شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
سردار سنایی راد

حوزه/ سردار سنایی راد تأکید کرد که سردار سلیمانی از تهدیدات منطقه، فرصت ساختند تا امروز که شاهد دست برتر و توسعه مقاومت در غرب آسیا هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سردار رسول سنایی راد، با اشاره به تقویتِ اراده مقاومت اظهار کرد: مقاومت دو وجه دارد که در داخل، بسیج متولی آن است و فرهنگ دفاعی و حماسی را تولی‌گری داخلی می‌کند و پشتوانه‌ای برای مقاومت داخلی در شرایط دفاعی می‌باشد. مقاومت دیگر هم خارج مرزهاست و امروز الهام‌بخش سطوح راهبردی و جهانی و فراتر از منطقه می‌باشد.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متولیِ بخش نهضتی بوده است که بعدها در قالب نیروی قدس سازمان‌دهی شد و متولی حمایت از مظلومینی است که با عنوان مقاومت از آن‌ها یاد می‌شود. به گفته سنایی راد در لبنان، صهیونیست‌ها تا بیروت پیش‌آمده بودند و از آن زمان مقاومت در این کشور شکل گرفت و امروز در قالب حزب‌الله لبنان ادامه یافته است و در فلسطین اشغالی هم وجوهی از مقاومت قبل از انقلاب اسلامی وجود داشت و امروز هم به حماس و جهاد اسلامی و سایر گروه‌ها مشهور شده است.

سردار سنایی راد گفت: اسرائیلی‌ها با اشتباه تاریخی صهیونیست‌ها پس از عملیات فتح خرمشهر، وارد لبنان شدند و بخشی از رزمندگان ما برای کمک به مردم این کشور وارد لبنان شدند و جا دارد یا سردار احمد متوسلیان و همراهان ایشان گرامی داشته شود.

وی افزود: در آن زمان مقدمه این حضور فراهم شد و امام (ره) تدبیر کردند که نیروهای ما به آموزش نیروهای مردمی بپردازند. در ادامه باز هم اشتباه تاریخی دیگری شکل گرفت و به توسعه مقاومت منطقه انجامید و لذا غربی‌ها جنگی را در سوریه به راه انداختند و شهید سلیمانی برای توسعه مقاومت از این تهدید، فرصت ساختند.

سردار سنایی راد با بیان این که امروز شاهد توسعه مقاومت هستیم، گفت: انصارالله یمن هم به این جریان پیوست و لذا در منطقه شاهد شکل‌گیری مقاومت توسعه‌یافته می‌باشیم. امروز مقاومت دارای دست پر است تا جایی که فلسطینی‌ها با طوفان الاقصی بازدارندگی رژیم صهیونیستی را به چالش کشیدند.

وی اضافه کرد: در امریکا لاتین هم شاهد فشار نیروهای استکباری بر مردم بودیم که الهام‌بخش تشکیل گروه‌های مردمی و تأثیرگذاری بر ارزش‌های منطقه‌ای می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha