یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خانم رجب زاده

حوزه/ کتاب "معجم المعانی لالفاظ صحیفه السجادیه" فقط معجم الالفاظ نیست، بلکه کسی که از این کتاب استفاده می کند به تمام واژه های صحیفه سجادیه که معانی مستقلی دارند دست پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، خانم رجب زاده استاد حوزه و دانشگاه در مراسم رونمایی از جدیدترین آثار و دستاوردهای بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گزارشی از تالیف کتاب "معجم المعانی لالفاظ صحیفه السجادیه" ارائه داد و با بیان این که محتوای این کتاب نمایانامه ای مبتنی بر ارتباط معانی کلمات کتاب صحیفه سجادیه بوده به اشتراک معنوی کلمات روایات توجه نموده است، اظهار داشت: این کتاب فقط معجم الالفاظ نیست بلکه کسی که از این کتاب استفاده می کند به تمام واژه های صحیفه سجادیه که معانی مستقلی دارند دست پیدا می کند.

وی افزود: دستیابی به ارتباط معنوی کلمات، دستیابی به تمام الفاظ صحیفه سجادیه و دستیابی به ارتباط معنوی و موضوعات از مهم ترین هدف گذاری این کتاب است.

خانم رجب زاده خاطرنشان کرد: هر محقق، پژوهشگر و مبلغ علاقه مند به صحیفه برای بهره مندی بیشتر نیازمند ابزار کار است که یکی از ابزارهای لازم برای بهره برداری از محتوا و معارف آن ماخذی است که اولا به صورت جامعه و با کمترین نواقص و معایب و با حداقل اعمال نظر شخصی مولف و نیز از طریق ارتباط معنوی کلمات صحیفه امکان دستیابی به هر موضوعی را بتواند به راحتی و آسانی داشته باشد.

وی بر اهمیت بازتولید چنین ابزارهای پژوهشی و تحقیقاتی تاکید و به موضوع بندی صحیفه سجادیه در گذر تاریخ اشاره نمود و اظهار داشت: این کتاب موفق شده تا طرح و سبک جدید را مبتنی بر اصول موضوع بندی پژوهشی ترسیم نماید.

وی بر اهمیت تدوین فرهنگ نامه صحیفه سجادیه به زبان مبداء اشاره کرد و ابراز داشت: این کتاب که در راستای برطرف سازی نواقص پیشین، موفق به ترسیم پژوهشنامه ای با حداقل نواقص است، محققان می‌توانند با این کتاب به راحتی به موضوعات متنوع صحیفه سجادیه دست یابند.

خانم رجب زاده کتاب ریاض السالکین را مهمترین منبع این کتاب برشمرد و ابراز داشت: مهمترین علت انتخاب کتاب ریاض السالکین به این دلیل است که نگارنده در عین توانمندی هایی که در تدوین کتاب شرح صحیفه سجادیه با سبقه ادبی داشته، این نوشتار را مبتنی بر ارائه مباحث عمیق و مفصل ادبی، نحوی و صرفی و تضارب آراء اندیشمندان ادبیات مورد توجه قرار داده است.

کمک "معجم المعانی لالفاظ صحیفه السجادیه" به صحیفه دوستان و محققان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha