چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: آموزش علم و پرورش نفوس انسان‌ها از مهم‌ترین اهداف بعثت انبیاء الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، مربیان، متربیان و حافظان قرآن کریم در حوزه مقاومت بسیج خواهران تنگ ارم شامگاه پنجشنبه با حجت الاسلام مصلح امام جمعه برازجان دیدار کردند.

حجت الاسلام حسن مصلح در این نشست با بیان اینکه تعلیم یاد دادن و آموزش و تعلّم فراگیری دانش است، تصریح کرد: اسلام در این حرکت از همه مکاتب پیش‌قدم‌تر و مصمم‌تر است، به‌طوری‌که آموزش و فراگیری دانش از محوری‌ترین برنامه‌های فردی و اجتماعی این مکتب الهی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: نخستین آیات الهی که نازل گردیده، بیان‌کننده ارزش قلم و آموزش علم و دانش است. این آیات خط‌ مشی فرهنگی در جهان اسلام را از همان ابتدا ترسیم می‌نماید.

امام جمعه برازجان با اشاره به اینکه در آیات قرآن کریم آموزش علم و پرورش نفوس انسان‌ها از مهم‌ترین اهداف بعثت انبیاء معرفی‌ شده است، گفت: تأثیر عمیق تعالیم‌ اسلامی بر حیات‌ فرهنگی و اجتماعی مسلمانان در مقایسه با اوضاع‌ فرهنگی و علمی جزیرة العرب پیش‌ از اسلام‌ ممکن‌ است‌ به‌ انکار مطلق‌ وجود فرهنگ‌ و دانایی در این‌ سرزمین‌ بیانجامد.

وی در ادامه افزود: با این حال قرائن‌ و شواهدی بر آشنایی نسبی عرب ‌قبل‌ از اسلام‌ با علم‌ و فرهنگ‌ دلالت‌ دارد. اما این آشنایی با علوم و خواندن و نوشتن بسیار محدود بوده است به گونه‌ای که به گفته مورخان در مکه تنها هفده نفر قادر به‌ نوشتن‌ بوده‌اند.

حجت الاسلام مصلح اظهار داشت: سفارش‌های مکرر قرآن‌ به‌ تعقل ‌و تفکر و تعلیم‌ و تعلم‌ و شیوه‌ها و تعالیم‌ پیامبر در دعوت‌ مردم‌ به‌ اسلام‌ و نیز ضرورت‌های زندگی اجتماعی مسلمانان موجب تحول جدی در تعلیم و تعلم گردید.

گفتنی است، در این نشست که با حضور سرهنگ یحیایی جانشین ناحیه سپاه حضرت جواد الائمه(ع) شهرستان و آقای نیرو پور بخشدار ارم برگزار شد، توسط امام جمعه برازجان از مربیان، متربیان و حافظان قرآن کریم بخش ارم تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha