعلام شورای نگهبان تعداد تأیید شدگان قزوین برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۳۱ نفر است که براساس قانون نامزدهای انتخاباتی تا ۷۲ ساعت قبل از برگزاری انتخابات امکان انصراف دارند.

عباس کاظمی در نشست خبری ستاد انتخابات استان قزوین که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، افزود: بر اساس فرآیندهای قانونی انتخابات، فرمانداران مراکز اصلی حوزه انتخابیه آخرین آگهی نامزدهای مجلس اسلامی را منتشر کردند و از ساعت ۰۰:۰۰ روز سوم اسفند ماه تبلیغات نامزدهای مجلس به صورت رسمی آغاز و تا ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین اظهار کرد: در سطح استان قزوین، جمعیت کل واجدین شرایط رای دادن ۹۵۸ هزار و ۷۶ نفر است که از این تعداد ۴۸۸ هزار و ۴۱ نفر مرد و ۴۷۰ هزار و ۳۵ نفر زن هستند، تعداد واجدین شرایط رای دادن در شهرستان ها نیز به تفکیک در آبیک ۷۳ هزار و ۹۴۲ نفر، آوج ۳۳ هزار و ۱۵۲ نفر، البرز ۱۶۰ هزار و ۱۱۴ نفر، بویین زهرا ۹۶ هزار و ۳۹۱ نفر، تاکستان ۱۳۹ هزار و ۹۶۸ و قزوین ۴۵۴ هزار و ۵۰۹ نفر است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد رای اولی‌ها در سطح استان قزوین ۴۸ هزار و ۴۶۰ نفر است که از این میان ۲۴ هزار و ۸۹۹ نفر پسر و ۲۳ هزار و ۵۶۱ نفر دختر هستند.

کاظمی با اشاره به تعداد کاندیدای استان قزوین بیان کرد: تا این لحظه براساس اعلام شورای نگهبان تعداد تأیید شدگان قزوین ۲۳۱ نفر است که براساس قانون با توجه به اینکه نامزدهای انتخاباتی تا ۷۲ ساعت قبل از برگزاری انتخابات امکان انصراف دارد بنابراین ممکن است این تعداد تغییر پیدا کند؛ کل ثبت نام شدگان بعد از پیش‌ثبت نام در استان قزوین برای سه حوزه ۳۴۹ نفر بودند که ۵۱ نفر آن‌ها عدم تایید صلاحیت و ۸ نفر نیز عدم احراز شدند، همچنین تاکنون ۲۳ نفر انصراف دادند.

وی افزود: در حوزه قزوین البرز و آبیک ۱۵۰ نفر برای دو کرسی، در حوزه تاکستان ۲۵ نفر برای یک کرسی و در حوزه بویین زهرا و آوج ۵۶ نفر برای یک کرسی رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به تعداد شعب اخذ رای در استان، یادآور شد: در مجموع روز یازدهم اسفند ۱۰۹۶ شعبه اخذ رای داریم که ۸۳۹شعبه ثابت و ۲۵۷ شعبه سیار هستند، از مجموع شعب ۷٠۳ شعبه شهری و ۳۹۳ شعبه روستایی هستند.

۸۳ بازرس کار نظارت بر انتخابات حوزه انتخابیه دهلران را برعهده دارند

لطیف صادقی، رئیس حوزه انتخابیه دهلران با بیان اینکه ۸۳ بازرس کار نظارت بر انتخابات حوزه انتخابیه دهلران را برعهده دارند، اظهار کرد: از این تعداد ۷۸ نفر بازرس و پنج نفر سر بازرس هستند.

وی افزود: در شهر دهلران و بخش مرکزی ۳۶ بازرس، در بخش زرین‌آباد ۱۰ نفر، در بخش سراب میمه هفت نفر، در بخش موسیان ۹ نفر، بخش دشت عباس ۱۶ بازرس فعالیت دارند و پنج نفر به عنوان سربازرس نیز وظایف خود را انجام می دهند.

رئیس حوزه انتخابیه دهلران به فراهم بودن شرایط برای برگزاری انتخاباتی با شکوه در این حوزه انتخابیه، اشاره کرد و گفت: از ۵۴ نفر داوطلب ثبت نامی ۳۳ نفر تایید صلاحیت و از این تعداد ۹ نفر انصراف و ۸ نفر تغییر حوزه داده اند.

صادقی یادآور شد: در مجموع تا کنون ۱۶ نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه با هم رقابت می کنند.

وی بیان کرد: در این حوزه انتخابیه ۲۳۴ شعبه اخذ رای مستقر و پنج هزار نفر عامل اجرایی کار برگزاری انتخابات را در این حوزه انتخابیه برعهده دارند.

۲ شعبه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در قرچک راه‌اندازی شد

ساسان غلامی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قرچک اظهار داشت: به منظور پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی، یک شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادسرای عمومی و انقلاب و یک شعبه در دادگستری قرچک تعیین شده است و این دو شعبه به صورت خارج از نوبت به تخلفات رسیدگی می‌کنند.

وی افزود: دستگاه قضا به منظور پیشگیری از وقوع جرائم و برخورد با تخلفات احتمالی در سه مرحله قبل، حین و بعد از انتخابات به طور کامل فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها را مورد بررسی و رصد قرار می‌دهد و ۲ شعبه تعیین شده در دادسرا و دادگستری شهرستان، با جدیت و قانونی به تخلفات احتمالی رسیدگی می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از نامزدهای انتخاباتی درخواست می‌شود تا در جریان تبلیغات رسمی در روزهای باقیمانده تا انتخابات، عمل به قانون را سرلوحه خود و طرفداران قرار داده و از هر گونه فعالیت غیرقانونی، تخریب دیگر نامزدها و توهین و افترا به افراد پرهیز کنند.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است، حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

رقابت ۳۶ داوطلب انتخابات مجلس دوازدهم در بویراحمد، دنا و مارگون

فرماندار بویراحمد اظهار کرد: ۳۶ نفر داوطلب نهایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون هستند که برای رسیدن به یک کرسی با هم رقابت خواهند کرد.

وی افزود: تبلیغات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت یک دقیقه بامداد امروز (پنجشنبه) آغاز شد و تا ۸ صبح روز ۱۰ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

شمار نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کهگیلویه وبویراحمد بنا بر اعلام شورای نگهبان و پس از اعمال درخواست جابه‌جایی داوطلبان، ۱۰۴ نفر در چهار حوزه انتخابیه رسید که بیشترین نامزدها مربوط به حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ است.

در شرایط حاضر ۱۰۴ نفر خروجی تأیید صلاحیت‌ها است که ۳۳ نفر در حوزه انتخابیه گچساران و باشت، ۳۷ نفر در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون و ۳۳ نفر در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده به رقابت می‌پردازند.

۴۲۰۰ ناظر بر انتخابات در حوزه های انتخابیه استان بوشهر نظارت دارند

خلیل رضایی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمهیدات لازم برایی برگزاری انتخابات سالم و پرشور در حوزه های مختلف استان بوشهر اندیشیده شده است.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان بوشهر خاطر نشان کرد: چهار هزار و ۲۰۰ ناظر فعال در این استان به عنوان نمایندگان شورای نگهبان آموزش‌های لازم را فرا گرفته و استان بوشهر آماده برگزاری انتخابات است.

رضایی ادامه داد: براساس قانون، شورای نگهبان در همه مراحل وظیفه نظارت بر انتخابات و مصوبه‌های مجلس شورای اسلامی را دارد.

۲۰ هزار دانش‌آموز خراسان رضوی به سن تکلیف سیاسی رسیده‌اند

سید امیرحسین شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی پنجشنبه ۳ اسفند در برنامه استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: حدود ۲۰ هزار دانش آموز در سامانه‌های ما اعلام آمادگی کردند و در فعالیت‌های پرورشی خود با دانش آموزان مباحثه و مناظره داشته و به تبیین مسائل مربوط به نظام اسلامی بپردازند.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه‌های طرح میدان ۱۴ صفر ۲ در استان، افزود: قرارگاه‌های میدان ۱۴ صفر ۲ در تمام استان تشکیل شد و روسای قرارگاه میدان در بخش خواهران و برادران از دست استاندار خراسان رضوی ابلاغ خود را دریافت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: در این ایام شناسایی بیست هزار فرمانده از ۲۰ هزار کلاس درس در قالب طرح میدان ۱۴ صفر ۲، چاپ ویژه نامه و اهدای آن به یک میلیون دانش آموز انجام شد.

شوشتری با بیان اینکه همچنین ۲۰۰ هزار برگ ویژه نامه ویژه فرهنگیان چاپ شد، عنوان کرد: ۵ هزار دانش‌آموز استان به عنوان راویان حضور در قالب خبرنگاران خبرگزاری پانا در روز اخذ رای اقدام به تهیه و مخابره اخبار انتخاباتی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه ۶ هزار دانش آموزان به عنوان ناظران صندوق‌های رای در انتخابات مشارکت خواهند داشت، افزود: تاکنون ۱۱ هزار اثر از دانش‌آموزان در قالب طرح میدان ۱۴ صفر ۲ دریافت شده که کلیپ، پادکست و تولیدات از این دست است.

شوشتری با بیان اینکه برای ۲۰ هزار دانش آموز رای اولی در استان جلساتی در حال برگزاری است، عنوان کرد: قرارگاه سند تحول بنیادین و قرارگاه جهادی آموزش و پرورش در ارتباط با فرهنگیان فعال شده است. همچنین یک میلیون و ۴۸۴ هزار دانش آموز در استان داریم که از این تعداد ۲۰ هزار نفر به سن تکلیف سیاسی رسیده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان تاکید کرد: روسای مناطق هیات‌های اجرایی مشهد، مدیران نواحی آموزش و پرورش مشهد هستند که در امر برگزاری انتخابات مشارکت خواهند داشت.

۱۷ هزار نفر برای برگزاری انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد مشارکت می کنند

سید علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد چهارشنبه شب با حضور در برنامه گفت و گوی تلویزیونی شبکه استانی دنا با اشاره به اینکه استان آماده برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است، گفت: برنامه ریزی لازم برای برگزاری انتخابات در ۸۷۴ شعبه اخذ رای در مناطق شهری و روستایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۱۷ هزار نفر در امر برگزاری انتخابات مشارکت دارند، افزود: همه امکانات مورد نیاز از آموزش، تجهیزات خودرویی، سیستم های کامپیوتری، وسایل پشتیبانی تا زیرساخت های مورد نیاز استراحت عوامل اجرایی انتخابات در استان فراهم شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضبط مناظرات انتخاباتی در صدا و سیمای مرکز استان گفت: حاکمیت نظام جمهوری اسلامی با پیش بینی مناظرات تلویزیونی شرایط تصمیم گیری برای انتخاب کاندیدای اصلح را فراهم کرده است.

احمدزاده با اشاره به اینکه از همه نامزدهای انتخابات مجلس در سه حوزه انتخابیه جهت شرکت در مناظرات دعوت به عمل آمد، گفت:در این مناظرات ۱۰ نفر از حوزه انتخابیه کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده، ۸ نفر در حوزه انتخابیه گچساران و باشت و ۱۵ نفر در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون شرکت کردند.

۳۶۰۰ نفر به طور مستقیم به عنوان عوامل اجرایی انتخابات در دشتستان فعال هستند

احمد بنافی، فرماندار دشتستان در نشست تبیینی افزایش مشارکت با نخبگان دشتستان اظهار داشت: ۱۸۱ شعبه شامل ۹۵ شعبه شهری و ۸۶ شعبه روستایی در سطح شهرستان پیش بینی شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان دشتستان عنوان کرد: اعضای شعب از جمله هئیت نظارت،بازرسین و نمایندگان فرماندار تعیین شدند و آموزش های لازم را گذرانده اند.

وی افزود: پیش بینی می شود حدود ۳۶۰۰ نفر به طور مستقیم به عنوان عوامل اجرایی انتخابات در شهرستان دشتستان همکاری کنند که اکثر این افراد خارج از مجموعه های اداری و از اقشار مختلف مردم هستند که نشان دهنده مشارکت همه جانبه مردم در انتخابات پیشرو است.

فرماندار دشتستان با تاکید بر رعایت اصل بی طرفی در انتخابات ۱۱اسفند گفت: موضوع سلامت انتخابات، یک اصل است که برگزاری این انتخابات سالم به عنوان یک امانت بر عهده ما است.

جانمایی بیش از ۳۰ مکان برای تبلیغات انتخابات در کازرون

محمد علی برزویی معاون خدمات شهری شهرداری کازرون اظهار کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده بیش از ۳۰ مکان، برای تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سطح شهر کازرون جانمایی و تعیین شده است.

او بیان کرد: این مکان‌ها به منظور حفظ زیبایی منظر شهری و پیشگیری از نصب اقلام تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی مجلس بر روی دیوارها و مکان‌های عمومی و دولتی در سطح شهر در نظر گرفته شده است.

برزویی در ادامه از نامزدها و هواداران آن‌ها خواست به منظور حفظ منظر شهری و با توجه به قوانین انتخابات از نصب پوستر و اقلام تبلیغی در مکان‌های مانند ایستگاه‌های اتوبوس، تابلوهای ترافیکی، المان ها، تک لبه‌ها، درختان و دیوارها خودداری کنند، در صورت مشاهده، شهرداری نسبت به جمع آوری اقلام تبلیغاتی اقدام و مراتب را از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد کرد.

او گفت: هم اکنون فضای مناسبی در سطح شهر کازرون برای تبلیغ انتخابات فراهم شده و همه نامزدها می‌توانند از این فضاها استفاده کنند، همچنین از کاندیدا و هواداران آن‌ها انتظارداریم که به قانون احترام گذاشته و در جهت حفظ و جلوگیری از خسارت به اموال عمومی با شهرداری همکاری‌های لازم را داشته باشند.

شهرداری قصرشیرین ۱۰ مکان را برای تبلیغات نامزدهای انتخابات اختصاص داد

شهردار قصر شیرین از تعیین ۱۰ مکان برای انجام تبلیغات نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در این شهر خبر داد.

صابر حیدری افزود: این مکان ها در نقاط پرتردد و با هدف ساماندهی تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به صورت موقت در سطح شهر تعیین و ایجاد شده که نامزدها و ستادهای تبلیغاتی آن ها می‌توانند از این فضاها برای نصب اقلام تبلیغاتی خود استفاده کنند.

وی اظهار کرد: مکان های تعیین شده در سطح شهر قصرشیرین شامل جنب مسجد مهدیه، پارک شاهد، روبروی آموزش و پرورش، جنب مدرسه آزادی، ورودی خیابان پیروزی، روبروی مخابرات، جنب دانشگاه آزاد و پیام نور، جنب مسجد امام حسین (ع) و خیابان مدرس است.

توجه: انتشار این مطالب مورد تأیید یا رد خبرگزاری حوزه نیست و صرفا نقل قول از رسانه‌های جمعی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha