شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار فرمانده انتظامی استان قم با آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: پلیس از سویی موظف به برخورد شدید با برهم زنندگان نظم و مفسدان است و از سویی مأمور به محبت و رحمت و رعایت آداب اسلامی است و جمع میان این دو کار آسانی نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم با تبریک ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام و سال نو، قم را شهری متمایز و متعلق به جامعۀ تشیع دانستند و اظهار کردند: قم مرکزیت علمی و دینی جهان تشیع است. بیش از ۸۰ هزار طلبه در حال فراگیری علوم دینی در سطوح مختلف هستند.

ایشان موقعیت قم را حساس برشمردند و افزودند: دشمنان تلاش دارند با آلوده کردن جوانان قمی به مواد مخدر و دیگر مفاسد اخلاقی، چهرۀ قم را تخریب نمایند که این وظیفۀ شما را مضاعف می کند، چرا که ضربه به قم، ضربه به عالم تشیع است.

معظم له بر آمادگی حوزه علمیه برای همکاری با نیروی انتظامی تأکید کردند و گفتند: حوزه علمیه می تواند در زمینه های مختلف بخصوص در مسألۀ حجاب با نیروی انتظامی همکاری نماید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با خطیر دانستن وظایف نیروی انتظامی، اظهار کردند: پلیس از سویی موظف به برخورد شدید با برهم زنندگان نظم و مفسدان است و از سویی مأمور به محبت و رحمت و رعایت آداب اسلامی است و جمع میان این دو کار آسانی نخواهد بود.

ایشان حفظ حجاب را واجب دانستند و افزودند: از سوی دیگر هم نباید این عمل با خشونت همراه شود، چرا که بهانه ای برای دشمنان و معاندان می گردد.

معظم له با اشاره به شب های قدر و شهادت امیرمؤمنان علی علیه السلام تصریح کردند: باید احترام این ایام رعایت گردد.

انتهای پیام

ایشان در پایان این دیدار امکانات مسجد مقدس جمکران را جوابگوی خیل عظیم عاشقان آن حضرت ندانستد و بر تأمین امکانات بیشتر تأکید کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اخلاق حسنه IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    0 0
    6 - باب وجوب اظهار الكراهة للمنكر، والاعراض عن فاعله (21194) 1 - محمد بن يعقوب، عن علي بن إبراهيم، عن أبيه، عن النوفلي، عن السكوني، عن أبي عبد الله عليه السلام قال: قال أمير المؤمنين عليه السلام: أمرنا رسول الله صلى الله عليه وآله أن نلقى أهل المعاصي بوجوه مكفهرة. ورواه الشيخ بإسناده عن محمد بن يعقوب إلا أنه قال: قال أمير المؤمنين عليه السلام: أدنى الانكار أن تلقى أهل المعاصي بوجوه مكفهرة (آل البيت) - الحر العاملي - ج ١٦ - الصفحة ١٤٣
  • سرزنش پذیری هرگز IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    0 14
    "ایشان حفظ حجاب را واجب دانستند و افزودند: از سوی دیگر هم نباید این عمل با خشونت همراه شود، چرا که بهانه ای برای دشمنان و معاندان می گردد." بهانه؟! بهانه جو منتظر ما مي ماند؟ عقب نشيني يعني پیشروی دشمن. مگر نفرمودند: لایخافون فی الله لومة لائم؟ سياست درست اين است.
  • نابجا IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    0 4
    محبت نابجا خودش مضر هست، وقتي طرف از ابراز محبت، ضعفِ ابراز كننده را برداشت مي كند، اينجا نقض غرض پیش می آید.
    • محبت دشمنانه IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
      0 2
      و چنین ابراز محبتی، دوستی محسوب نمی شود، و دشمنی خواهد بود، چرا که به ضرر طرف هست.
  • بركت سرزنش ناپذیری IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    0 0
    ا، [الأمالي للشيخ الطوسي ] ، بِإِسْنَادِ اَلْمُجَاشِعِيِّ عَنِ اَلصَّادِقِ عَنْ آبَائِهِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ قَالَ قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : لاَ تَأْخُذْكُمْ فِي اَللَّهِ لَوْمَةُ لاَئِمٍ يَكْفِكُمُ اَللَّهُ مَنْ أَرَادَكُمْ وَ بَغَى عَلَيْكُمْ.