یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت الاسلام امینیان

حجت‌الاسلام امینیان گفت: تجلیل از خانواده‌های معظم شهید امور تربیتی، عطرافشانی گلزار شهدا، شرکت در نماز جمعه،  برگزاری پویش "سپاس مربی" و کارگاه دانش‌افزایی نو معلم‌ها و دانشجو معلمان از برنامه‌های گرامیداشت هفته تربیت اسلامی است.

حجت‌الاسلام محمد امینیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه با بیان اینکه اجرای فعالیت‌های تربیتی با زیست بوم جدید، شرایط، فضای فکری و خوراک روزانه دانش آموزان مهمترین رسالت راهبردی آموزش و پرورش است، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری ده‌ها فعالیت پرورشی و فرهنگی هدفمند و با رویکرد اردو و کاردوهای تفریحی، فعالیت‌های گروهی، طرح‌های پویشی و جنبشی در سراسر استان قم با رویکرد مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان برگزار و به یاری خدا تا پایان سال تحصیلی و ایام تابستان نیز ادامه خواهد داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم افزود: نهاد امور تربیتی صدقه جاریه و طرح با صداقت و اخلاص شهیدان رجایی و باهنر برای تربیت نسلی انقلابی در مدارس برای تربیت دانش آموزان مومن و انقلابی و اثر گذار بنیان نهاده‌ شده است.

وی ادامه داد: یکی از شرایط اثرگذاری فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی توسط همکاران، شناخت اقتضای سنی و پیگیری مسیر خط فکری دانش‌آموزان و خوراک روزانه‌ی آنها در قالب بازی‌های کامپیوتری، فیلم و کتاب‌هایی است که نسل جدید میخوانند و داشتن روحیه انقلابی و جهادی و محبوبیت بین دانش‌آموزان، مهمترین رمزهای موفقیت در اجرای فعالیت‌های تربیتی عمیق و موثر است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل استان قم در ادامه به مهمترین برنامه‌های اجرا شده توسط آموزش و پرورش قم در یک سال اخیر پرداخت و عنوان کرد: برگزاری ستاد کیفیت بخشی و توانمندسازی به برنامه‌های فرهنگی مدارس در اداره آموزش و پرورش، برگزاری دوره‌های توانمندسازی با موضوعات مختلفی از جمله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، موقعیت‌های تربیتی در کتب درسی، شیوه اردو داری، و همچنین شیوه برگزاری کرسی و تریبون‌های آزاد دانش‌آموزی و برپایی مناظرات دانش آموزی و تریبون‌های آزاد، برپایی هزاران یادواره شهید در مدارس از جمله برنامه ها بود.

وی با اشاره به انتخاب شعار "تربیت مهدوی ،نسل آرمانی" برای هفته تربیت اسلامی عنوان کرد: رویکرد برنامه‌های این هفته، جریان سازی فرهنگی تربیتی در مدرسه خانواده و اجتماع و مردمی سازی فعالیت‌های امور تربیتی است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم افزود: برگزاری همایش تجلیل از مربیان پرورشی، مدیران و معاونان، دانش‌آموزان و خانواده‌های فعال در حوزه امور تربیتی در هفته تربیت اسلامی به یاری خدا در اردوگاه دانش آموزی ملاصدرا با حضور تمام معاونین و مربیان پرورشی مدارس استان قم از برنامه های محوری امسال می باشد.

حجت‌الاسلام امینیان در پایان گفت: تجلیل از خانواده‌های معظم شهید امور تربیتی، عطرافشانی گلزار شهدا، شرکت در نماز جمعه، برگزاری پویش "سپاس مربی" و کارگاه دانش‌افزایی نو معلم‌ها و دانشجو معلمان از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته تربیت اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha