شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نمایشگاه

حوزه/ به همت مجتمع بین الملل حوزه های علمیه، نشست علمی"قرآن و فضای سایبر" در نمایشگاه قرآن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، به همت مجتمع بین الملل حوزه های علمیه، نشست علمی"قرآن و فضای سایبر" در نمایشگاه قرآن برگزار شد.

استاد علی خانی در این نشست بر ضرورت توجه به اقتضائات فضای سایبری جهت ترویج و تبلیغ آموزه های ناب قرآنی تأکید کرد و گفت: از جمله نشر این معارف، بیان قداست قرآن به جهانیان، عرضه مفاهیم قرآن به دنیا، ارتباط بهتر با جهانیان از طریق فضای سایبر و ... است.

وی افزود: از سویی با توجه به هزینه های بالای اعزام مبلغ در دنیای امروز بهره گیری از فضای سایبر یکی از بهترین راه های ارتباط می باشد، به ویژه که از بهترین مولفه های حکمرانی جدید بحث فضای سایبر است و این حکمرانی با رویکرد قرآنی باید توسعه پیدا کند.

خانی همچنین گفت: فضای سایبر متشکل از دو لفظ فضا به معنای عرصه، میدان، جای وسیع و فراخ است و سایبرنتیک به سکاندار ترجمه شده است و تعریف مفهومی فضای سایبر به معنای حقیقتی واقعی است اما این حقیقت در خارج استقلال ندارد و به تبع سایر حقایق در خارج هست. وی اضافه کرد: تعریف سایبرنتیک نیز بررسی ماهیت کنترل در انسان، حیوان و ماشین است و از این رو با زیست شناسی، روانشناسی، مکانیک، مدیریت، و بسیاری علوم دیگر همبستگی دارد.

وی یادآور شد: تعریف اصطلاحی فضای سایبر، فضایی است که به وسیله فناوری های الکترونیک، ماهواره، تلویزیون، اینترنت، گوشی های تلفن همراه، متاورس و سایر فناوری های جدید انسان ها را به نحوی با یکدیگر مرتبط می کند.

وی تاکید کرد: مهمترین و کار آمدترین بخش فضای سایبر اینترنت است ولی تمام فضای سایبر اینترنت نیست، ضمن آن که یکی از روش های ترویج قرآن در فضای سایبر، بهره گیری از روش تفکر محور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha