شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
آیت الله علم‌ الهدی در دیدار با سردار کارگر

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: موضوع ترویج معارف جنگ تحمیلی را نباید دست کم گرفت؛ این مأموریتی است که روحیه شهادت طلبی و از خود گذشتگی را در بین اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان تقویت می کند و ثمره آن، ترویج روحیه جهادی و اعتلای کشور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، در دیدار با سردار سرتیپ بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع ترویج معارف جنگ تحمیلی را نباید دست کم گرفت؛ این مأموریتی است که روحیه شهادت طلبی و از خود گذشتگی را در بین اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان تقویت می کند و ثمره آن، ترویج روحیه جهادی و اعتلای کشور است.

وی افزود: نهاد مقدس حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، حلقه واصل و خط مقدم انتقال سیره شهدا به نسل های بعدی است تا این فرزندان عزیز ما که عهده دار آینده کشور و انقلاب هستند، پیرو همان طریقتی باشند که شهدای ایران اسلامی با توسل به آن، کشور را از گزند هجمه همه جانبه دشمن حفظ کردند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه انقلابی بودن و انقلابی ماندن جامعه در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: بعد از پایان جنگ تحمیلی، به تدریج این فکر در ذهن برخی افراد ایجاد شد که اگر دوباره هجمه ای به تمامیت ارضی ایران اسلامی صورت بگیرد، شاید نسل دهه شصت و هفتاد نتواند به اندازه نسل طلایی جنگ از امانت انقلاب صیانت کند. با این حال، موضوع دفاع از حرم و پس از آن دفاع از امنیت و سلامت به همه ثابت کرد که نسل آینده کشور نه تنها کم از شهدای دفاع مقدس ندارد بلکه در برخی عرصه ها، از نظر ایمان و باور بر آن ها پیشی گرفته است.

وی ادامه داد: نمونه شخصیت هایی مانند شهید محسن حججی، طلایه دار نسلی بودند که نشان اقتدار آن ها را امروزه نه فقط در عرصه دفاعی و نظامی بلکه در ساحت های مختلف علمی، فرهنگی و حتی اقتصادی و جهادی شاهد هستیم.

موزه دفاع مقدس، سنگر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

آیت الله علم الهدی موزه های دفاع مقدس را سنگرهای ماندگار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در هر استان خواند و بیان کرد: این خیلی مهم است که شما متمرکز بر کار فرهنگی باشید اما تحقق چشم اندازهای فرهنگی منوط به فراهم کردن برخی زیرساخت هاست. موزه های دفاع مقدس و یادمان های شهدا، دو زیرساخت اصلی در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و به موازات استمرار این پروژه های عمرانی در اقصی نقاط کشور، مطالبه برحق مردم در خراسان رضوی این است که موزه دفاع مقدس در این استان به قید فوریت تکمیل شود.

وی گفت: اهمیت موزه دفاع مقدس در خراسان رضوی به پذیرش میلیون ها زائری است که همه ساله به قصد زیارت بارگاه منور رضوی راهی مشهدالرضا(ع) می شوند. بخش قابل توجه از این شمار را هم زائران خارجی تشکیل می دهند که اگر موزه دفاع مقدس استان نیز به بهره برداری برسد، می تواند توفیق این زیارت را با پیوست فرهنگی مرتبط مضاعف کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha