شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کرسی آزاد اندیشی

حوزه / کرسی آزاداندیشی با موضوع حریم شخصی در خودرو در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان گناوه به همت معاونت پژوهش و با حضور اساتید و طلاب برگزار شد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، صبح امروز کرسی آزاداندیشی با موضوع حریم شخصی در خودرو در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان گناوه به همت معاونت پژوهش و با حضور اساتید و طلاب برگزار شد.

طیبه دشتی مکان معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا (س) گناوه در این نشست اظهار داشت: هر مکانی و محلی که مورد دید عموم نباشد، حریم شخصی محسوب می‌شود به عنوان مثال منزل حریم شخصی است اما مغازه‌ها، هتل‌ها و ماشین‌ها حریم شخصی محسوب نمی‌شود.

یکی از طلاب که به عنوان مخالف در این جلسه حضور داشت، گفت: خودرو حریم شخصی است، زیرا میلیون‌ها پول بابت خرید آن پرداخت کرده‌ایم اگر بنا بر این باشد که خودرو حریم شخصی نباشد، مثل این می‌ماند که من هیچ امنیتی در ماشینم ندارم و هرکسی که بخواهد می‌تواند درب خودرو من را باز کند.

در ادامه یکی موافقان خاطرنشان کرد: وقتی خودرو در اماکن عمومی حرکت می‌کند مسلما عمومی به حساب می‌آید، مالکیت خودرو در دست ماست اما حریم شخصی ما محسوب نمی‌شود، سال ۱۳۹۴ در حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر قانونی تصویب کردند که برای جرم مشهود نیاز به حکم قضایی نیست و برای نظم در جامعه قانون نیاز است.

اکرم حیدری در قسمت پایانی نشست با جمع بندی مطالب مطرح شده، اظهار کرد: قانون می‌گوید در مکان‌هایی که در منظر عمومی بدون تجسس قرار می‌گیرند، مناظر عمومی محسوب می‌شود، حتی اگر ملک ما باشد، بنابراین خودرو ملک شخصی است اما حریم خصوصی نیست.

وی ادامه داد: مجلس برای این است که اگر ما راه را اشتباه رفتیم قانون جدید تصویب کند و مجلس تصمیم بر این گرفت که خودرو ملک شخصی است، اما حریم خصوصی نیست.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha