یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مقیمی حاجی از روحانی معمر دهدشتی سرکشی و ار نزدیک جویای احوال وی شد

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه کشور با اشاره به اینکه نباید طلاب میان مشغله‌های مختلف حوزه هدف اصلی خود را فراموش کنند، گفت: درس خواندن، یاد گرفتن و یاد دادن از اموری است که در جای خودش مقدمه خدمت رسانی، معرفت و رشد و کمال است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه علمیه کشور در سفر استانی خود که به منظور اختتامیه جشنواره علامه حلی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بود در بدو ورود به شهر دهدشت با حضور بر مزار آمیراحمد تقوی(ره) از علمای شاخص شهرستان کهگیلویه با ذکر قرائت فاتحه ادای احترام کرد و ضمن دیدار با طلاب و کادر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) دهدشت از کتابخانه این مدرسه بازدید کرد.

طلاب میان مشغله‌های مختلف هدف اصلی خود را فراموش نکنند

معاون پژوهشی حوزه علمیه کشور در ادامه از حجت الاسلام والمسلمین تقوی روحانی معمر سرکشی و از نزدیک جویای احوال وی شد.

طلاب میان مشغله‌های مختلف هدف اصلی خود را فراموش نکنند

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی در جمع طلاب، روحانیون و اساتید مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شهر دهدشت به فضائل دهه آخر ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: باید عبادت شب های دهه آخر این ماه اوج بگیرد.

وی با بیان اینکه گاهی انسان برای اموری اصرار می کند که نمی‌داند مصلحت چیست، گفت: اگر ما توکل به خدا داریم که او ارحم الراحمین است و مسائل را بهتر از ما می‌داند باید مطیع فرمان او باشیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه کشور با اشاره به اینکه خداوند عالم تر، آگاه‌تر و قدرتمندتر است، افزود: او در علم و آگاهی محدودیت و در محبت به ما نظیر ندارد.

وی با بیان اینکه خدای رحمان یک سرنوشتی را برای انسان رقم می‌زند و انسان می‌تواند به این مبدا خیر و برکت اعتماد کند، خاطرنشان کرد: انسان باید به تصمیمات او راضی باشد و فقر و غنا را می‌پذیرد. چرا که او قدرت لایزال است و خیر صلاح ما را بهتر میداند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی به مسیر معرفتی که بزرگان و علما طی طریق کردند اشاره کرد و گفت: رسیدن به این معرفت نمایانگر اوج خلقت و تبلیغ انسان است که آن‌ها را به اینجا برساند.

طلاب میان مشغله‌های مختلف هدف اصلی خود را فراموش نکنند

وی با اشاره به اینکه نباید طلاب میان مشغله‌های مختلف حوزه هدف اصلی خود را فراموش کنند، گفت: درس خواندن، یاد گرفتن و یاد دادن از اموری است که در جای خودش مقدمه خدمت رسانی، معرفت و رشد و کمال است.

این مسئول حوزوی در ادامه خاطرنشان کرد: ما مسیر اجتهادی را شروع می‌کنیم چرا که می‌خواهیم به کمال استقلال در فهم برسیم.

وی با بیان اینکه انسان باید با اتصال مستقیم و در محضر حضرت انگیزه‌ی الهی اش دائم شارژ شود، افزود: این گونه طلبه می‌تواند مسائل و مشکلات را راحت تر تحمل و حل کند.

معاون پژوهش حوزه علمیه کشور درجه اجتهاد را متن محور عنوان کرد و گفت: اگر ابراز فهم متن را نداشته باشید همیشه گیر می‌کنید و همیشه با محدودیت فهم مواجه می‌شوید.

وی با بیان اینکه باید مهارت در آموزش، گزارش دهی و مقایسه کردن دو نظر منطقی را یاد بگیریم، بیان داشت: عاقبت بخیری ما یعنی سرباز امام زمان (عج) بودن و تلاش کنید که بتوانید پاسخ سوالات ذهن مردم را بدهید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha