شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
نشست خبری مصطفی فیضی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی

حوزه/ خوراکیان گفت: فرصت زیارت، فرصتی برای تعالی و ارتقاء بینش دینی، تعمیق باورهای اعتقادی در قلوب زائران و مجاوران است؛ لذا باید در این راستا برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری از مشهد، رضا خوراکیان، مدیر عالی حرم مطهر رضوی، در نشست خبری اعلام برنامه‌های حرم مطهر رضوی با حضور قائم تولیت آستان قدس رضوی، امروز شنبه ۲۶ اسفندماه در سالن جلسات ساختمان ثامن در جمع خبرنگاران گفت: پیش‌بینی نسبت به افزایش زائر و انتظارات زائر در آستان قدس رضوی سامان داده‌شده است تا بتوانیم متناسب با آن برای آینده همراه با ایده‌های نو برنامه‌ریزی کنیم.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی اضافه کرد: با توجه به‌پیش بینی افزایش زائران حرم رضوی در دهه آینده، آستان قدس رضوی برنامه مفصلی برای تأمین اماکن متناسب با نیازهای آینده برنامه‌ریزی کرده است که برخی در حال انجام است.

وی ادامه داد: صحن امیرالمؤمنین(ع) با فضاهای مسقف در کنار صحن جمهوری اولین رواقی است که به پشت‌بام و نزدیک گنبد حرم مطهر حضرت رضا (ع) نزدیک است و زائران می‌توانند از این فضا نیز در آینده استفاده کنند.

خوراکیان با بیان اینکه آستان قدس رضوی بزرگ‌ترین سازمان مردم‌نهاد در کشور محسوب می‌شود، افزود: این سازمان تلاش می‌کند در حوزه‌های مختلف مشارکت مردم را پررنگ‌تر کند مانند چایخانه آستان قدس رضوی که از اقصی نقاط کشور هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های حوزوی و دانشجویی برای خدمت در این مکان ثبت‌نام می‌کنند و در بازه زمانی تعریف‌شده برای خدمت به زائران حضرت رضا (ع) حاضر می‌شوند.

وی با بیان اینکه خدمت به زائران آستان قدس رضوی در جهت اهداف معارف اسلامی و عرصه‌های فرهنگی است گفت: همچنین در جهت بهره‌مندی از علم و فناوری از ظرفیت افراد فرهیخته و مرتبط با نیازهای استان قدس رضوی استفاده می‌شود.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی تصریح کرد: فرصت زیارت، فرصتی برای تعالی و ارتقا بینش دینی، تعمیق باورهای اعتقادی در قلوب زائران و مجاوران است لذا باید برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد.

وی به اجرای روزانه جشن تکلیف برای هزار نفر در حرم مطهر رضوی در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و ادامه داد: گل‌آرایی حرم مطهر رضوی یکی دیگر از بخش‌های مردمی است که به‌صورت داوطلبانه انجام می‌شود.

در آستان قدس رضوی شورای خدمت علمی ویژه نخبگان ایجادشده است

در ادامه نیز عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی، فرهنگی آستان قدس رضوی در این نشست گفت: آستان قدس رضوی با ایجاد شبکه نخبگان در سطوح مختلف (شورای خدمت علمی) با تأیید تولیت آستان قدس رضوی را آغاز کرده است.

طالبی، رویکرد آستان قدس رضوی را پیوند قران و عترت بیان کرد و در ادامه به فعالیت‌های علمی و پژوهشی با تکیه به مذهب شیعه اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ دوره‌های آموزشی زیست عفیفانه با همکاری معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و آموزش‌وپرورش در سطح استانی و ملی برگزارشده است که حاصل این دوره آموزشی ۱۰۴ اثر پژوهشی تا این لحظه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دوره دارالعلم که با حضور بیش از ۳۰۰ طلبه برگزیده کشور، در سال ۱۴۰۱ در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و حرم مطهر رضوی برگزار شد در سال آینده با توسعه و گستره بیشتر برگزار خواهد شد.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی اضافه کرد: دانشگاه امام رضا(ع) دانشگاه مأموریت محور است در سال آینده رشته حکمت هنر در مقطع دکتری نیز به رشته‌های تخصصی این دانشگاه افزوده خواهد شد.

وی یادآور شد: پنجمین کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) با هدف تحقق اندیشه تمدنی امام رضا (ع) با شعار «عدالت برای همه و ظلم به هیچ‌کس» تا به امروز ۲۷ پیش نشست با همکاری مراکز پژوهشی، حوزوی و دانشگاهی برگزار کرده است اختتامیه این کنگره ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha