سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ |۲۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 4, 2024
ظ

حوزه/ شهردار کاشان از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در ماه رمضان توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، کیومرث محمدپور، شهردار کاشان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی معنوی ماه رمضان برای کودکان، نوجوانان، خانواده‌ها و بانوان در نظر گرفته شده است، گفت: جلسه جزءخوانی قرآن کریم تحت عنوان (محفل هل‌أتی) در فرهنگسرای علامه فیض کاشانی با همکاری هیئت فرهنگی مهتدون و جلسه جزءخوانی با عنوان (خانوادگی قرآن بخوانیم) در فرهنگ‌سرای معراج با همکاری مجمع فرهنگی الغدیر همراه با سخنرانی و برنامه‌های متنوع قرآنی ویژه خانواده‌ها از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: فرصت مغتنمی ایجاد شد تا بتوانیم درماه رمضان برای تعمیق و گسترش فعالیت‌های قرآنی و تربیتی، زمینه رشد و بالندگی معرفتی و معنوی را برای کودکان و نوجوانان فراهم آوریم.

شهردار کاشان نخستین رویداد فرهنگی قرآنی «شیعه‌ کوچولو» ویژه کودکان ۵ تا ۷ سال و ۷ تا ۱۳ سال در فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ سازمان و کانون‌های فرهنگی و جلسات قرآنی را یکی دیگر از برنامه‌های سازمان فرهنگی.اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برشمرد.

وی در ادامه گفت: گالری‌ شهری تبریک رمضان، جلسه جزءخوانی قرآن کریم تحت عنوان (آیه آیه زندگی ) با همکاری موسسه قرآنی نور علی نور با حضور سخنرانان برجسته کشوری و برنامه‌های متنوع قرآنی ویژه بانوان و مبلّغان شهر کاشان، ویژه برنامه« دعـوت» با ابتهال‌ خوانی، تواشیح قرآنی و قرائت قرآن توسط گروه صراط در میادین، جشن روزه‌ اوّلی‌ها از دیگر برنامه‌های ماه رمضان است.

محمدپور در پایان گفت: در ماه رمضان علاوه بر تجلیل از پیشکسوتان، جلسات قرآنی شهر کاشان و اساتید بالای ۷٠ سال قرائت‌های قرآن‌ شهر کاشان ویژه برنامه «ایلیا» با توجه به تقارن ماه رمضان و عید نوروز تدارک دیده شده است که با برنامه‌های فرهنگی هنری نمایشی ویژه میهمانان نوروزی در اماکن تاریخی تحت نظارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، بوستان‌ها و مراکز اسکان مهمان نوروزی اجرا می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha