سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کد خبر: 1147166
۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰
مدیر بنیاد قرآن استان همدان

حوزه/ مدیر بنیاد قرآن استان همدان که چراغ قرآن را در بیش از ۳۰۰ روستا و منطقه محروم روشن کرده، با گرفتن وام برای افراد نیازمند باعث آزادی یک زندانی ورشکسته شد. از او به عنوان خادم قرآن تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، بیست و نهمین دوره همایش معرفی و تجلیل از خادمان قرآن کریم با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار و طی آن از ۱۵ خادم برگزیده قرآن کریم تجلیل شد.

یکی از افرادی که در همایش معرفی و تجلیل از خادمان قرآن کریم در حوزه مدیران قرآنی از او تجلیل شد، جواد صدیق مدیر پیشکسوت فعالیت‌های قرآنی مردمی، بود. صدیق که در همدان زندگی می‌کند و مدیر بنیاد قرآن این استان است، می‌گوید: از سال ۱۳۷۵، یعنی حدود ۲۷ سال پیش یک تشکیلات ملی، مردمی و عام‌المنفعه به نام «مدیران قرآن استان همدان» زیر نظر نماینده ولی فقه در استان و تعدادی از اساتید راه انداختیم. یکی از فعالیت‌های ما جذب مربی از روستاها و مناطق محرومی که جلسات قرآنی نداشتند و برگزاری دوره تربیت معلم قرآنی برای آن‌ها به صورت رایگان بوده و است. سپس آن مربی برای منطقه خود فرستاده شده تا جلسات قرآن برگزار کند.

این مدیر قرآنی با بیان اینکه تا کنون این کار را برای ۴۰۰ ـ ۳۰۰ روستای استان همدان انجام داده‌اند، شرح می‌دهد: افراد آموزش دیده فی سبیل‌الله جلسات قرآن را برای مردم منطقه‌شان برگزار می‌کنند و ما هم آن‌ها را برای تهیه قرآن، رحل و ... پشتیبانی می‌کنیم و چراغ قرآن را در این روستاها و مناطق محروم روشن می‌کنیم.

وی می‌افزاید: ما قراردادی نیز با صندوق‌های قرض‌الحسنه که در منطقه بودند بستیم و تا کنون بیش از یک میلیارد تومان برای افرادی که احتیاج داشتند وام گرفتیم. برای مثال یکی از قاریان که برای مشکلات ورشکستگی به زندان افتاده بود را همین طور آزاد کردیم.

صدیق بیان می‌کند: بنیاد قرآن استان همدان یکی از مؤسسین اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور بود. اولین شورای قرآنی کشوری را نیز ما سال ۱۳۷۶ در استان همدان تأسیس کردیم. سپس ۱۰ سال بعد در سطح کشور شورای قرآن استان‌ها تشکیل شد.

این مدیر می‌گوید: سال ۱۳۹۶ اولین سند قرآنی استان همدان را که تا آن زمان در سطح کشور سابقه نداشت را تألیف کردیم. همچنین اولین استانی هستیم که مجمع قاریان، حافظان و اساتید قرآن استان را تشکیل داده و به ثبت رساندیم.

وی تأکید می‌کند: یکی دیگر از کارهای ما تفسیر کتب قرآنی بود که حدود ۵ دوره تفسیر موضوعی تهیه و سپس چاپ و منتشر کردیم. سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اول فرودین‌ماه در شبستان مصلی امام خمینی(ره) آغاز شده و تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha